Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-25, 18:29
  #1105
Medlem
Heat har ju nästan spelat bättre när Wade har varit borta. Det skiner igenom lite att Wade och LeBron har liknande positioner och behöver mycket boll. För att Heat ska vinna måste LeBron och Wade bli bättre på off-ball movement.. och så kanske Bosh måste få en större roll, även när laget är fritt från skador.
Citera
2012-01-25, 18:32
  #1106
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Fast nu går jag inte uteslutet efter winning record för då skulle Rose va etta på min lista vilket han inte är men visst går jag en del efter det, skulle Magics vara sist i ligan och Howard snittat 90 ppg 90 rpg och 90 apg skulle han inte ens vara topp tio på listan.

Varför inte?


Citat:
Lebron James är utan tvekan den bästa spelaren i hela ligan men han är inte min favoritkandidat till MVP för Heat har Dwade och Chris Bosh som både är franchise players, go2guys, otroliga scorers och Dwayne Wade är dessutom en av de bästa guard försvaren. Lägg också till att Bosh lagt på ett par kilo utvecklat sitt försvar och man har fått in en av de tuffaste försvaren i ligan Shane Battier.

Visst, han har ett bättre lag än han hade i Cavs; men fråga dig själv hur bra Heat är utan Wade - rätt så - och hur bra de hade varit utan LeBron.



Citat:
PER är förövrigt ett dåligt måttstock och att Ryan Anderson är med är väl bara beviset den tar ingen hänsyn whatsoever till försvar förutom blocks och steals.

Ja, jag håller med i sak - det är i princip en sammaslagning av box score. Vad man kan säga är om man har en hög usage och en hög PER är man förmodligen en väldigt bra offensiv spelare. LeBrons PER är helt sjukt jävla superduperöverlägsen, och han har alltså tredje högst usage% i ligan.

Återstår hur bra försvarare han är. Han är fantastisk.

Citat:
Men LeBron gör helt klart sin bästa säsong om ska helt klart vara en MVP kandidat topp tre men tycker inte det känns lika självklart och speciellt inte överlägset som du verkar tycka.

Magics utan Howard = Cavs utan LeBron förra året.
Heat utan LeBron = fortfarande contenders.

Meh - det är skillnad på att höja ett lag från skit till toppen och ett lag från botten till medel så att säga. Jag tycker inte årets Orlando är lika bra som LeBrons Cavs-lag.

Och det fetstilta är jag inte alls säker på.
Citera
2012-01-25, 18:33
  #1107
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gozu
Heat har ju nästan spelat bättre när Wade har varit borta. Det skiner igenom lite att Wade och LeBron har liknande positioner och behöver mycket boll. För att Heat ska vinna måste LeBron och Wade bli bättre på off-ball movement.. och så kanske Bosh måste få en större roll, även när laget är fritt från skador.

Ja...nu tror jag Heat är bättre med Wade såklart, men det är rätt tydligt att han inte används optimalt.

Å andra sidan är det tidigt i säsongen och Wade har varit sliten. Återstår att se hur det ser ut om/när han kommer tillbaka i full form och hälsa.
Citera
2012-01-25, 19:01
  #1108
Medlem
4168s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gozu
Heat har ju nästan spelat bättre när Wade har varit borta. Det skiner igenom lite att Wade och LeBron har liknande positioner och behöver mycket boll. För att Heat ska vinna måste LeBron och Wade bli bättre på off-ball movement.. och så kanske Bosh måste få en större roll, även när laget är fritt från skador.

Men nu har Wade spelat halvskadad och att de inte fungerar är ju inte riktigt sant, förra året tog de sig nästan hela vägen. Fast annars håller jag med både måste ha bollen de är inte som KD eller Ray Allen som rör sig fantastiskt utan bollen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Varför inte?

För att jag tycker att en spelare som ska vinna MVP ska åtminstone ha ett någorlunda bra record inte nödvändigtvis bästa men i toppen i alla fall. Ponera att LeBron hade samma siffror som nu men i ett Tornto Raptors som ligger sist skulle du fortfarande ha honom som MVP kandidat?


Citat:
Visst, han har ett bättre lag än han hade i Cavs; men fråga dig själv hur bra Heat är utan Wade - rätt så - och hur bra de hade varit utan LeBron.

Som jag sa de skulle vara contenders om inte så åtminstone 6-7 i en svag EC vilket är väl högre en Magics som skulle kämpa för att inte få sämsta record ever.


Citat:
Meh - det är skillnad på att höja ett lag från skit till toppen och ett lag från botten till medel så att säga. Jag tycker inte årets Orlando är lika bra som LeBrons Cavs-lag.

Och det fetstilta är jag inte alls säker på.

Men nu är väl inte Magics medel? eller inte med Howard i alla fall. De har ju likt Cavs kommit till NBA Final och på vägen dit slog de ut Cavs.
__________________
Senast redigerad av 4168 2012-01-25 kl. 19:04.
Citera
2012-01-25, 19:10
  #1109
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Grova problem? Mittenlag? Heat är stor favorit att vinna 'shipet. Anledningen är LeBron.

För att göra er riktigt upprörda, LeBron om han fortsätter i samma takt kommer ha en bättre säsong än Jordan någonsin hade. Säger ju inget om ifall han vinner en titel eller inte, men MVP ges ju för reg season.

Kanske att ta i men nåt är ju helt klart fel, så fort de möter lag som spelar zone så blir det sjukt krampaktigt, helt stillastående, alla bara står och tittar. Sen är ju deras record ganska kasst och de har ju lyckats vinna 3 matcher efter hyffsade buzzer-beaters från D-wade och Bosh. Så ja de kanske fortfarande är favoriter men de har ju varit långt ifrån bäst hittills och jag tycker att det är fel att ge priset till en spelare i ett lag som underpresterar trots att de har 3 av ligans bästa spelare.
Citera
2012-01-25, 19:19
  #1110
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
För att jag tycker att en spelare som ska vinna MVP ska åtminstone ha ett någorlunda bra record inte nödvändigtvis bästa men i toppen i alla fall. Ponera att LeBron hade samma siffror som nu men i ett Tornto Raptors som ligger sist skulle du fortfarande ha honom som MVP kandidat?

I mean, det blir en konstig hypotes eftersom ett lag med LeBron aldrig skulle vara så dåligt. Raptors + LeBron är förmodligen näst bäst i East.

Du tog ju ett sjukt exempel med 90/90/90, men visst, hypotetiskt tycker jag en spelare med överlägsen statistik är en MVP-kandidat oavsett hans lags performance, men det beror på var man drar gränsen. Jag tycker inte kevin love var en MVP-kandidat förra året, men antagligen en hårsmån från topp5.


Citat:
Som jag sa de skulle vara contenders om inte så åtminstone 6-7 i en svag EC vilket är väl högre en Magics som skulle kämpa för att inte få sämsta record ever.

ok, här får vi definiera contender känner jag. Jag tror inget lag förutom Bulls/Heat är contenders i east. Celtics/76ers/Hawks/Magic har tillsammans kanske 20 % att vinna east.



Citat:
Men nu är väl inte Magics medel? eller inte med Howard i alla fall. De har ju likt Cavs kommit till NBA Final och på vägen dit slog de ut Cavs.

Över medel, men närmare medel än elit i mitt tycke. Över 7 matcher tar jag Hawks (iaf med horford), Bulls, Heat över dem och tror det är mycket jämnt med 76ers/Celtics. 08-09 magic var ett bättre lag än dagens - Nelson hade en grym säsong, Rashard Lewis hade inte börjat suga mm.
Citera
2012-01-25, 19:26
  #1111
Medlem
MegaHeads avatar
Tycker Heat ska trada D-Wade och skaffa vad som saknas. Han är skadebenägen och utan honom får man mer användning för Chris Bosh. Jag vet att 99.9% utav er diggar pappersbasket och namnen på ryggen är en wow faktor. Men basketball är och förblir en team sport - och Heat är 7-1 utan Wade och Bosh spelar sin bästa boll på länge. Trada Wade..
Citera
2012-01-25, 19:27
  #1112
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Kanske att ta i men nåt är ju helt klart fel, så fort de möter lag som spelar zone så blir det sjukt krampaktigt, helt stillastående, alla bara står och tittar. Sen är ju deras record ganska kasst och de har ju lyckats vinna 3 matcher efter hyffsade buzzer-beaters från D-wade och Bosh. Så ja de kanske fortfarande är favoriter men de har ju varit långt ifrån bäst hittills och jag tycker att det är fel att ge priset till en spelare i ett lag som underpresterar trots att de har 3 av ligans bästa spelare.

Om du tycker de bör räknas lägre för vinster på buzzerbeaters får du ju använda samma argument på de andra lagen. Av heats fem förluster är två i OT, två på andra halvan av en b2b och den sista borta mot Denver. Samtidigt har man spöat skiten ur Spurs, 76ers och Lakers.

Jag tycker inte 5 förluster är tillräckligt med data. Inget lag är favorit över heat i sju matcher, eller en enskild på neutral mark för den delen (osäker på om man är dog på bortaplan mot Bulls eller Thunder t ex)
Citera
2012-01-25, 19:28
  #1113
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaHead
Tycker Heat ska trada D-Wade och skaffa vad som saknas. Han är skadebenägen och utan honom får man mer användning för Chris Bosh. Jag vet att 99.9% utav er diggar pappersbasket och namnen på ryggen är en wow faktor. Men basketball är och förblir en team sport - och Heat är 7-1 utan Wade och Bosh spelar sin bästa boll på länge. Trada Wade..

Meh, det beror helt på vad man skulle få. ivf lär det aldrig hända, tror t.o.m han har en no-trade clause.
Citera
2012-01-25, 19:32
  #1114
Medlem
Sobofieds avatar
Anyways, MVP-diskussionen är bara trist för Miami kommer sluta tvåa i east och de ger den till Durant.
Citera
2012-01-25, 19:40
  #1115
Medlem
MegaHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Meh, det beror helt på vad man skulle få. ivf lär det aldrig hända, tror t.o.m han har en no-trade clause.

Vet inte om han har det. Vet att det bara var Kobe Och Dirk som hade det för nåt år sedan. Är ju speciella regler för det. Måste ha varit i ligan si och så många år och med ditt lag ett antal år och sedan måste man ju vara speciell också.
Citera
2012-01-25, 19:42
  #1116
Medlem
Det är bara onödigt att diskutera vem som kommer att bli MVP när vi
redan vet vem som vinner.
Brian "White Mamba" Scalabrine lär vinna.
Jag är seriös i mitt inlägg. Killen gör ju highlight plays match efter match och hittills
kan ingen hota honom.

Motivation:
- Killen spelar PF men har ett jävligt bra skott, speciellt hans 3-poängskytte som är unikt för hans position.
- Effektivitet. Han är helt klart NBA:s mest effektiva spelare. Spelade bara 5 min mot Bobcats men hann göra poäng,ta assist,steal och rebound.
- Hans försvarsspel är bland ligans bästa, han har en guards snabbhet.
-Vinnarskalle. Scal ledde Nets till två finaler,Celtics till två finaler och det här året ska han ta Bulls till titeln.
-Popularitet. Finns nog ingen i NBA som är älskad av så många, i varje arena han kommer till så möts han av applåder och hyllningar. Han är en trevlig personlighet som många människor ser upp till.

Jag tycker att detta kvalificerar honom till MVP.
Scal är en stark personlighet, både på och utanför planen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback