17 389 besökare online
856 679 medlemmar • 45 807 225 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Vetenskap & humaniora > Paranormala fenomen, ockultism och ufologi > Ufologi
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Paradigmskifte
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Om det är det viktigaste momentet så förstår vi vilken låg nivå filmen är på. Eftersom ingen ännu drabbats av det personen beskriver så är väl alla andra historier också värda att vänta på förstahandsinformationen innan man har nån åsikt.
Du, ni förstår tyvärr inget, annars skulle jag inte behöva skriva detta just nu. Kanske ska du se på filmen innan du dömer den, men din typ gör sällan det.

doublelift
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradigmskifte
Du, ni förstår tyvärr inget, annars skulle jag inte behöva skriva detta just nu. Kanske ska du se på filmen innan du dömer den, men din typ gör sällan det.
1. Klippet är vinklat, och har refecener till alla möjliga konspirationsidor i kommentaren. Ställer lägre kvalietet på informationen. Att det handlar om militärt utbildade gör inte deras historier bättre.
2. Det är alldeles för lång klipp att argumentera och för dig att ställa krav på andra, klargör vilka delar som är mest intressanta som du gjort innan.

Frk.Lindholm
Medlem
Frk.Lindholms avatar
Vi behöver inte tro eller tro längre. Det viktigaste är att utomstående civilisationers information har börjat omvandlas till konkret kunskap här nere. Lägg ingen energi på sjusovarna utan fokusera på de positiva förändringar som håller på att ske. Processen i riktning till allt större medvetenhet accelererar.

doublelift
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frk.Lindholm
Vi behöver inte tro eller tro längre. Det viktigaste är att utomstående civilisationers information har börjat omvandlas till konkret kunskap här nere. Lägg ingen energi på sjusovarna utan fokusera på de positiva förändringar som håller på att ske. Processen i riktning till allt större medvetenhet accelererar.
vet en flachbackare som kommer reagera på ditt namn

Powerless1
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradigmskifte
Det jag inte förstår - det medges - är varför inte sådana påståenden som han gör kan verifieras, varför den som intygar att det är verkliga bandupptagningar inte kan lämna sitt namn, varför inga inlämnade dokument kan visas som stöd för påståenden, varför man aldrig nämner om det är primär- eller sekundärradar som avses och varför man aldrig har kamera med sig vid dessa tillfällen.

Alla som flyger ser underliga saker, men ett problem är att ingen har koll på vilka underliga luftfarkoster som verkligen finns - både civila, militära och naturliga.

"Mänsklighetens dumhet är konstant.
Det är bara vår förmåga att sprida den som har ökat." Frans G. Bengtsson

Powerless1
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
vet en flachbackare som kommer reagera på ditt namn
Fadern?!?

HaWwK
Medlem
HaWwKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltyFish
Snubblade över en länk med mycket väl dokumenterade ufo-fall. Börjar bra där man får lyssna på diskussioner mellan piloter och flygkontrolltornet samt militären. Fortsätter sen med ljudinspelningar och vittnesmål från NASA. Bland annat ett ljudklipp där en astronaut bokstavligen använder sig av ordet "alien space craft" när han rapporterar vad han ser.

Här är länken http://video.google.com/videoplay?do...9939745631584#

Jag är en person som ramlar mellan att tro på fenomenet och sen inte tro när dokumentärer är överdrivet skruvade. Men så snubblar man över guldkorn som den här filmen/filmerna. Hur känner ni efter att tittat på den här? Är det något av detta som blivit debunkat?

Jag ska själv gräva vidare i dom här fallen.
Dom är här. Det råder det ingen tvekan om ifall man ser på dom mycket starka bevis som finns.
Det finns rikligt med sådant.

Dom verkar ha humor också då dom i flera fall "lekt" med flygplanspiloter etc. Men dom brukar bli lite kinkiga om vi försöker skjuta ner dom, med elektronik som stängs av i flygplanen som följd.
Tror inte det är någon god idé att försöka skjuta ner en enormt mkt högre stående civilisation. But hey, that's just me.

SaltyFish
Avstängd
SaltyFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Det jag inte förstår - det medges - är varför inte sådana påståenden som han gör kan verifieras, varför den som intygar att det är verkliga bandupptagningar inte kan lämna sitt namn, varför inga inlämnade dokument kan visas som stöd för påståenden, varför man aldrig nämner om det är primär- eller sekundärradar som avses och varför man aldrig har kamera med sig vid dessa tillfällen.

Alla som flyger ser underliga saker, men ett problem är att ingen har koll på vilka underliga luftfarkoster som verkligen finns - både civila, militära och naturliga.

Är du på riktigt? Tror du att alla som flyger ser ufon hela jävla tiden? *Jikes* då kanske man ska sluta flyga då... idiot.

Det är väl bara att maila och undersöka och få bekräftat att ljudupptagningarna är autentiska. Varför skulle dom fejka ljudupptagningar? Tror du på någonting överhuvudtaget? Tror du ens på din egen existens?

Powerless1
Medlem
Citat:
Är du på riktigt? Tror du att alla som flyger ser ufon hela jävla tiden? *Jikes* då kanske man ska sluta flyga då... idiot.

Det är väl bara att maila och undersöka och få bekräftat att ljudupptagningarna är autentiska. Varför skulle dom fejka ljudupptagningar? Tror du på någonting överhuvudtaget? Tror du ens på din egen existens?
Jag ser oidentifierade flygande föremål varje vecka - både från marken och i luften. Alla jag känner håller med mig när jag ställer frågan så. Sen kan man kanske säga att det var ett flygplan, en fågel, en bolid, en stjärna eller en planet men man kan inte identifiera vilket/n och då uppfylls ju definitionen. I princip alla filmer på nätet verkar ju vara såna pga att filmaren inte angett var, när och i vilken riktning h*n filmat. Och att då uppmana nån annan att ta reda på saker som de själva inte vågat berätta gör att man skulle vilja citera det 24:e ordet i ditt inlägg ovan - men jag avstår.

Jag tror du behöver fundera på varför folk överhuvudtaget fejkar saker om du ifrågasätter varför de skulle göra det.

ceph
Medlem
cephs avatar
Citat:

Jag har sett många UFOn när jag vart i luften. Jag vet att somliga irriterar sig på en när man nämnder faktumet men ändå, UFO != rymdgubbar. Ofta kan ATC hjälpa till med identifikation, ibland får man tänka till lite själv för att identifiera det, ibland så vet ingen riktigt vad det är man ser men det är ingalunda automatiskt rymdgubbar för det utan det är helt enkelt bristfälliga data då. Finns hur många fall som helst där piloter vidtagit åtgärder för att undvika att krascha in i saker som senare visat sig vara Venus och annat kul... Även fall där rutinerade trafikpiloter helt seriöst rapporterat till ATC att de blir förföljda av mystiska ljus som även de senare visat sig vara banala saker som planeter eller varningsljus på telemaster och allt möjligt.

Förstå vilken komplicerad värld vi lever i och hur fruktansvärt lätt det är att misstolka något.

Det finns fan piloter som, som sagt, flugit uppochner utan att veta om det. Extremfall förvisso, men bara för att poängtera vilka "otroliga" saker som kan ske där uppe. Fenomen som CFIT är vanliga också, där man helt enkelt bara flugit in i berg eller t.o.m. i marken i tron om att man hade fri lejd och/eller befann sig på rak kurs när man i själva verket var på väg rätt åt helvete. Finns stridspiloter som trots att de har mångårig utbildning och erfarenhet av flyg, navigation, identifikation osv. öppnat eld mot civila flygplan som inte på något sätt avvikit från sina rutter eller liknande. Finns stridsplan som jagat prylar som facklor på oljeraffinaderier och som även fått för sig att dessa facklor förföljt dem eftersom IR-utrustningen inte medgav vettig distansdata.
Finns fall där ATC och militär ledningsradar misslyckats med att spåra löjliga saker som en liten Cessna på avig kurs...

De möjliga felkällorna är ENORMA.

Minns jag läste på PPRuNe om en pilot som fått elfel under flygning i Kanada och blev UFO-klassad av olika UFO-organisationer p.g.a. en kedja olyckliga omständigheter som radiobortfall, felande navljus och så vidare. Bara en sån sak liksom...
Moderator i K&AT, END&V, A&R & RF
Senast redigerad av ceph 2011-06-16 kl. 23:18.

Herr Lindholm
Medlem
Herr Lindholms avatar
Och ni som suktar så efter rymdgubbar; vad är det som säger att rymdgubbarna vill oss väl? Se bara hur vi människor har behandlat andra jordvarelser eller andra människor som råkade vara svagare. Jag moraliserar inte, nota bene. Trivs så bra med skor av skinn och köttbullar till makaronerna. Men vad är det som säger att rymdgubbarna inte kommer att öppna er för att se vilka färger det är på era organ eller bara ser hur många småstenar de kan stoppa upp i era näsor?
Guru: Robert Anton Wilson
>>>>>>> Årtusendets asgarv: d00rkey pwnar BlizzardKing <<<<<<<

Doulie123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Och ni som suktar så efter rymdgubbar; vad är det som säger att rymdgubbarna vill oss väl? Se bara hur vi människor har behandlat andra jordvarelser eller andra människor som råkade vara svagare. Jag moraliserar inte, nota bene. Trivs så bra med skor av skinn och köttbullar till makaronerna. Men vad är det som säger att rymdgubbarna inte kommer att öppna er för att se vilka färger det är på era organ eller bara ser hur många småstenar de kan stoppa upp i era näsor?
Det här håller jag faktiskt med om, det är oftast den som äter mest och dödar flest som överlever. Jag hoppas verkligen att alla supermakter runt om på jorden har skapat någon nöd plan ut i fall att vi möter fientliga varelser(de skulle såklart ha skapat planen i hemlighet eftersom det bara skulle skapa panik hos alla Svenssons annars).

Ser fram emot dagen då de invaderar och jag få börja splatta grönskallar med min .50

Nej men mer seriöst hoppas jag att en plan är i verket och vi är väl förbereda. Spelar ingen roll om det händer om 1 månad eller 1000 år, man skall alltid ha en plan.

Svara på ämne
Topp Dela »