Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-11, 20:17
  #1
Medlem
neurogens avatar
hej, jag söker en cd-rom skiva som utgavs i ett nummer av high score för många år sedan.
jag söker det i rent nostalgiskt syfte.

skivan i detta nummer hade massa intron och trailers för många olika sex spel bla Space sirens, och virtual vixen.

jag har sökt internet i flera år efter dessa utan resultat. jag undrar om någon sitter på detta nummer av high score och kan bränna skivan åt mig.
Citera
2011-06-11, 21:42
  #2
Medlem
Menar du svenska High Score, som gavs ut av samma redaktion som låg bakom Datormagazin? Tidningen fanns från 1993-96 och handlade till en början enbart om datorspel, men började sedan allt mer att likna någon sorts herrtidning? Jag har isåfall alla CD-skivorna i källaren, för jag har alla nummer av tidningen. Vilket nr och år är CD-skivan ifrån? Kan göra en ISO och ge dig isåfall, om jag får några dagar på mig.
Citera
2011-06-12, 13:04
  #3
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kada
Menar du svenska High Score, som gavs ut av samma redaktion som låg bakom Datormagazin? Tidningen fanns från 1993-96 och handlade till en början enbart om datorspel, men började sedan allt mer att likna någon sorts herrtidning? Jag har isåfall alla CD-skivorna i källaren, för jag har alla nummer av tidningen. Vilket nr och år är CD-skivan ifrån? Kan göra en ISO och ge dig isåfall, om jag får några dagar på mig.

:O helt otroligt!!

jag vet inte vilket nummer eller år det var. minns dock att på skivan stod det en svart ruta med en varning om att skivan innehöll vuxet material.

skivan innehöll också nån sex grej med någon som hette Ylva tror jag.
Citera
2011-06-12, 13:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
skivan innehöll också nån sex grej med någon som hette Ylva tror jag.

Ylva Maria Thompson Den inte allt för vackra "tjejen" som bl.a. var värd för Tusen och en natt på TV1000. Jag ska kika och se om jag kan hitta numret åt dig. Skickar ett PM till dig sen.
Citera
2011-06-12, 14:12
  #5
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kada
Ylva Maria Thompson Den inte allt för vackra "tjejen" som bl.a. var värd för Tusen och en natt på TV1000. Jag ska kika och se om jag kan hitta numret åt dig. Skickar ett PM till dig sen.

ja! Hon ! haha. den skivan är det. fan va underbart om du skulle hitta den alltså.. har letat i säkert 5 år efter den! på olika loppisar och annons siter..
Citera
2011-06-14, 20:50
  #6
Medlem
euphorias avatar
Då vill jag ha skivan med en trailer för Monkey Island 3 och någon trailer för ett spel som hette X, sedan tror jag ett demo för Bitmap Brother's Z var med också. Ev. även Road Rash.

PM önskas tack på förhand.
Citera
2013-05-26, 17:31
  #7
Medlem
Det är numret från Juni 96.
http://image.bayimg.com/259a56773501...a935807caf.jpg
Citera
2013-05-26, 19:23
  #8
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janos
Det är numret från Juni 96.
http://image.bayimg.com/259a56773501...a935807caf.jpg

Just den ja

Har du den i din ägo och kan göra en iso av den? :O
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback