Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-09, 22:07
  #601
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Vilken dålig respons det vart när de presenterade de specialgjorda bilderna i liveavsnittet. De var ju klockrena
Citera
2015-09-10, 09:18
  #602
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Vilken dålig respons det vart när de presenterade de specialgjorda bilderna i liveavsnittet. De var ju klockrena
Det var ju bara för att det vore bedrövligt om det skulle jublas vid varje bildsekvens för det hade inte gett något flyt i showen.
Citera
2015-09-11, 21:08
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Någon mer som befann sig på deras livepodd i Stockholm tidigare ikväll?

Det blev tyvärr inte lika bra som jag hade förväntat mig. Förutom det lite halvtråkiga upplägget (att gå igenom olika traditioner och högtider) så kändes det som att grabbarna var lite nervösa och/eller oförberedda. Woolke var den som styrde upp showen i alla fall, utan tvekan.

2/5

Citat:
Ursprungligen postat av Bemwindo
Tyckte första halvan var lite nervös och det förstår jag med 750 personer framför sig på scenen. Speciellt Johan såg väldigt nervös ut! Men publiken lyfte verkligen showen kändes det som med allt hurrande. Andra showen lyfte det rejält och dom fick en bra interaktion med publiken samtidigt som dom kunde köra sin show! Jag hade skitkul, träffade även några nya bekantskaper före och efter showen då vi även gick till Taverna Brillo för TFK-efterfesten!

Gillade även återkopplingarna till äldre avsnitt dom gjorde med screammask, skorna, tännerna etc!

4/6 får den av mig! Hade lätt gått dit igen!
(Bold) jag lyssnade nyss på avsnittet och jag tyckte det var riktigt bra. Märkte inte av några tecken på nervositet förutom från Mathie; han pratade stundtals väldigt snabbt och hektiskt. Alltså (imo) var tecknen på nervositet mest fysiska/visuella och därav enbart synliga live.
Jag tycker Johan var den som skötte sig bäst. Han var ovanligt rolig. Brukar tycka det tråkigaste per avsnitt är Johans rese-berättelser och listor.

Publiken verkade riktigt skön!
Citera
2015-09-12, 01:27
  #604
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Väldigt abrupt slut dock! men en eloge till grabbarna att gå ut på en scen o bara köra sådär!
Citera
2015-10-02, 10:09
  #605
Medlem
frantiks avatar
Fan vad bra senaste avsnittet var. Dom var så aggressiva och trötta på såna töntkändisar. Jag blev så glad av att höra det.
Det kändes som att alla hade tjafsat med sina flickvänner innan och behövde få ut lite aggression.
Citera
2015-10-03, 01:00
  #606
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Fan vad bra senaste avsnittet var. Dom var så aggressiva och trötta på såna töntkändisar. Jag blev så glad av att höra det.
Det kändes som att alla hade tjafsat med sina flickvänner innan och behövde få ut lite aggression.
Mm nästan då de är som bäst, när de hatar på folk Alex o sigge alla dem här pretensiösa kändisarna de drog upp förtjänade ju all skit de kastade på dem
Citera
2015-10-03, 10:09
  #607
Medlem
DolphinMelters avatar
Tycker TFK är en av sveriges bästa poddar när det kommer till efterproduktion. Är det någon av Mattie, Johan eller Woolke som klipper skiten eller vem är geniet bakom jinglarna, popcorntime, José etc?
Citera
2015-10-03, 12:38
  #608
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Tycker TFK är en av sveriges bästa poddar när det kommer till efterproduktion. Är det någon av Mattie, Johan eller Woolke som klipper skiten eller vem är geniet bakom jinglarna, popcorntime, José etc?
Mathie och Woolke delar på ljudeffekterna. Tror dom numera har en extern som sysslar med själva ljudkvalitén.
Jinglarna kommer av sig själv genom samtalsämnen, för att sedan bli en ljudeffekt varje gång det nämns.
Poppis är en favorit. På spåret musiken vid geografiska berättelser en annan. Darth Vader musiken när dom räknar upp kungatronsföljden en tredje.
Citera
2015-10-03, 12:47
  #609
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Mathie och Woolke delar på ljudeffekterna. Tror dom numera har en extern som sysslar med själva ljudkvalitén.
Jinglarna kommer av sig själv genom samtalsämnen, för att sedan bli en ljudeffekt varje gång det nämns.
Poppis är en favorit. På spåret musiken vid geografiska berättelser en annan. Darth Vader musiken när dom räknar upp kungatronsföljden en tredje.

När du säger det så minns jag ett avsnitt när Woolke säger att José jingeln är borta pga ett av hans klassiska datorhaverier. Hur som helt är dom grymt skickliga på vad dom gör, vem det än är som gör det.
Citera
2015-10-06, 21:47
  #610
Medlem
Glantons avatar
Älskar när dom spillde sin avsky på Värvet och Triumf. Den fan ska bara ha!!
Citera
2015-10-07, 18:05
  #611
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Stoppa pedros knarkarradio!
Citera
2015-10-07, 19:25
  #612
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Älskar när dom spillde sin avsky på Värvet och Triumf. Den fan ska bara ha!!

Ja shit! Där fick dom!

Denna sidan är så otroligt platt hos dom, att dom ska hata mot andra podcasts eller människor, enda anledningen att dom gör det är att dom hoppas på att dom som dom kräks över (typ zara osv) ska ta upp dom i sin podcast.

Det är sån förutsägbar "humor", sen måste dom ha rätt låg snittålder då dom alltid kalla folk för cp, hora, fitta osv..

Det är trist, för dom kan vara rätt roliga emellanåt, men så trillar dom dit och kastar orden hora och fitta omkring sig, då suckar man bara.

Provokativ humor är ju inte så avancerad direkt, och drar också med sig en ganska stor fanskara som sitter och klappar händerna och fnissar när dom kallar folk för horor. Men dom trivs nog med det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback