Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-16, 23:19
  #97
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Skevt att tråden fortfarande lever, såhär fem år senare! Men tro mig. Mitt hat för denna dåliga ursäkt till mat står fast.

Jag provade en "färsk" och lite finare variant på en restaurang lite senare och efter två skedar så bad jag servitören o det vänligaste att ta tillbaka möget och ge mig en carbonara. Det är fan helt oätligt. Men jag har dock listat ut varför jag hatar det och det är den där jävla lommeljumma tomatsörjan allting simmar i. Fy för ända in i rövhålet vad det är äckligt. Men jag tror att mitt äckel för ljummen tomatsås kommer från en dålig erfarenhet av torskbullar i tomatsås efter två flaskor tequila.....

Hur som helst. Ravioli är hundmat och skall inte förtäras!

Skulle påstå att det är rätt sällsynt att ravioli serveras i tomatsås. Jag har bara sett det i burkvarianten.
Citera
2016-11-18, 19:34
  #98
Avstängd
AdamNyfikens avatar
Det är många som tycker om det, inget konstigt med det?

Det finns många olika recept, den med skinka i avstår jag ifrån, men det finns andra godare recept på ravioli utan skinka.
__________________
Senast redigerad av AdamNyfiken 2016-11-18 kl. 19:37.
Citera
2016-11-20, 00:46
  #99
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Den burkravioli jag själv har hemma är väldigt god. Fyllig köttfärs i, tomatsås med riklig smak och pastakuddarna.
Du måste antingen ha ätit en som är 50 år gammal eller så tillagade du den fel. Eller helt enkelt köpt den från nån konstig turkbutik.
ravioli på burk är vidrigt .. den dyra sorten från felix går att äta. Men inte värd priset.
Citera
2016-11-20, 11:48
  #100
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
ravioli på burk är vidrigt .. den dyra sorten från felix går att äta. Men inte värd priset.
Ja, all mat går väl och äta, det är ju bara att stoppa in den i käften och svälja.
Citera
2016-11-20, 18:50
  #101
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Haha..
Fint på fjället ju.
1. På med primusköket
2. Värm
3. Ät

Gärna med finncrisp till.
Å andra sidan är all mat gott i sånna situationer.
Citera
2017-10-11, 01:30
  #102
Avstängd
Tkt-Eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Jag kände mig lite lunchhungrig och begav mig ut i köket med inriktning skafferiet. Öppnar och ser till min bedrövelse att jag måste handla, men jag fann en burk Ravioli som min flickvän handlat hem tidigare. Överväger att beställa pizza men kommer på att det är fan för långt för att gå dit och hämta.

Beslutar mig för att äta denna Raviolin och plockar fram en konservöppnare som jag attackerar burken med. Jag kan inte dra mig till minnes att jag ätit detta innan eller kanske någon enstaka gång när jag var liten. Öppnar upp burken och möts av en sörja som närmast kan liknas vid den goo som brukar pryda husknutar och husväggar efter fredagsnatten.

Tittar skeptiskt på sörjan när jag skickar ner den i en kastrull med ett schmschmsch *ploff ploff* shschmsch-ljud. Kokar upp det och bestämmer mig för att kombinera med lite knäckebröd. Smaken är bland det värsta jag har kännt. Det är identiskt med en kraftig förkylning där man hostar upp knytnävsstora klumpar i ungefär samma färg som dessa "kuddar".

Kollar innehållsförteckningen och ser att bland annat så är det brödsmulor och annat krafs i skiten. I min mening kan jag lika gärna äta Vov eller något annat blötfoder.

Är det någon här inne som faktiskt äter detta och gillar smaken?
Gillar någon Ravioli?


Äh jävla trams. Funkar fint på fyllan. Säger jag som arbetar som kock. Sen kör du ändå din knorr pulver blandning när du ska laga korvstrogsnoff eller chili con carne.
Citera
2017-10-11, 08:10
  #103
Moderator
Allaballawallas avatar
Matlagning och metoder --> Färdigmat och halvfabrikat
/Moderator
Citera
2017-10-14, 22:29
  #104
Medlem
mjukmjukares avatar
Är du dum?
Detta är fylld pasta med-vad-du vill-.....
Hur gott som helst.... vad tänker du med??
Det blir vad - du gör.

Chillia lite va....

´
Citera
2017-10-14, 22:37
  #105
Medlem
Alltsedan första gången jag smakade ravioli har jag gillat det.
Bara det att med åren har den blivit sämre, med en blaskigare och mer smakfattig sås och köttet ger jag inte mycket för.
Men man kan förbättra den, man kan krydda den med pastakrydda och lägga på tomatskivor och sedan ost som får smälta ovanpå.
Billig är den också, förmodligen beroende på det näringsfattiga innehållet.
Men helt okej mat att äta.
Citera
2017-10-25, 16:49
  #106
Medlem
Jessigirlies avatar
Hej 😊
Jag tycker om ravioli!
Dessutom billigt o enkelt att bara öppna burken o micra några minuter liksom💖
Kram
(Såklart mkt godare med ostbitar som får smälta i det)
Citera
2018-02-01, 14:36
  #107
Avstängd
Sherberts avatar
Ar barnsligt fortjust i burkravioli, till det; Falu ragrut med prastost och ett kallt glas mjolk. Fontana's ar den jag gillar bast, 800g ocksa, matt blir man.
Citera
2018-02-03, 04:42
  #108
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Grymt underskattat skulle jag säga. Faktiskt jäkla gott, även om jag inte äter det alltför ofta. Måste fasen köpa en burk någon dag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback