Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-28, 17:51
  #661
Medlem
Perra84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koklock
Du får gärna utveckla "men det är en jävla skillnad på kött och kött.." vad du menar med det.


Jo jag menar det är jävligt jävligt stor skillnad på tex kött från en KRAV godkänd gård med frigående köttdjur som har fri tillgång på mat och vatten och stora betesmaker, Och djur som står på en betongplatta i en köttfabrik i brasilien. Jag äter bara det första alternativet.

det var så jag menade!
Citera
2009-01-28, 18:00
  #662
Medlem
koklocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perra84
Jo jag menar det är jävligt jävligt stor skillnad på tex kött från en KRAV godkänd gård med frigående köttdjur som har fri tillgång på mat och vatten och stora betesmaker, Och djur som står på en betongplatta i en köttfabrik i brasilien. Jag äter bara det första alternativet.

det var så jag menade!

Okej ja det är en jävla skillnad! Det senare är förjävligt!
Citera
2009-01-28, 18:06
  #663
Medlem
Perra84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koklock
Okej ja det är en jävla skillnad! Det senare är förjävligt!


Ja det kan man ju lungt säja!
Citera
2009-01-29, 00:29
  #664
Moderator
nobodys avatar
Åter till ämnet.
Citera
2009-02-07, 19:31
  #665
Medlem
Min fördom är att det jäser en hel del homoerotik ute i snåren bland er jägare. Knappt någon kvinna är med. Ni karlar i jaktlaget svettas ihop och pratar om livet och har så mysigt tillsammans. Visst är ni lite laddade på varandra emellanåt, erkänn, bara lite sådär småtända?
Citera
2009-02-07, 19:42
  #666
Medlem
catamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorhuset
Min fördom är att det jäser en hel del homoerotik ute i snåren bland er jägare. Knappt någon kvinna är med. Ni karlar i jaktlaget svettas ihop och pratar om livet och har så mysigt tillsammans. Visst är ni lite laddade på varandra emellanåt, erkänn, bara lite sådär småtända?

Det är säkert så i många fall men det är också väldigt många kvinnor som tagit jägarexamen och är med i jaktlagen numera. Det är fortfarande en stor övervikt av män ändå.
Citera
2009-02-07, 20:13
  #667
Medlem
Drullknulls avatar
5% av jägarna är kvinnor.

Fel, det är ju inte en fördom utan ren sanning.
Citera
2009-02-07, 21:19
  #668
Medlem
catamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
5% av jägarna är kvinnor.

Fel, det är ju inte en fördom utan ren sanning.

Har du någon källa på din rena sanning?
Jakt och jakträtter är ett vitt begrepp så jag tror inte någon kan säga hur många kvinnor det finns som jagar.
För att möjligen försvara ditt inlägg en smula kan jag tänka mig att siffan stämmer på antalet kvinnor som tagit jägarexamen. Men ärligt, hur många är det som jagar som har jägarexamen!?
__________________
Senast redigerad av catami 2009-02-07 kl. 21:21.
Citera
2009-02-07, 22:55
  #669
Medlem
Delltone-s avatar
Ni får ursäkta mig men av min erfarenhet att dömma så är det tvärt omöjligt att försöka försvara sin hobby i form av jakt för folk som ogillar det, därför har jag kommit fram till att det ända man kan göra är att provocera mera, ge dom havre, släng ved på elden.

Jag har jagat i många många år och har många oskyldiga liv på mitt samvete, ni tycker säkert att jag är sjuk som njuter av att släcka oskyldiga liv hos djur som inte har fått smaka på livets goda.

Nu skall ni få höra en hemlighet: LIVETS GODA ÄR BLY
Citera
2009-02-07, 23:49
  #670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Men ärligt, hur många är det som jagar som har jägarexamen!?

Bland jägare under ca 40år har de flesta (om inte alla) jägarexamen. För jägare över 40 är det mer sällsynt.
Citera
2009-02-10, 14:04
  #671
Medlem
singularitets avatar
Jag har inte läst hela tråden men det är ju så att det mest är storstadsbor som är emot jägare. Och unga flickor! Självfallet är många jaktmotståndare kött fantaster.. Och det är naturligtvis inte så konstigt med tanke på att den mänskliga tanduppsättningen är skapad för finfördelning av kött och även då vegetabilisk föda!

Det är en speciell känsla att lägga sitt eget rov i ugnen dock! För att inte tala själva känslan när man får en bra träff..
Citera
2009-02-10, 14:23
  #672
Medlem
CraZyPartYiLL3rs avatar
jägare

det är såhär det funkar . jägare håller ordning i naturen, och det är när det inte skjuts tillräckligt som epidemier som pest och liknande uppstår. det är naturens sätt att visa på en överbefolkning av någon djurart . andra saker som kan hända när det är överflöd är t.ex björnar som går in i bostadsområden och attackerar hundar och liknande . pga den stora konkuransen i skogen. under älg,hjortjakt med mera så får man redogörelse om avskjutning på ens jaktområde beroende på hur mycket djur det finns. skjuter man mer än detta så får det grova konsekvenser då du bryter mot lagen.
__________________
Senast redigerad av CraZyPartYiLL3r 2009-02-10 kl. 14:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback