Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-01-19, 09:39
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elliieess
Man kan läsa hemska historier om antidepressiva mediciner och man hittar lätt många anledningar till att man ju kanske inte borde medicinera i onödan. Men vad är i onödan? Medicinen skadar inte dej, utan snarare kan den hjälpa dig.

Jag var också rädd för medicinen i början men sedan vågade jag testa sertralin och det förändrade mitt liv!

Jag hade ångest som begränsade mig 24 h om dygnet. GAD, Agorafobi och social fobi vände mitt liv upp och ner. När jag sedan började med medicinen gjorde det mig nästan heeeelt ångestfri! Medicinen räddade mitt liv och jag rekommenderar alla med ångest att testa den! Det skadar inte att testa. Om man inte trivs kan man alltid sluta. Sertralinen är det viktigaste jag har i livet! Medicinen är inte farlig, den gör gott! lycka till!

Har du kvar någon sexlust? Det hade inte jag när jag åt.
Citera
2017-02-08, 22:01
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag dras med ångestkänslor till och från men har tackat nej till medicinering då jag helst inte tar medicin i onödan.
Promenader och att röra på sig vet jag är bra för det psykiska välmåendet men min fråga är om det finns andra naturliga vägar till ångestdämpning.

Det är inte onödigt att ta medicin om du har ångest. Det är ju något bra med mediciner, med tanke- att du ska må bättre. Du kan ju alltid testa.
Att jag testade var det bästa jag gjort i hela mitt liv. U can do this!
Citera
2017-02-09, 04:54
  #39
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elliieess
Det är inte onödigt att ta medicin om du har ångest. Det är ju något bra med mediciner, med tanke- att du ska må bättre. Du kan ju alltid testa.
Att jag testade var det bästa jag gjort i hela mitt liv. U can do this!
Tack för omtanken men denna trådstart är sex år gammal.
För facits skull kan jag meddela att mediciner inte alls fick mig att må bättre. Har man ångest och depressioner kan mediciner hjälpa dig att få fast mark under fötterna och kanske avstå från att ta livet av dig men för att komma ur sitt mående måste man, men professionell hjälp eller ej, ta en ordentlig titt på sitt liv och komma underfund om vad det är som skavet och sen göra de livsförändringar om krävs.
Det är ett tufft jobb en imho det enda som faktiskt fungerar på riktigt.

Vill man ta den enkla vägen så kan man peta i sig tabletter resten av livet men vill man faktiskt ta itu med sig själv så är det hårt arbete som gäller.

Självklart finns det säkert undantag men det är min starkaste övertygelse att man kan åstadkomma otroliga skillnader i sitt mående om man tar itu med sitt liv.

Idag är jag fri från både ångest, panikångest och depressioner och har städat ur varenda skrymsle av mig själv och gjort tämligen stora förändringar som i slutänden var det som fick mig att hamna på rätt köl.
Citera
2017-02-09, 11:11
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Har du kvar någon sexlust? Det hade inte jag när jag åt.

Ja, det har jag faktiskt haha
Citera
2017-02-09, 14:44
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elliieess
Ja, det har jag faktiskt haha

Vilken medicin är det du äter med sådan framgång?
Citera
2017-02-09, 16:20
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Vilken medicin är det du äter med sådan framgång?

Sertralin faktiskt haha
Citera
2017-02-09, 17:27
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elliieess
Sertralin faktiskt haha

Är det den första antidepressiva du provat eller provade du några olika innan du hittade rätt?
Citera
2017-02-10, 11:10
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Är det den första antidepressiva du provat eller provade du några olika innan du hittade rätt?

Hittade rätt på första försöket faktiskt
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback