2011-06-09, 22:44
Medlem
kitsoves avatar
re viktigt att anvnda rtt sorts bits till skruvdragare eller r det bara anvnda precis allt? finns ju en hllare, allts skruvdragaren->modul/bitsfrlngning->bits.
varfr r det inte bara att stoppa bits direkt i skruvdragaren?
Citera
2011-06-09, 22:47
Bannlyst
Det kan man gra, men det r alltid bra att ha en magnet till skruven.
Citera
2011-06-10, 01:31
Medlem
sommarlovs avatar
Inga problem.
Viktigare att ta rtt bits till skruven.
Du ser vl skillnad p phillips och pozidrive!?
Citera
2011-06-10, 16:20
Medlem
Meningen med bitshllaren r vl att det ska vara lttare att komma t skruven samt att ltt byta bits nr den r sliten/inte passar skruven? Men visst kan du stta bitsen direkt i chucken om du tycker det r lmpligt.
Citera
2011-06-10, 23:40
Medlem
kitsoves avatar
jag har ftt hra att fel storlek eller form p bitsen kunde skada skruvdragaren p nt stt, eftersom det medfljde en smidig hllare med en annan form n sjlva bitsen om man stter i dom direkt.

en sn dr batteridriven skruvdragare, kanske dom driver med mig
Citera
2011-06-12, 16:07
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitsove
jag har ftt hra att fel storlek eller form p bitsen kunde skada skruvdragaren p nt stt, eftersom det medfljde en smidig hllare med en annan form n sjlva bitsen om man stter i dom direkt.

Alla mina bitshllare har precis samma form p "skaftet" som bitsen har.
S har inte med det att gra, utan som ngon ppekat r det fr att enklare kunna by ta bits samt f lite avstnd till skruven som gr att man kommer t bttre.
Citera
2011-06-14, 17:19
Medlem
GrillJohans avatar
Citat:

Fel storlek eller form p bitsen kan aldrig skada skruvdragaren. Dremot kan skruvskallen skadas om du har en bits som inte passar skruven exakt!
Citera
2011-06-15, 11:50
Medlem
Fickludds avatar
En frdel med att anvnda hllaren r att bitsen kommer en bit ifrn chucken vilket gr det lttare att se.
Citera
2011-06-16, 15:13
Medlem
Citat:
re viktigt att anvnda rtt sorts bits till skruvdragare eller r det bara anvnda precis allt? finns ju en hllare, allts skruvdragaren->modul/bitsfrlngning->bits.
varfr r det inte bara att stoppa bits direkt i skruvdragaren?
Att ha en hylsa minskar ju slitaget p de rrliga delarna och det gr dessutom snabbare att byta bits om man skruvar olika skruvar.
Dessutom s r det lttare att komma t och se trnga stllen med skruvdragaren!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in