2011-06-11, 22:45
Medlem
miklons avatar
Jag behöver snart byta ut min jobbtelefon, en HTC Hero. Efter att ha haft den 1,5 år har jag kommit fram till att följande krav står högst på listan:

1. Den ska inte lagga, inte från början och inte efter ett tag när man har lagt in en massa program. Jag vill inte missa samtal för att telefonen inte reagerar när jag försöker svara, etc.
2. Jag vill ha fysiska knappar. Helst en numerisk knappsats, men det finns väl knappt längre, men åtminstone ett qwerty-tangentbord. Jag är trött på att det tar tre gånger så lång tid som det borde att skriva ett mail eller sms.
3. Bra batteritid. Jag vill inte vara helt körd om jag ska iväg någonstan och har glömt att sätta mobilen på laddning efter en dags användande. Två dagar utan laddning bör den klara i alla fall.

Därefter har jag ytterligare några önskemål:

4. Exchange-sync (detta är egentligen en dealbreaker, kan den inte synka med Exchange 2010 så är det oanvändbart, men det kan väl nästan alla, förutom Android 2.1-telefoner)
5. Bra kamera, gärna med blixt eller lampa. Antalet pixlar är väl inte så viktigt, men hellre bra optik och snabb autofokus och bildtagning, jag hatar att missa bilder med min Hero för att det dröjer ett par sekunder innan bilden tas.
6. Facebook-stöd i någon form (i värsta fall funkar väl Facebooks mobila webbsida rätt bra).
7. Bra webbläsare
8. GPS och Google Maps eller liknande

Så, vad ska jag välja? Inte "iPhone är bäst!", "Android är bäst!" eller "välj XX, det har jag och den är bäst!", jag vill ha tips utifrån mina önskemål, i ovanstående prioritetsordning.

Prisnivå är i princip upp till en iPhone, men jag kommer ha mycket lättare att motivera ett köp om telefonen är billigare, så billigare är bättre.

Edit: Jag har inga preferenser när det gäller OS, förutom att mitt intryck är att Windows Mobile (alltså inte Windows Phone 7, utan Windows Mobile upp till 6.5 eller vad det är) verkar rätt dåligt.
Citera
2011-06-11, 22:51
Medlem
Weahups avatar
Den här kanske?

http://www.pricerunner.se/pi/1-26364...uktinformation
Citera
2011-06-12, 00:53
Medlem
Jag kan varmt rekommendera Nokia E7.

http://www.nokia.se/hitta-produkter/produkter/nokia-e7
Citera
2011-06-12, 01:10
Medlem
Tjena!
Jag skulle rekomendera Samsung Galaxy S 2, eftersom den har allt du begär och mycket mera. Jag använder en Galaxy S och är skitnöjd med den. Den laggar inget. Galaxy S 2 har en dualcore processor, så du kan glömma lag, hacks, buggar etc. En kamera med blixt, 8mpx. Facebook och massa appar u know. Tangentbordet är QWERTY och har en funktion som är kallad Swype och man skriver sjukt snabbt med det. Men du kan ställa in att skriva utan det.
Webbläsaren är skitsnabb, inget lagg och hemsidor laddar på nån sekund. Eftersom det är en Google telefon så har du masas funktioner, gps, maps o liknande. Batteriet håller i ett par dagar, men jag har för mig att batteriet är väldigt billigt att köpa, så du kan köpa en extra och bära med dig den vart du än gå ifall att.
Priset på Galaxy S är runt en 3.5 tusen och Galaxy S 2 är ca 5 tusen. Men skillnaden är ganska stor och funktionerna har ökats.
Citera
2011-06-12, 01:22
Medlem
simon556s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malzalol
Tjena!
Jag skulle rekomendera Samsung Galaxy S 2, eftersom den har allt du begär och mycket mera. Jag använder en Galaxy S och är skitnöjd med den. Den laggar inget. Galaxy S 2 har en dualcore processor, så du kan glömma lag, hacks, buggar etc. En kamera med blixt, 8mpx. Facebook och massa appar u know. Tangentbordet är QWERTY och har en funktion som är kallad Swype och man skriver sjukt snabbt med det. Men du kan ställa in att skriva utan det.
Webbläsaren är skitsnabb, inget lagg och hemsidor laddar på nån sekund. Eftersom det är en Google telefon så har du masas funktioner, gps, maps o liknande. Batteriet håller i ett par dagar, men jag har för mig att batteriet är väldigt billigt att köpa, så du kan köpa en extra och bära med dig den vart du än gå ifall att.
Priset på Galaxy S är runt en 3.5 tusen och Galaxy S 2 är ca 5 tusen. Men skillnaden är ganska stor och funktionerna har ökats.
Funderade på samma model för TS, kan tilläga också att den har senaste version av android 2.3 (för mobiler) så alla program som finns idag är kompatibla med mobilen. Enda nackdelen är som sagt att den inte har några tryckknappar bara touchscreen.
Citera
2011-06-13, 16:14
Medlem
Schmurkins avatar
Idioter som inte förstår vad ordet krav betyder. Följ kraven eller svara inte.

Jag skulle rekommendera dig att kolla på varianter av Blackberries och Nokia E-serien. Ta reda på vad som passar dig bäst genom att gå till närliggande butik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in