Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-13, 15:36
  #1
Medlem
Igår avslutades 2010/2011 säsongen och Dallas stod till slut som segrare.

Årets draft sker om två veckor så vi kan sätta igång snacket om nästa säsong.
LBJ, Wade och Bosh hoppas jag får vinna ligan så King James får en ring men vi får först se om de stannar i Heat eller beger sig vidare. Vad är era tankar om nästkommande säsong?
Citera
2011-06-13, 15:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CR7DO7
Igår avslutades 2010/2011 säsongen och Dallas stod till slut som segrare.

Årets draft sker om två veckor så vi kan sätta igång snacket om nästa säsong.
LBJ, Wade och Bosh hoppas jag får vinna ligan så King James får en ring men vi får först se om de stannar i Heat eller beger sig vidare. Vad är era tankar om nästkommande säsong?
Beger sig vidare kommer de knappast att göra. Eller det kan de inte göra då trion sitter på kontrakt. Däremot kan Pat Riley splitta "The Big Three" vid trades förutsatt att de inte har No Trade-klausuler i sina kontrakt, vilket jag faktiskt inte vet.

Kommer det ett hard cap i kommande CBA kommer Miami få lite småproblem med sin roster i framtiden. Mer än så vill jag inte spekulera i just nu, men den spontana känslan säger lockout 2011/12.
Citera
2011-06-13, 22:42
  #3
Medlem
Det finns inte en chans i världen att LeBron eller Dwyane lämnar. Möjligen kan Bosh ingå i en trade för att få en hyfsad PG och center, det tror jag dock är ganska osannolikt. Jag tror att man vill hålla på denna big three ett tag. Förhoppningsvis kan de spela ihop sig och bli en riktigt bra trio inom några år. Oroa er bra inte, för nog fan kommer LeBron att få sin ring snart.

Vad tror ni om Knicks förresten? Jag tänker mig Ty Chandler som nyförvärv på center och möjligen en bättre SG från draften eller free agency istället för Landry. Sure, Landry Fields är en av mina absoluta favoriter men jag vill laget bättre. Landry är egentligen en small forward och där har vi ju faktiskt Melo. Landry behöver anpassa sitt spel mer efter SG-positionen. Chansen finns ju dock att Landry, som varit riktigt ojämn på sista tiden, har höjt sig och anpassat sig mer till positionen. Det hoppas jag verkligen. Med vårat 17:e draft pick så misstänker jag att vi tar antingen Bismack som uppbackning till en eventuell Chandler på centern eller Honeycutt som komplement till just Fields. Bismack skulle vara riktigt bra att ha i laget. Kongoleanska spelare har en bra historia som shot-blockers i NBA (Ibaka, Dikembe) och om Bismack verkligen är 19 år så kan han bli riktigt bra.
__________________
Senast redigerad av hatasnigel 2011-06-13 kl. 22:45.
Citera
2011-06-15, 16:26
  #4
Medlem
Vad tror ni om Howard till Lakers då? Vore underbart att se honom där frågan är bara till vilket pris. Men med tanke på hur Gasol och Bynum spelade i playoff i år skulle jag gärna se Howard i Lakers på bekostnad av dessa båda.

Vad tror ni, är detta möjligt?
Citera
2011-06-15, 17:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z91
Vad tror ni om Howard till Lakers då? Vore underbart att se honom där frågan är bara till vilket pris. Men med tanke på hur Gasol och Bynum spelade i playoff i år skulle jag gärna se Howard i Lakers på bekostnad av dessa båda.

Vad tror ni, är detta möjligt?
Pau Gasol och Andrew Bynum för Dwight Howard - Nej.
Andrew Bynum och någon annan spelare (för att jämna ut cap-spacet) för Dwight Howard - Ja.

First of all, Dwight Howard har ett år kvar på sitt kontrakt, dessutom är han nog inte sådär jättesugen på att stanna i Orlando. Dessutom är DH12 ett stort fan av Shaq och vill säkert gå hans väg, det vill säga från Orlando till Los Angeles där han vann ett flertal titlar.

Anledningen till att man inte kommer att trade Pau är enkel. Han är en viktig del i Lakers spel i the post, men sen är han också en riktigt bra spelare som skulle bli sjukt farlig tillsammans med Dwight. Utöver detta så är han populär i Los Angeles (även om det kanske minskade lite i och med hans flopp i the playoffs) och har till viss del ett Lakers-hjärta.
__________________
Senast redigerad av hatasnigel 2011-06-15 kl. 17:46.
Citera
2011-06-15, 17:45
  #6
Medlem
Sobofieds avatar
Inte en chans att Kobe tillåter en spelare bättre än han själv i samma lag. :>
Citera
2011-06-15, 17:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Pau Gasol och Andrew Bynum för Dwight Howard - Nej.
Andrew Bynum och någon annan spelare (för att jämna ut cap-spacet) för Dwight Howard - Ja.

First of all, Dwight Howard har ett år kvar på sitt kontrakt, dessutom är han nog inte sådär jättesugen på att stanna i Orlando. Dessutom är DH12 ett stort fan av Shaq och vill säkert gå hans väg, det vill säga från Orlando till Los Angeles där han vann ett flertal titlar.

Anledningen till att man inte kommer att trade Pau är enkel. Han är en viktig del i Lakers spel i the post, men sen är han också en riktigt bra spelare som skulle bli sjukt farlig tillsammans med Dwight. Utöver detta så är han populär i Los Angeles (även om det kanske minskade lite i och med hans flopp i the playoffs) och har till viss del ett Lakers-hjärta.

Nej, du har rätt i att man inte kan byta bort både Gasol och Bynum mot Howard då det inte skulle gå in under cap spacet. Men har läst på lite olika sighter att Howard vill lämna Orlando för han vill ha titlar. Men både Gasol och Howard under korgen för Lakers, det hade varit fint. Men annars så kanske man väntar till nästa år då Howard blir FA och signar honom då.

Har du någon bra koll på vilka stora spelare som blir FA nu? Och vilka som kan tänkas signa dessa spelare.
Citera
2011-06-15, 18:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z91
Nej, du har rätt i att man inte kan byta bort både Gasol och Bynum mot Howard då det inte skulle gå in under cap spacet. Men har läst på lite olika sighter att Howard vill lämna Orlando för han vill ha titlar. Men både Gasol och Howard under korgen för Lakers, det hade varit fint. Men annars så kanske man väntar till nästa år då Howard blir FA och signar honom då.

Har du någon bra koll på vilka stora spelare som blir FA nu? Och vilka som kan tänkas signa dessa spelare.
Först och främst är det väl tre bra centrar som blir tillgängliga. Visserligen är samtliga skadedrabbade, men hur som helst är det stora namn.

Tyson Chandler: Här lutar det åt Knicks eller Mavericks
Yao Ming: Om han inte slutar så stannar han förmodligen i Houston då han är riktigt bra när han är frisk.
Greg Oden (RFA): Förmodligen så stannar han i Portland, men chansen att han signar för exempelvis New York finns.

Utöver dessa så finns några gamla stjärnor i form av Peja, Duncan, T-Mac och Ray Allen tillgängliga. Chansen att någon av dessa (bortsett från möjligtvis T-Mac) flyttar är dock riktigt liten.

En tråkig free agency? Ja. En tråkig draft? Ja, till viss del. En bra säsong 2011/2012? Absolut. Det kan bli sjukt roligt om DH12 tradeas till Lakers och Heat kan spela ihop sig. Herrejösses vilka matcher! Förhoppningsvis kan även mina Knickerbockers värva en bra center i form av kanske Chandler, Bismack eller Oden (endast om han har haft en bra rehabilitering) och stärka upp bänken en del. Då jävlar blir det liv i New York igen.
__________________
Senast redigerad av hatasnigel 2011-06-15 kl. 18:08.
Citera
2011-06-16, 15:09
  #9
Medlem
Knicks borde satsa på Haywood. Tror inte han vill va en backup till Chandler. Han är bättre än så..
Citera
2011-06-16, 19:06
  #10
Medlem
Rotselleris avatar
För alla er basketintresserade skulle jag bara vilja tipsa om dokumentären "Sonicsgate: Requiem for a team", den handlar om hur försäljningen av Seattle Supersonics gick till samt folks kärlek till ett lag.

Mycket sevärd.
Citera
2011-06-17, 23:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
För alla er basketintresserade skulle jag bara vilja tipsa om dokumentären "Sonicsgate: Requiem for a team", den handlar om hur försäljningen av Seattle Supersonics gick till samt folks kärlek till ett lag.

Mycket sevärd.
Efter jag såg den har jag i princip hatat OKC ever since, så inget att rekommendera om man vill ha sympati för ligans dominanter om ett par år.
Citera
2011-06-18, 00:41
  #12
Medlem
Det enda jag kan säga är att jag hoppas på att Philly gör en fin säsong... Dom hade en väldigt fin säsong i fjol med tanke på deras unga och talangfulla lag. Det yngsta laget i hela NBA förra säsongen, det kan inte bli annat än bättre i år om dom inte sabbar skiten i offseason vilket dom inte brukar göra nu för tiden. Jrue Holiday och Jodie Meeks kommer ha galna säsonger framför sig tillsammans!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback