2021-02-28, 10:39
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz
Jobbat på bilverkstad där vi sålde mycket däck och det var många kunder som kom in och sa det billigaste ni har.
När det gällde vinter däck var det flera som ville ha regumerat då de kört på galaxy? och de hållit bra.(alltid fått dåligt i tester och väger bly)
Så då blev det de billigaste ej regummerade. Eftersom det inte var mycket dyrare än regumerat.(och vi inte sålde det)
Kan tänka mig att folk kommit in i dyra bilar och sen ska ha billigaste möjliga, kan ju tycka att de borde känna sig rätt dumma då. Har man råd med en dyr bil så borde ju en uppsättning däck inte vara en stor grej.
Citera
2021-02-28, 10:44
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Du vet, alla skiter inte pengar.
Jag vill påstå att det är en fråga om prioritering i många fall. Att köpa stora, blanka negerfälgar, ljudsystem för flera tusen och att fylla instrumentbrädan med "poppys" verkar det finnas pengar till, men att lägga några hundralappar extra på sin säkerhet går bort.
Citera
2021-02-28, 10:45
Medlem
quts avatar
Jag köper de billigaste sommardäck jag hittar på däckonline, har gjort så i typ 8 år och har aldirg haft några som helst problem med trasiga däck, våtgrepp eller nått alls.

Har sålt däck märkesdäck och dessa påslag på priset är groteska, absolut minst 40% hade min leverantör och sen ville jag ha 20%.
Citera
2021-02-28, 10:49
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag vill påstå att det är en fråga om prioritering i många fall. Att köpa stora, blanka negerfälgar, ljudsystem för flera tusen och att fylla instrumentbrädan med "poppys" verkar det finnas pengar till, men att lägga några hundralappar extra på sin säkerhet går bort.

Japp det är antingen det eller däck. U nailed it

Säger som jag skrev tidigare, du har aldrig behövt vända på varje krona va?
Citera
2021-02-28, 10:56
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Alla däck har en standard för att den ska kumna komma ut på marknaden.
Sen behöver man inga värsting däck om man kör lungt och försiktigt.
Alla har ej 5-10k för enbart lägga ut på däck.
Mvh
Bra däck behöver inte kosta några 10 000 om man inte har en väldigt speciell bil. Jag menar att gå upp några hundralappar per däck från de allra billigaste gör otroligt mycket. En tusenlapp/st får du bra däck för i de flesta fallen.
Citera
2021-02-28, 11:00
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Japp det är antingen det eller däck. U nailed it

Säger som jag skrev tidigare, du har aldrig behövt vända på varje krona va?
Jo, jag har faktiskt det, och jag valde då bort sådant som verkligen var onödigt, typ hämtmat, alkohol, läsk, godis, märkeskläder mm.
Citera
2021-02-28, 11:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Tror man måste komma ihåg att de som sysslar med däckstester gärna vill ge sken av att deras tester är otroligt vetenskapliga och utslagsgivande.

Stannar bilen på 33 meter med en typ av däck, samtidigt som en annan typ av däck inte får bilen att stanna förens efter 36 meter utmålas de första däcken som testvinnare och de senare som livsfarliga.

Jag tycker det är trams. För mig är priset och spårstabiliteten viktig. Inte en jävla massa annan skit som de tester. Såsom soppsträcka på torr asfalt, eller varvtider runt Knuttorp.
Citera
2021-02-28, 11:05
Medlem
Conams avatar
Och Agda som bränner ner till affärn varje lördag behöver ju knappast några alfadäck
Citera
2021-02-28, 11:10
Medlem
Har kört med dom billigaste däcken jag hittat hela livet, ibland begagnade däck som är 10 år gamla. På sommaren spelar det absolut ingen roll vilken skit man kör på och ibland går det flera uppsättningar per sommar så klart man vill hålla ner kostnaden.
Bor i norr och vinterdäcken jag har nu satt på bilen när jag köpte den och har inte jättebra grepp men det går ju bra ändå
Citera
2021-02-28, 11:25
Medlem
Citat:
Du har aldrig behövt vända på varje krona va?

Om man är såpass fattig att man inte har råd med någorlunda vettiga däck så borde man kanske inte äga en bil.

Till exempel fyra stycken nya bra kvalitetsdäck till t.ex. en volvo 740 kostar 2250 kr.
kvalitetsdäck brukar också generellt sett ha längre livslängd än billiga däck, vilket gör att i slutändan så är det marginell skillnad mellan billiga skitdäck och någorlunda bra däck rent ekonomiskt sätt.
Citera
2021-02-28, 11:47
Medlem
Vilka däck är bäst ? Off topic men vad tycker ni ?
Citera
2021-02-28, 12:03
Medlem
Tillbakablickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Vilka däck är bäst ? Off topic men vad tycker ni ?

Jag brukar inte gå på tyckande när jag köper däck. Tyre Reviews på YouTube gör dock bra tester som man inte behöver betala för annat än med annonstid: https://youtu.be/iv8oMMbrBSw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in