Ja, nu hänger visserligen saker på en skör tråd kära TS.
Vad jag skulle känt om en tjej förbjöd mig att göra saker, exempelvis träffa ett ex, så skulle min attraktion med sannolikhet kallna då kontrollbehov är något som inte är särskilt attraktivt. Men det är ju jäkligt svårt i din situation, då du redan verkar vara rädd. OIch som jag brukar säga: Är man rädd för något, så har det redan hänt.
Så, vad jag skulle göra: Nästa gång tjejen smsade och ville sova. Jag skulle följa med. Om min pojkvän (hihi, jag är kille

) skulle säg att jag inte fick följa med, så skulle jag precis som ovan, bli oattraherad också, då kontrollbehov som sagt är oattraktivt.
Svår situation då normer spelar in. "Ska verkligen hon få följa med?! till mitt ex?!!?" eller "hans ex!?!? hör av sig?!?!?!" när allting egentligen, om världen var ett utopia, skulle tjänas bäst genom att utspela sig såhär:
Hej ex, vill du knulla?
-ja, min flickvän vill också knulla
Ta med henne! (no questions asked)
-Ait! Där om 10.
Ärligt talat, om du nu får din pojkvän helt för dig själv, hela livet ut i all evighet som herr alban i en annan tråd ville; THEN WHAT? Ingen vill nog vara en no-lifer. Vi gillar yes-lifers.
Ta nu detta som har hänt som en tillfälle att ta i akt. En trekant som någon sa innan, sex liksom. SEX. MMMMMmmmmmmm