Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-17, 21:31
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Jag kände mig lite lunchhungrig och begav mig ut i köket med inriktning skafferiet. Öppnar och ser till min bedrövelse att jag måste handla, men jag fann en burk Ravioli som min flickvän handlat hem tidigare. Överväger att beställa pizza men kommer på att det är fan för långt för att gå dit och hämta.

Beslutar mig för att äta denna Raviolin och plockar fram en konservöppnare som jag attackerar burken med. Jag kan inte dra mig till minnes att jag ätit detta innan eller kanske någon enstaka gång när jag var liten. Öppnar upp burken och möts av en sörja som närmast kan liknas vid den goo som brukar pryda husknutar och husväggar efter fredagsnatten.

Tittar skeptiskt på sörjan när jag skickar ner den i en kastrull med ett schmschmsch *ploff ploff* shschmsch-ljud. Kokar upp det och bestämmer mig för att kombinera med lite knäckebröd. Smaken är bland det värsta jag har kännt. Det är identiskt med en kraftig förkylning där man hostar upp knytnävsstora klumpar i ungefär samma färg som dessa "kuddar".

Kollar innehållsförteckningen och ser att bland annat så är det brödsmulor och annat krafs i skiten. I min mening kan jag lika gärna äta Vov eller något annat blötfoder.

Är det någon här inne som faktiskt äter detta och gillar smaken?
Gillar någon Ravioli?


Jag äter det ibland, antingen hemma eller ute i skogen.
Smidigt och jättegott, rimligt pris.

Har alltid en viss mängd konserver av olika slag hemma, Bullens korv, ärtsoppa, vita bönor etc., bra om man inte orkar laga mat, bara o värma.

Kryddar alltid extra och brukar köpa de fabrikat jag gillar mest.

Har inga problem med att innehållet inte är optimalt beträffande råvarorna så är det med många matprodukter.

Och du, lär dig smaksätta det du äter!
Citera
2020-12-17, 21:41
  #158
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
2 burkar Lidls ravioli i en form. Toppas med tärnad zuchini, rödlök, tomater, parmesan, svartpeppar och örter. 25 minuter senare har du en mycket trevlig gratäng.
Citera
2020-12-21, 19:54
  #159
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
2 burkar Lidls ravioli i en form. Toppas med tärnad zuchini, rödlök, tomater, parmesan, svartpeppar och örter. 25 minuter senare har du en mycket trevlig gratäng.

Jo köpte den där, gillar att bunkra konserver iaf. ifall nåt händer.
Jag testade den och man måste som alltid krydda upp den.
Så den är klart godkänd som köp ravioli så jag kryddade med vitlök och stekt skivad lök, lite tomatpure en liten skvätt grädde, VB ost, och sen pizzakrydda och avslutade med blandpeppar och rökt paprika krydda

Jag vill testa saker och det är tråkigt och bra att det är neutral intet sägande smak men vart är fantasin att göra riktigt bra burk mat ?
Citera
2020-12-21, 21:11
  #160
Medlem
Bertil85s avatar
Felix ravioli är no1, av raviolis alltså.
Citera
2020-12-21, 21:28
  #161
Medlem
Händer ngn gång per år att jag köper Lidls ravolja. Brukar dra i lite Creme Fraiche så blir den helt ok.
Citera
2021-01-07, 23:48
  #162
Medlem
Gosifs avatar
Funkar som akut-föda
tillsätt gonzola ost
Citera
2021-01-08, 07:36
  #163
Medlem
morkfromorks avatar
de flesta käkar 1/för låg kvalite och 2/för mycket. Lagom dos med mycket ost är riktigt gott.
Citera
2021-01-08, 07:59
  #164
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
de flesta käkar 1/för låg kvalite och 2/för mycket. Lagom dos med mycket ost är riktigt gott.
Finns inget som heter ”lagom” med ost, finns bara ”mer ost”.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback