Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-12, 21:37
  #1
Medlem
SugarTrumps avatar
Jag ber om ursäkt om tråden råkat hamna på fel ställe, ber isf en moderator att skicka den till rätt plats. Hur som helst så har jag ett dilemma jag behöver ha hjälp med.

Till och börja med så vill jag påpeka att jag inte är en person som snokar i andras liv i vanliga fall, jag är knappt nyfiken av mig, men detta är verkligen ett specialfall och jag ska berätta varför.

För cirka 1 år sedan började en god vän till mig att dejta en tjej. Hon sades vara utbytesstudent från ett spansktalande land och sa att hon tänkt plugga och stanna kvar i Sverige under 1 år. So far so good, med tiden så märkte jag dock att hon betedde sig väldigt konstigt, hon ljög väldigt mycket om till synes banala saker och blev väldigt konstig då man konfronterade henne med följdfrågor.

Hon är helt enkelt en person som man upplever som väldigt labil, ena stunden kan hon vara glad och bara någon minut senare väldigt arg, till synes utan anledning. Hur som helst så bestämde jag mig för att inte lägga mig i då jag märkte att min vän gillade henne, det dröjde dock inte länge innan hon började ställa till det för han. Det rörde sig om många småsaker som var väldigt "elaka", tills det hela en kväll eskalerade i att hon fick två killar att misshandla min kompis. Vi vet inte med säkerhet vad hon sa till dem men enligt ett "vittne" som stod jämte dessa killar då hon kom fram så sade hon något i stil med "den där killen har följt efter mig och tafsat hela kvällen och han fattar inte att jag vill gå hem med er och ha lite kul", och pekade då på min kompis.

Fråga mig inte varför men min vän valde att inte göra en anmälan av incidenten utan valde istället att sluta umgås med tjejen och de gjorde officiellt slut. Nu var problemet ur världen, men som av en slump så var det så att vi sökte en ny medarbetare till vårt kontor och då vi fick in en väldigt många ansökningar, en som vi fastnade för lite extra mycket var skriven av en ung man som studerade vid samma Universitet som den här tjejen som dejtade min kompis tydligen skall ha gjort.

Då jag kollade upp vår sökande ytterligare fick jag syn på att man kunde söka samtliga studenter vid universitetet för att se vilka kurser/program de var antagna till. Det var just här som jag inte kunde låta bli att kolla upp henne, jag skrev in hennes namn men det kom inte fram något resultat. Jag sökte vidare och kom då fram till att hon med största sannolikhet inte ens studerat vid universitetet, än mindre det hon påstod sig ha studerat.

Det var i denna stund som jag var tvungen att kolla upp det ytterligare, jag gick då in på bl.a. ratsit och upplysning.se men hittade då inte en enda person i hela landet med det namnet. Så nu har ni bakgrundshistorien om fallet, det blev betydligt längre jag ville men nu vet ni iaf hela historien.

Jag undrar nu hur man kan gå vidare med detta för att få tag på information om vem den här personen egentligen är? Eller hur det kommer sig att hon inte är registrerad i Sverige? Illegal invandrare kanske? Falskt namn?
Citera
2011-06-12, 23:42
  #2
Medlem
Du såg aldrig om hon hade några svenska identitets handlingar?
Eller brev, dokument vykort.. vad som helst med hennes namn på..
Citera
2011-06-13, 02:40
  #3
Medlem
SugarTrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokus-pokus.
Du såg aldrig om hon hade några svenska identitets handlingar?
Eller brev, dokument vykort.. vad som helst med hennes namn på..

Nej, varken id-handlingar eller något annat som kan styrka hennes identitet.
Citera
2011-06-13, 10:05
  #4
Medlem
hur bodde hon då? borde gå o få ett namn på de sättet..
Citera
2011-06-13, 11:19
  #5
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugarTrump
Nej, varken id-handlingar eller något annat som kan styrka hennes identitet.
Incidenten du beskrev borde väl ha hänt på en utekväll? (Kan givetvis ha varit en hemmafest) var hon aldrig ute på en klubb eller dylikt där sånt behövs?

Har inte din kompis telefonnummer/facebookadress till henne?

Det är lite småkasst, men du kan testa nåt sånt här också http://pipl.com/
Citera
2011-06-13, 14:12
  #6
Medlem
SugarTrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Incidenten du beskrev borde väl ha hänt på en utekväll? (Kan givetvis ha varit en hemmafest) var hon aldrig ute på en klubb eller dylikt där sånt behövs?

Har inte din kompis telefonnummer/facebookadress till henne?

Det är lite småkasst, men du kan testa nåt sånt här också http://pipl.com/

Det stämmer att det hände under en utekväll, dock så kontrollerade inte någon hennes leg. då hon gick in, inte vad jag vet iaf. Han har det nummret hon använde tidigare, men det är inte registrerat till någon utan endast ett kontantkort så det leder inte någonstans.

Hon bodde i ett stort studentkollektiv, vilket gör det hela ännu konstigare då man faktiskt måste studera vid högskolan/universitetet för att kunna få lägenhet där.

Jag är som sagt väldigt intresserad av att ta reda på vem hon egentligen är men alla vägar jag går tycks inte leda till något eller någon alls, väldigt konstigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback