Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-23, 15:10
  #1261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Du har ju fördomar mot folk som vill ha kvar vargen så vad är skillnaden? du har kallat mig idiot så många gånger för att jag inte delar dina synpunkter.

Respektera folks åsikter istället samt försök ha en sund dialog istället.

Så käre indian. Citera tre utav mina inlägg där jag kallar dig idiot och länka även vilket inlägg det är så jag kan kolla det själv, jag litar nämligen inte på att du citerar mig oredigerat.
Eller det kanske du inte "orkar", kan eller är för viktig för?? Jag kan göra det samma, eller just ja, det gjorde jag redan för 2 veckor sedan då du redan fyllt upp din kvot rätt ordentligt redan då..

Är det lönt att påpeka att jag inte har fördomar mot folk som vill ha kvar vargen utan dåliga argument är det jag kommenterar på. Visa gärna de inlägg där du tycker jag är fördomsfull så som du beskriver.

Nedan är citerat från tåden om vargobs.se, lägger den här för att visa vilken glidare du är.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Man kan kanske borde rensa dig istället för du tillför inget annat än spydigheter mot folk som inte har samma åsikt som dig och kallar folk div. saker. barn i vuxen kropp...

- Som jag skrev i den andra tråden: Det sägs att man inte ska "kasta sten i glashus" men du har nog precis lyckats skjuta AK4 i ett.


/A.P
Citera
2011-11-23, 15:18
  #1262
Medlem
tzjs avatar
Nej pojkar, nu får ni sluta med personangrepp för sjutton gubbar. Diskutera sakligt så blir det trevligare både för er själva, och de som besöker tråden.
/mod.
Citera
2011-11-23, 15:29
  #1263
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympseudonym
Jag är stadsbo, har ingen släkting som jagar, kände ingen innan jag började med jägarexamen och det hela. Nu har jag ännu inte fått jagat vilket jag skyller på mig själv för, när man börjar med något nytt upptäcker man de som redan sysslar med det. Sen jag började har flera kollegor visat sig både jaga och ha mark, gamla försvunna vänner som man återfått kontakten med osv. Så visst går det, ge inte upp så där direkt för att inget lag vill ha med dig, för visst låter det på din text som du vill jaga men ingen vill ha med dig. Jag har ett antal jakter inbokade för egen del, så omöjligt är det inte, bara lite mer arbete än att "dra med farsan ut."
Samma här, har alltid bott i storstad, ingen släkting som jag kan hänga med och jaga. Arrenderar mark. Det gäller för typ hälften av mitt jaktlag och samtliga polare som bor i samma stad som mig och jagar.

Jakt känns som om det har blivit den nya golfen, på mitt jobb är det hur många som helst som tagit upp intresset i 25-30-årsåldern.
Citera
2011-11-25, 00:15
  #1264
Medlem
Jonny666s avatar
Golf är en sport (om det är en sport kan diskuteras i en annan tråd) jakt är inte sport eller en hobby utan viltvård.

Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Samma här, har alltid bott i storstad, ingen släkting som jag kan hänga med och jaga. Arrenderar mark. Det gäller för typ hälften av mitt jaktlag och samtliga polare som bor i samma stad som mig och jagar.

Jakt känns som om det har blivit den nya golfen, på mitt jobb är det hur många som helst som tagit upp intresset i 25-30-årsåldern.
Citera
2011-11-25, 00:18
  #1265
Medlem
Jonny666s avatar
Jag ställer inte en risig hoj på skroten för att ta risken att den blir skrotad, samma sätt som jag inte släpper mind hund lös i skogen för att det finns rovdjur där, rovdjur bor i skogen inte du!

Citat:
Ursprungligen postat av Fettsprutan
....en motorcrosshoj kan du ställa i garaget i ett halvår utan att den eller någon annan bryr sig...

En (jakt) hund lever du med 24/7 i kanske 10-15 år, svårt att gämföra!



Länkar till en liten berättelse om vat utländska jägare (Kanadensare, eftersom deras påstådda äljakt med "hund i lina" varit uppe) tycker om Svensk hundjakt...
Citera
2011-11-25, 05:18
  #1266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Jag ställer inte en risig hoj på skroten för att ta risken att den blir skrotad, samma sätt som jag inte släpper mind hund lös i skogen för att det finns rovdjur där, rovdjur bor i skogen inte du!


Dina liknelser och argument börjar vara rätt patetiska vid det här laget! Nu har du trollat runt så mycket att din trovärdighet för länge sedan har hamnat under minussträcket... Jag fattar inte att någon överhuvudtaget ids byta bokstäver med dig då det enda du antagligen(inte) förstår är en rejäl knogmacka.

När jag var liten fick jag lära mig att den som skriker högst inte alltid har mest rätt..

Det är en sådan där sak som du borde fundera lite på..

.
Citera
2011-11-25, 10:17
  #1267
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Golf är en sport (om det är en sport kan diskuteras i en annan tråd) jakt är inte sport eller en hobby utan viltvård.
I min uppfattning är jakt både viltvård och en hobby. Visst, man gör det för att man bryr sig om viltet men man gör det också för att det är något man uppskattar.
Citera
2011-11-25, 12:47
  #1268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
I min uppfattning är jakt både viltvård och en hobby. Visst, man gör det för att man bryr sig om viltet men man gör det också för att det är något man uppskattar.

Precis så jag fått lära mig och ser det. Sen själva sporten det är det man gör på banan.
Citera
2011-11-25, 22:20
  #1269
Medlem
Jonny666s avatar
Då har du lärt dig fel, viltvård är inte en sport eller en hobby... det handlar om att respektera naturen och ta bort djur som ställer till problem eller eftersökning, själva jakten på klöv är något frivilligt du gör, om ditt jaktlag får skjuta 18 älgar istället för 20 för rovdjur så är ju det ett sunt tecken!

Citat:
Ursprungligen postat av Anonympseudonym
Precis så jag fått lära mig och ser det. Sen själva sporten det är det man gör på banan.
Citera
2011-11-25, 22:24
  #1270
Medlem
Jonny666s avatar
Ta en diskussion på en mogen nivå istället för att bara kalla folk troll, tro det eller ej men det finns folk som tänker annorlunda än då, om vi ska gå på din nivå så är alla jägare troll.

Ingen jägare vågar ta en debatt, utan det enda som gäller är panga varg, åtgärdsförslag är ointressanta innan dom ens testas.

Moral...

Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Dina liknelser och argument börjar vara rätt patetiska vid det här laget! Nu har du trollat runt så mycket att din trovärdighet för länge sedan har hamnat under minussträcket... Jag fattar inte att någon överhuvudtaget ids byta bokstäver med dig då det enda du antagligen(inte) förstår är en rejäl knogmacka.

När jag var liten fick jag lära mig att den som skriker högst inte alltid har mest rätt..

Det är en sådan där sak som du borde fundera lite på..

.
Citera
2011-11-25, 23:09
  #1271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Då har du lärt dig fel, viltvård är inte en sport eller en hobby... det handlar om att respektera naturen och ta bort djur som ställer till problem eller eftersökning, själva jakten på klöv är något frivilligt du gör, om ditt jaktlag får skjuta 18 älgar istället för 20 för rovdjur så är ju det ett sunt tecken!

Jag tror inte att du förstår vad de menar. Det är väl självklart att man ser jakten som en hobby på det sättet att man tycker att det är spännande/trevligt, annars skulle man ju aldrig jaga.

Jakt och viltvård är i min mening samma sak (de hänger ihop) och man skulle ju aldrig göra det om man inte tyckte att det var avkopplande, spännande. Med andra ord en hobby. Det finns väl ingen som skulle lägga ut en massa pengar på att göra någonting som man inte alls tycker om.
Citera
2011-11-26, 03:45
  #1272
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Ta en diskussion på en mogen nivå istället för att bara kalla folk troll, tro det eller ej men det finns folk som tänker annorlunda än då, om vi ska gå på din nivå så är alla jägare troll.

Ingen jägare vågar ta en debatt, utan det enda som gäller är panga varg, åtgärdsförslag är ointressanta innan dom ens testas.

Moral...

Jag vågar. För min del är det lika mycket sport som viltvård, ingen del överväger den andra! Dels är det viltvård att fjärna de minst livskraftiga djuren, alternativt ge en nödastöt tll skadade djur, men samtidigt ser jag sporten i att mäta råbockens förmåga i att vänta ut dagsljuset före han ger sig ut till bete kontra jägarensförmåga att hålla sig gömd och tålmodig...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback