2011-06-14, 13:09
Medlem
Jag och min pojkvän har ett underbart förhållande förutom en sak,
hans kvinnliga vän.

De har känt varandra hela livet.
Både han och hon har i princip varit i förhållande under många år.

Nu har han träffat mig sedan ett år. Och hon är singel sedan några månader.

Och nu när hon är singel har hon börjat ragga på honom.
Hon skickar massa gulliga sms, vill träffa honom, säger att
hon saknar honom, vill att han ska sova över hos henne mm.

Detta går mig på nerverna.
Jag har sagt till min pojkvän att säga till henne.
(De har känt varandra hela livet + deras föräldrar umgås stadigt)
Han säger att han inte kan göra detta eftersom de känt varandra
så länge -> hon blir irriterad -> vänskapen tar slut bla bla.

Han förstår inte att jag tycker det är jobbigt.
Han säger saker som: Jag kan inte hjälpa att hon skickar sms?
Jag struntar väl i henne? Det är dig jag vill ha, mm.

Hur ska jag/min kille få henne att sluta upp?
Citera
2011-06-14, 13:15
Medlem
Häng med din pojkvän när han träffar henne, och markera att ni verkligen är tillsammans. Eftersom det låter ganska luddigt, om det är ett vänskapsband eller en gammal kärleksrelation det handlar om, så känns det ganska svårt att hjälpa med något konkret.

- Snacka med henne om hur du/ni tänker om detta. Det finns egentligen ingen bättre lösning. Hennes reaktion kommer resultera i en passande utväg.
Citera
Medlem
SoldOnLifes avatar
Du kan väl prata med henne själv. Säg att du inte uppskattar hennes inviter mot din pojkvän. Säg att du respekterar att de är vänner och då får hon respektera att ni är ett par. Kan hon inte respektera det så är det hårdhanskarna som gäller. Ställ ett ultimatum på din pojkvän. Har du tur så betyder du tillräckligt mycket för att han ska ta tag i saken. Har du otur är han lika intresserad av henne som hon är av honom. Jag säger inte att du ska säga åt honom att välja utan att sätta ner foten ordentligt mot sin tjejkompis och förklara tydligt vad som gäller.

Lycka till!
Citera
Medlem
Vivvis avatar
Deras vänskap behöver ju inte sluta, men om han verkligen älskar dig och bryr sig om att du mår dåligt av detta så BÖR han faktiskt säga till henne. Som sagt, dom kan ju fortfarande vara vänner.
Vet hans tjejkompis om att ni är tillsammans? eller tror hon kanske att han är singel ?
Har du nån chans att säga till henne själv ?
Kanske skicka henne ett sms och säg till på ett hövligt sätt att dessa sms får dig att må skit, och att du önskar att det slutar, men att du respekterar deras vänskap och vill att det stannar som vänskap och inte som en flört.
Citera
2011-06-14, 13:16
Medlem
De har aldrig haft någon kärleksrelation. Hon har velat en längre tid. Men inte han.

#Och ja, hon vet att vi är tillsammans.
Citera
2011-06-14, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter
Jag och min pojkvän har ett underbart förhållande förutom en sak,
hans kvinnliga vän.

De har känt varandra hela livet.
Både han och hon har i princip varit i förhållande under många år.

Nu har han träffat mig sedan ett år. Och hon är singel sedan några månader.

Och nu när hon är singel har hon börjat ragga på honom.
Hon skickar massa gulliga sms, vill träffa honom, säger att
hon saknar honom, vill att han ska sova över hos henne mm.

Detta går mig på nerverna.
Jag har sagt till min pojkvän att säga till henne.
(De har känt varandra hela livet + deras föräldrar umgås stadigt)
Han säger att han inte kan göra detta eftersom de känt varandra
så länge -> hon blir irriterad -> vänskapen tar slut bla bla.

Han förstår inte att jag tycker det är jobbigt.
Han säger saker som: Jag kan inte hjälpa att hon skickar sms?
Jag struntar väl i henne? Det är dig jag vill ha, mm.

Hur ska jag/min kille få henne att sluta upp?

Jag förespråkar inte våld men tycker att du ska örfila upp den jävla kossan. Eller be henne regelrätt att dra käpprätt åt helvete. Jag tycker det låter som att hon är totalt slut i huvudet och ska bara ha ordentligt med förnedring så hon lägger sig ner och gråter.

Faktum är att svenska tjejer är bekväma samt bortskämda och den där feministmyten är precis som invandrarmyten; tjejer skyddar sig med det mesta bakom att de är just stackars tjejer. Inte att de är snyltare som mest stör andras verksamheter och nästintill aldrig tillför något (farligt likt invandrare va?). Nej, jag är inte svensk själv.

Gå till handling, prata mindre, och inte minst: Tyck mindre synd om dig själv.
Citera
2011-06-14, 13:45
Medlem
Stewie_griffins avatar
Ha trekant?

Förklara först tydligt för din pojkvän, förklara också att du är beredd att vara "bad guy". Låt honom skylla på dig att de inte kan träffas.
Citera
2011-06-15, 07:37
Medlem
Herr.Vakens avatar
Ja, nu hänger visserligen saker på en skör tråd kära TS.

Vad jag skulle känt om en tjej förbjöd mig att göra saker, exempelvis träffa ett ex, så skulle min attraktion med sannolikhet kallna då kontrollbehov är något som inte är särskilt attraktivt. Men det är ju jäkligt svårt i din situation, då du redan verkar vara rädd. OIch som jag brukar säga: Är man rädd för något, så har det redan hänt.

Så, vad jag skulle göra: Nästa gång tjejen smsade och ville sova. Jag skulle följa med. Om min pojkvän (hihi, jag är kille ) skulle säg att jag inte fick följa med, så skulle jag precis som ovan, bli oattraherad också, då kontrollbehov som sagt är oattraktivt.

Svår situation då normer spelar in. "Ska verkligen hon få följa med?! till mitt ex?!!?" eller "hans ex!?!? hör av sig?!?!?!" när allting egentligen, om världen var ett utopia, skulle tjänas bäst genom att utspela sig såhär:

Hej ex, vill du knulla?
-ja, min flickvän vill också knulla
Ta med henne! (no questions asked)
-Ait! Där om 10.

Ärligt talat, om du nu får din pojkvän helt för dig själv, hela livet ut i all evighet som herr alban i en annan tråd ville; THEN WHAT? Ingen vill nog vara en no-lifer. Vi gillar yes-lifers.

Ta nu detta som har hänt som en tillfälle att ta i akt. En trekant som någon sa innan, sex liksom. SEX. MMMMMmmmmmmm

Senast redigerad av Herr.Vaken 2011-06-15 kl. 07:40.
Citera
2011-06-15, 10:38
Medlem
TheBITs avatar
Ja, han måste ju förklara för henne hur det ligger till och absolut inte uppmuntra henne.
Nu har jag tur nog inga tjejkompisar som skulle vara så, men hade man varit i den situationen vet jag inte ens om jag hade svarat på sånna sms för att förklara då dom borde fatta själva.
Citera
2011-06-15, 16:20
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Ah, den kvinnliga svartsjukan! Vad som egentligen har hänt är att hans kompis har blivit singel och du har fått för dig att hon är ute efter "din" kille så du vill helst klösa slynan i ansiktet
Egentligen finns det inget mer mellan dem än vad som funnits tidigare, det enda som har förändrats är i ditt huvud och när paranoian har slagit rot är den svår att kväsa. Jag tror inte ert förhållande har så långt kvar, du kommer sakta men säker närma dig psycho-bitch stadiet, frågan är bara hur länge han står ut innan han dumpar dig.

Dumpningen kommer för övrigt att tolkas i din paranoida hjärna som att slampan [hans polare] "stal" din kille (trots att de inte blev tillsammans) och i värsta fall kommer du väl gå bärsärk och kniva henne.
Citera
2011-06-15, 16:32
Medlem
Janne-Taikons avatar

Dagens ungdomar... ställ ett ultimatum, nåt är fan knas om snubben inte kan säga till att hon ska sluta messa såna förslag, är man ihop med någon och det är bra, så är man inte mottaglig för sånt nonsens, man vill inte ha gamla brudar springandes efter sig, trånandes.

Skulle tro att han har den tjejen som säkerhet ifall det skiter sig med dig och tyvärr, ju mer du klagar, desto mer driver du han mot den tjejen, därför ska du sätta ett ultimatum, antingen hon eller du och du ska det på en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in