Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2011-06-15, 14:51
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Att kalla xanor för konstgjort heroin var det roligaste jag hört.
Har de överhuvudtaget NÅGONTING gemensamt?
Tror dessutom så mkt jag vill på att hjärtat stannar efter en tablett x... ens om man är barn.

Analysen har hittils visat att tabletterna innehåller xanor och heroin./mamman till en av flickorna
Citera
2011-06-15, 14:51
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Man blir jävligt korkad av benso. Personen var förmodligen jävligt påverkad och tyckte det var ett skitsmart gömställe. Sen vaknade han upp dagen efter och undrade vart fan han har gömt sina xanor .
Jag har en känsla av att det sitter en nervös kille med bensabstinens och tar sig för pannan.

Jag har en känsla av att det kan varit du?
Citera
2011-06-15, 15:05
  #63
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fietulli
Analysen har hittils visat att tabletterna innehåller xanor och heroin./mamman till en av flickorna
Haha, sure.. Xanor är ju dessutom gott förövrigt, jag hade smällt i mig ett tiotal utan att hjärtat skulle stannat
Citera
2011-06-15, 15:24
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Haha, sure.. Xanor är ju dessutom gott förövrigt, jag hade smällt i mig ett tiotal utan att hjärtat skulle stannat

Bara så att du är medveten om det så är det alltså inte xanor som finns på recept utan hemma mixtrat. Pillerna barnen fick i sig ljus rosa, smuliga och ca 1 cm i en förslutningsbar påse och uppskattades till 150st med ögats räknande så
Citera
2011-06-15, 15:33
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newflag
HAR MAN BARN OCH BOR PÅ "BERGA" SÅ FÅR MAN FAN RÄKNA MED SÅNT HÄR,

ALDRIG I HELA MITT LIV ATT JAG FLYTTAR DIT NÄR JAG FÅR BARN,

för er som undrar bor jag sjävl i eslöv och har gjort det hela mitt liv och 90% av alla som jag känenr som har bott där har just flyttat därifrån pga att det blivigt ett jävla pundar ställe.

jag kan svara på lite frågor om ni undrar vad det är för ställe osv


Vad fan snackar du om att man får räkna med knark på lekplatser när man bor på berga? Jag har bott på berga i hela mitt liv och är nu 28 år gammal. Har en son som är 10 en dotter som är 4 och dottern som är 2,5år och fick i sig knark på lekplatsen. DU har garanterat inte bott på berga och varit med i all gemenskap vi har här. Av alla som bor här känner jag till 5 som "röker på" men ingen som knapprar piller alls så ditt snack är bara bullshit rakt av. Finns inte fler pundare här än det finns på rönneberga,sallerup,gårdsåkra och i stan pucko. //Mamma till ena flickan
Citera
2011-06-15, 15:37
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trixigt
En alternativ teori är att en av mammorna haft tabletterna hemma, dottern har ätit en av dem, de har fått panik och sedan hittat på denna historia...

Men i annat fall är det förstås oerhört korkat att gömma något sådant på en lekplats, hoppas att langaren sitter i skiten nu eller åker fast.

Ditt inlägg är nog fan det sjukaste jag läst av allihopa. / mamman till en av flickorna som dessutom drogtestats och inte har 1ml drog i kroppen och aldrig har haft.
Citera
2011-06-15, 15:44
  #67
Medlem
ThreeSevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabman
Undrar om 3-åringen kommer åtalas för narkotikabrott?


Påföljder (straff)

Det är först när man har fyllt 15 år som man kan åtalas och dömas i domstol. Man ska alltså ha begått brottet efter att man fyllt 15 år.
En person som är under 15 år överlämnas till socialtjänsten. Men polisen kan fortfarande utreda händelsen och sedan lämna ärendet vidare.
Om man är under 15 år kan man bli skadeståndsskyldig för brottsliga handlingar, även om man inte kan åtalas och dömas.

Citera
2011-06-15, 17:45
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundralapp
fast helt fel har dom ju inte. xanor är ett jävligt beroendeframkallande medel,med liknande egenskaper som heroin. en xanor avtändning är också mycket värre än heroin. man kan t.om dö om man slutar med dom.

och så klart:


Ja men det är hur fel som helst att säga att xanor är konstgjort heroin, dom kan såfall skriva att det är en benzodiazepin som är väldigt beroendeframkallande i längre användning, istället för att ljuga.

Hade det varit cannabis hade dom väl slängt in ungen på avgiftning i 3 veckor o skrivit att barnet nästan dog.
Citera
2011-06-15, 19:45
  #69
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalky
kunde slutat riktigt illa där, tur att tösen spotta ut den!
Finns mycket skit som ungar kan pula in i truten men det är ju föräldrarnas ansvar att hålla reda på sådana små ungar vad de gör och vad de käkar.
Kan tänka mig att morsorna hade en hel del att bladdra om som var viktigare än att vara över ungarna.
Citera
2011-06-17, 21:56
  #70
Medlem
trixigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fietulli
Ditt inlägg är nog fan det sjukaste jag läst av allihopa. / mamman till en av flickorna som dessutom drogtestats och inte har 1ml drog i kroppen och aldrig har haft.

Misstanken är berättigad, det låter dessutom som en troligare tes att allt är en fint från mammornas sida än att någon skulle gömma knark lättillgängligt på en lekplats.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback