2015-11-03, 04:40
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
De har tappat stinget. Sedan förstår jag inte heller allt tiggande. De har ju ordinarie arbete och de började ju med podden som hobby/intresse, helt plötsligt skall de ha pengar, det borde dom väl i sådana fall tänkt på när dom började...Nu är ju inte denna pod ensam om att tigga pengar...
Fast det är väl högst förståeligt? Tanken är ju ändå någonstans att dom vill kunna leva på det. Framförallt blir den tanken mer realistisk när dom vinner poddpris, klättrar i iTunes-listan och har en större lyssnarskara.
Jag tror inte alls att detta var något dom var beredda på från början.
Det klart att dom chansar och försöker få in deg från sina lyssnare.
Det är ju ändå frivilligt att donera.
Att dom slänger in en halv minus tjat per avsnitt stör mig inte.
Så länge det inte drabbar innehållet gör det mig ingenting.
Det finns inget värre än att fejka in reklam i ett "samtalsämne".
Citera
2015-11-03, 08:07
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
De har tappat stinget. Sedan förstår jag inte heller allt tiggande. De har ju ordinarie arbete och de började ju med podden som hobby/intresse, helt plötsligt skall de ha pengar, det borde dom väl i sådana fall tänkt på när dom började...Nu är ju inte denna pod ensam om att tigga pengar...

Vad är det du tycker dom skulle tänkt på när dom började? Att ifall dom lyckas slå igenom så ska dom skita i att starta podden då vissa tycker det känns jobbigt med valmöjligheten att donera lite pengar så att produktionen ska bli bättre, vi får se killarna live och att dom på sikt kanske kan utveckla sitt koncept klart mycket mer?

Förstår verkligen inte hur du tänker. Hade du haft möjligheten att leva på din hobby hade du också försökt att göra det, annars är du precis så dum i huvudet som jag dock befarar.
Citera
2015-11-03, 08:29
Medlem
softmoons avatar
Citat:

Är du dum? De har otaliga gånger påpekat, till och med innan Podkassan, att de gärna skulle skippa deras nuvarande jobb och istället jobba heltid med podden och andra saker runtomkring.
Citera
2015-11-03, 14:25
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Är du dum? De har otaliga gånger påpekat, till och med innan Podkassan, att de gärna skulle skippa deras nuvarande jobb och istället jobba heltid med podden och andra saker runtomkring.

Ja, jag är dum...
Om de nu vill satsa på podden, borde de väl satsa lite mer på innehållet. Tyckte om deras pod tidigare men numera är ju deras avsnitt avtrubbat innehåll utan gnista och överväger att sluta lyssna på TFK, men hoppas för varje nytt avsnitt att de skall komma tillbaka med lite mer energi och innehåll.
Citera
2015-11-03, 15:09
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ja, jag är dum...
Om de nu vill satsa på podden, borde de väl satsa lite mer på innehållet. Tyckte om deras pod tidigare men numera är ju deras avsnitt avtrubbat innehåll utan gnista och överväger att sluta lyssna på TFK, men hoppas för varje nytt avsnitt att de skall komma tillbaka med lite mer energi och innehåll.

Tycker alltid de haft perioder av toppar och dalar... men jag som sedan jag upptäckte podden följt den slaviskt och lyssnat om på samtliga avsnitt, vissa ett flertal gånger, har faktiskt för första gången tappat gnistan så pass att jag inte ens lyssnat på de senaste avsnitten. Inget segment sitter liksom kvar efteråt sådär så att man kan komma att tänka på det i kön på ICA och börja flina för sig själv och längta hem till att lyssna om på det.

Jag gillar fortfarande grabbarna och tycker inte de förändrats som personer men det känns som att podden behöver nytt blod, eller att de tar tillbaka fler gamla inslag hur dumma de än må vara. Topplistor, karaktärer, Under skinnet, Ring en främling osv, nya och gamla sådana inslag som hur gay de än är ger ett innehåll man kan ta på och som skapar nån sorts struktur. Nu vet jag inte hur de senaste avsnitten sett ut iom att jag inte känt mig manad att lyssna på dem men jag har rent generellt känt ganska länge att de blivit lite lata på denna fronten. Vi vill inte ha manusdrivna avsnitt utan spontana härliga snack mellan tre kompisar, men lite förberedelser skulle fan inte skada.
Citera
2015-11-04, 13:58
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Jag skulle gärna se att drog fler anekdoter om sitt gamla jobb och folket som jobbade där, men de kanske redan kört alla.

Sen ang poddkassan har jag inget emot den, men stör mig lite på när mathie säger att de måste ha in pengar för att kunna fortsätta driva podden, vafan liksom.. Det vore väl skitkul om de kunde leva på det, samtidigt tror jag inte att podden blir bättre av att den växer. Hela grejen är ju att de är 3 vanliga snubbar från k-hamn med samma sjuka humor.
Citera
2015-11-04, 14:16
Medlem
frantiks avatar
Jag håller dock med om att man saknar lite programpunkter. Det vart ju ändå en diskussion och humor uppstod när listor drogs eller dagens scenario.
Lite tråkigt att dom dragit ner på det.

Alltså visst. Dom är roliga. Dom har sina toppar och dalar. Det är helt omöjligt att inte ha det på 246 avsnitt.

Jag har dock en känsla av att något är fel. Jag har ingen aning om vad eller med vem. Men på något sätt känns stämningen lite mer..tryckt?
Det är svårt att sätta ord på det.
Men jag lyssnar om en massa gamla avsnitt just nu, där är liksom stämningen rätt så god och härlig.
Glimten finns i ögat så att säga.
Magkänslan när man lyssnar på det är härlig och rolig.
Och så lyssnar man på dagens avsnitt. Och magkänslan är en annan. Den är mer skruvad.

Jag kanske har en dålig dag och har helt fel.
Är det bara jag som känner så?
Citera
2015-11-04, 16:47
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Jag håller dock med om att man saknar lite programpunkter. Det vart ju ändå en diskussion och humor uppstod när listor drogs eller dagens scenario.
Lite tråkigt att dom dragit ner på det.

Alltså visst. Dom är roliga. Dom har sina toppar och dalar. Det är helt omöjligt att inte ha det på 246 avsnitt.

Jag har dock en känsla av att något är fel. Jag har ingen aning om vad eller med vem. Men på något sätt känns stämningen lite mer..tryckt?
Det är svårt att sätta ord på det.
Men jag lyssnar om en massa gamla avsnitt just nu, där är liksom stämningen rätt så god och härlig.
Glimten finns i ögat så att säga.
Magkänslan när man lyssnar på det är härlig och rolig.
Och så lyssnar man på dagens avsnitt. Och magkänslan är en annan. Den är mer skruvad.

Jag kanske har en dålig dag och har helt fel.
Är det bara jag som känner så?

Nu ska jag ta mig i kragen och lyssna ikapp fram till och med dagens avsnitt för denna iakttagelse låter sannerligen beklämmande. Men mörkrets årstid är här och kanske är alla lite ur gängorna rent allmänt?
Citera
2015-11-04, 17:43
Medlem
DolphinMelters avatar
Äh alltid detta tjat om att att kvalitén på avsnitten sjunker, grabbarna gör det här på fritiden och med tanke på hur länge dom spelat in podden är det väl inte så konstigt att det går lite upp och ner. Bara se till er själva, vissa veckor är bättre än andra och det smittar av sig på omgivningen

Jag håller med om att dom kört på tomgång senaste avsnitten men tycker avsnittet som kom idag var en riktig milstolpe, samtalet till comhem var sjukt bra och klippt till perfektion. haha Ka-ching!
Citera
2015-11-04, 17:59
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Garvade som fan på slutet åt Wolke, så tråkigt att det blev kul. Speciellt då han garva själv.

"Johans mamma...plus pant 20spänn...plus pant"
"Skänk en slant till Mathies morsa också"
"Ska dra Mathies tänner över ryggen....som en ryggkliare.."
Citera
2015-11-05, 01:45
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Kansske har att göra med att de blivit större, tänker sig för mer innan de säger saker.

Å andra sidan gick de rätt hårt på trollhättanmorden Höjdpunkten i dagens program helt klart.
Citera
2015-11-05, 06:46
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Nu ska jag ta mig i kragen och lyssna ikapp fram till och med dagens avsnitt för denna iakttagelse låter sannerligen beklämmande. Men mörkrets årstid är här och kanske är alla lite ur gängorna rent allmänt?
Om du läser ovanstående inlägg så verkar det nog ändå som att jag bara fått för mig något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in