Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-12, 19:08
  #1213
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Som jag fattar det säljer han allihop för 675 kr, vilket är inköpspriset? Kanske jag som fattar fel dock.

Tycker förövrigt det är tråkigt att denna tråd numera består till 90% av folk som inte lyssnat sen de gick över till premium, var rätt roliga och intressanta diskussioner och påpekanden hur jävla efterblivna de är gällande vissa saker efter avsnitt förut. Tyder väl tyvärr som väntat på att lyssningsantalet gått ner rätt markant, synd då de känns som grabbarna fått en nytändning och levererar bra nu.
Lyssnar du själv då? Men det blir ju svårt att diskutera innehållet om man inte är så såld på podden att man pallar punga ut med stålarna den kostar. Knappt någon här verkar gått över till premium, så innehållet i tråden blir väl därav. Men visst var det trevligt förr här när det var lite diskussioner kring samtalsämnena de haft och var Johan jobbar.

Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Liveframträdandet var okej för att det var ungefär vad man förväntat sig. En genomgång av vad som hänt genom åren och inte så mycket nytt tjöt. Det var kul men inte hejdlöst kul. Gillade speciellt Jeopardy.
Efterfesten var en flopp för att jag själv inte är mycket för nattklubbar som låter mer än jetmotorer. Och jag trodde TFK-grabbarna skulle mingla runt lite. Så vitt jag kunde se lämnade de inte VIP-båset.
Lol, VIP-bås. Vilka divor. Vilka fick äran att gästa dem? 😂
Citera
2016-12-12, 23:56
  #1214
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Aha, visste inte att de använde Snappchatt. Kan man se antalet följare där? Hur stor skara är det isf? Det kanske är kidsen som är deras målgrupp, så Snappchatt låter som ett lämpligt forum för dem.

lol, 700 spänn. Men de till ordinarie måste väl vara slutsålda isf? Var ska de vara och hur många platser finns det i lokalen?

EDIT: ser nu att showen har tydligen redan varit

Nej tror inte man kan se följare, men 99 % av det de postar är reklam så ingen ide att adda dem.
Citera
2016-12-13, 07:38
  #1215
Medlem
KavliBaconosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Lyssnar du själv då? Men det blir ju svårt att diskutera innehållet om man inte är så såld på podden att man pallar punga ut med stålarna den kostar. Knappt någon här verkar gått över till premium, så innehållet i tråden blir väl därav. Men visst var det trevligt förr här när det var lite diskussioner kring samtalsämnena de haft och var Johan jobbar.

Jag lyssnar, har inget emot att ni som inte lyssnar skriver i tråden heller, gör ju att det finns lite liv i tråden iaf. Men nu diskuteras typ endast premiumtjänsten de sista 10 sidorna, och inte innehållet i podden.
Citera
2016-12-13, 09:10
  #1216
Medlem
Whosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Liveframträdandet var okej för att det var ungefär vad man förväntat sig. En genomgång av vad som hänt genom åren och inte så mycket nytt tjöt. Det var kul men inte hejdlöst kul. Gillade speciellt Jeopardy.
Efterfesten var en flopp för att jag själv inte är mycket för nattklubbar som låter mer än jetmotorer. Och jag trodde TFK-grabbarna skulle mingla runt lite. Så vitt jag kunde se lämnade de inte VIP-båset.

Jag var inte närvarande vid efterfesten men enligt de 2000 selfies av tfk man kunde se på instagram så verkade de inte ha gjort annat än att mingla?
Citera
2016-12-13, 23:38
  #1217
Medlem
KavliBaconosts avatar
Tydligen filmades hela TFK 300 och ska släppas, kul för oss som inte var där.
Citera
2016-12-13, 23:53
  #1218
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Tydligen filmades hela TFK 300 och ska släppas, kul för oss som inte var där.
Vågar man gissa att det ENDAST är till de betalande lyssnarna?
Citera
2016-12-13, 23:59
  #1219
Medlem
KavliBaconosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Vågar man gissa att det ENDAST är till de betalande lyssnarna?

Haha nåt annat hade varit oväntat.
Citera
2016-12-14, 00:00
  #1220
Medlem
Whosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Vågar man gissa att det ENDAST är till de betalande lyssnarna?

Troligtvis. Men de som inte vill pröjsa 39 kr i månaden kan väl knappast vara intresserade nog att se showen ?
Citera
2016-12-14, 00:15
  #1221
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whosef
Troligtvis. Men de som inte vill pröjsa 39 kr i månaden kan väl knappast vara intresserade nog att se showen ?
Ptjaaa, beror väl på hur man definierar frågan. Jag har lyssnat på deras 101 första avsnitt som jag "köpt" på "cdon" gratis i flera månader. Plus ett gäng andra favoritavsnitt jag sparat utifall att, så att säga. Men dom avsnitten är ju numera ganska förslitna men håller ännu förvånansvärt bra trots multum lyssningar ^^ Håller fast vid att jag gladeligen pröjsar, nu tar jag i, upp till 100 kr för en prenumerationstjänst som fungerar smidigt och är nåbar på de flesta plattformar. Inte tvång på smartphone (som jag sällan eller aldrig har tillgång till, och knappast använder i första hand till att lyssna på "en ljudfil på internet" har aldrig lyssnat på deras poddar genom någon telefon jag haft sen jag började lyssna 2012). Men men, lyssnartalet tillsammans med hängivna prenumeranter lär väl dala med tiden. Har svårt att se att dom fixar två år ens med nuvarande koncept
Citera
2016-12-14, 15:21
  #1222
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Ptjaaa, beror väl på hur man definierar frågan. Jag har lyssnat på deras 101 första avsnitt som jag "köpt" på "cdon" gratis i flera månader. Plus ett gäng andra favoritavsnitt jag sparat utifall att, så att säga. Men dom avsnitten är ju numera ganska förslitna men håller ännu förvånansvärt bra trots multum lyssningar ^^ Håller fast vid att jag gladeligen pröjsar, nu tar jag i, upp till 100 kr för en prenumerationstjänst som fungerar smidigt och är nåbar på de flesta plattformar. Inte tvång på smartphone (som jag sällan eller aldrig har tillgång till, och knappast använder i första hand till att lyssna på "en ljudfil på internet" har aldrig lyssnat på deras poddar genom någon telefon jag haft sen jag började lyssna 2012). Men men, lyssnartalet tillsammans med hängivna prenumeranter lär väl dala med tiden. Har svårt att se att dom fixar två år ens med nuvarande koncept

Finns det någon annan podd som har samma koncept? Att man måste betala en subscription?
Kan inte komma på någon, poddkassan var ju smart, folk bidrog och alla var glada, dessutom med potential att växa. Hela grejen känns så korkad i efterhand.
Citera
2016-12-14, 19:23
  #1223
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Finns det någon annan podd som har samma koncept? Att man måste betala en subscription?
Kan inte komma på någon, poddkassan var ju smart, folk bidrog och alla var glada, dessutom med potential att växa. Hela grejen känns så korkad i efterhand.
Finns flera. Red Ice Radio gör avsnitt på 2 h, där första 1 h är gratis och för att lyssna på resten måste man vara betalmedlem. Motgift har flera poddar med flera släpp i veckan, men endast 1-2 avsnitt i veckan är gratis, resten kräver betalkonto. Vet att det finns fler än dessa med liknande koncept.
Citera
2016-12-14, 20:43
  #1224
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Vågar man gissa att det ENDAST är till de betalande lyssnarna?

Spännande med videofunktion i appen, fullt funktionellt 2018.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback