2011-06-14, 22:49
Medlem
Tjenare!

Sitter här med spelet Indiana Jones & The Infernal Machine som jag fann och lyckades damma av från gårdagens röjning av vinden. Försökte mig nu på att installera det på Windows 7 64-bitars, men får hela tiden en felruta om att applikationen inte kan installeras då det är gjort för att köras på ett 32-bitars operativ.

Har försökt mig på allting, såsom att läsa installationsfilen direkt ifrån skivan, att försöka köra programmet i kompatibelt läge med Win. 95-98 osv. Ingenting fungerar. Går det att kringå detta på något sätt och installera spelet ändå? Vill tillägga att jag inte har "xp-mode" på mitt operativ.
Citera
2011-06-14, 23:41
Medlem
sommarlovs avatar
Lite Googlande ger underverk, prova det

The game should run fine under Win7 64bit. The problem is that the Installer is only 16bit and no longer supported in Windows. Just use a different Installer. Try www.markusegger.at. I'm running The Infernal Machine, Xwing Alliance, Xwing v's Tiefighter, and Grim fandango all on 64bit Win7 all using custom installers.

I'm also running the original X-wing, Tie-fighter and Fate of Atlantis through Dosbox.
Citera
2011-06-14, 23:59
Medlem
kklasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
The problem is that the Installer is only 16bit and no longer supported in Windows.

64-bitars Windows har inte bakåt-kompatibilitet för 16-bitars applikationer. 32-bitars Windows har dock bakåt-kompatibilitet för 16-bitars applikationer, precis som 64-bit Windows har det för 32-bitars applikationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in