Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-01, 23:02
  #397
Medlem
Salt, ibland smält smör eller biografens egna krydda är faktiskt helt okej den med!

Fast ingenting slår riktiga biopopcorn!
Citera
2017-02-22, 10:23
  #398
Medlem
Salt och lite cayennepeppar.
Citera
2017-03-12, 09:23
  #399
Medlem
Stoegers avatar
Baconfett gör popcornupplevelsen flottig, men jääävligt god!
Citera
2017-03-12, 09:34
  #400
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMinority
Örtsalt mest. Ibland äter jag med ranchdipp till. Men då är det lyx!

Förr åt jag alltid med Aromat (till jag fick veta vad natriumglutamat gjorde)
Samma här, saknar aromat som popcornkrydda
Citera
2017-03-12, 13:09
  #401
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Ibland salt annars äter jag dom som dom är.
Citera
2017-03-12, 14:03
  #402
Medlem
Har börjat med choklad/kolasås på min popkorn, är så sjukt gott med blandningen av sött och salt.

Kokar alltså en egen chokladsås och häller ner i påsen, inte jättemycket utan målet är mest att alla popcorn ska få lite chokladsmak.
Citera
2017-03-14, 14:14
  #403
Avstängd
häll in smält smör i en blomspruta och ställ in på spray över popcornen! skitgott :P
Citera
2017-03-14, 14:19
  #404
Medlem
fl0bbers avatar
köpte karamellglaserade popcorn häromdagen, skitgott. Dyra som fan, så ska pröva att återskapa här hemma.
Citera
2017-03-14, 19:43
  #405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fl0bber
köpte karamellglaserade popcorn häromdagen, skitgott. Dyra som fan, så ska pröva att återskapa här hemma.

jag har inte ätit köpta men testa dessa och gillade dem skarpt!
http://www.jennysmatblogg.nu/2014/03...ramellpopcorn/
Citera
2020-02-08, 13:05
  #406
Medlem
Djurmos avatar
Kanske blir någon arg av en bump, men grina då!!
Jag har förfinat mina popcorn nu så pass att de börjar bli utställningsklass på dom, här kommer mina absolut bästa tips:
Förvara popcornkärnorna i tät burk!!! De torkar och blir kassa annars!!!
Poppa i kastrull!
Använd kokosfett
Häll i finmalt salt direkt i oljan, ca ½-1 tsk per dl kärnor- (Finmalt = vanligt salt som du mortlar ner till mjöl eller så köper du smaksatta popcornsalt, kostar typ 60 spänn för ett kilo, gillar du smörsmak är detta grejen Sök på flavocol och corin salt så hittar du, flavocol är mest känt, corin salt har mer smörsmak för den desperate. )
När dina popcorn är klara häller du dessa i papperspåse, tillsammans med en blandning av:
parmesanpulver 1msk
cayenne ½-1 tsk (vill du ha röksmak väljer du chipotle istället)
aromat (mängd efter smak, men en tsk är vettigt)
ev lökpulver
Skaka runt ordentligt, viktigt att detta sker snabbt så popcornen fortfarande är heta nog att smälta fast parmesanen på utan, då fastnar krydderierna i detta sedan
Lägg ut allt på plåtpapper i ugnen ca 50-75 grader en halvtimme helst med varmluftsugnen på, men varmare temp bränner osten
Nu har du perfekt kryddade popcorn som dessutom är krispigare än allt du tidigare poppat.
Citera
2020-11-01, 01:32
  #407
Medlem
Smör & salt😍
Citera
2020-11-09, 18:18
  #408
Medlem
Har du testat smakat Kernel Seasons Popcornkrydda Butter nåt jag rekomendera
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback