• 2
  • 3
2011-06-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Jag trodde det var ENDA anledningen till att man köpte sex?
Man köper sex för att man är kåt, man säljer sex för att man vill ha pengarna.
Ja precis. Hur okomplicerat som helst. Men det blir för rakt och okomplicerat för borgerlig sexualmoral. Det är bättre om allt är skitneurotiskt och kringelikrokigt istället. Spä på med den religiösa kollektiva penisskräcken i Sverige så landar man i den svenska sexköpslagen.
Citera
2011-06-11, 00:22
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Ja precis. Hur okomplicerat som helst. Men det blir för rakt och okomplicerat för borgerlig sexualmoral. Det är bättre om allt är skitneurotiskt och kringelikrokigt istället. Spä på med den religiösa kollektiva penisskräcken i Sverige så landar man i den svenska sexköpslagen.
Nu är jag själv lite smått barna-troende, men nån penis skräck har jag aldrig drabbats av
. Men visst har du rätt. Jag kan aldrig förlika mej med sexköp, eftersom det lixom går emot vad jag tror. Men de som säljer och köper delar ju uppenbarligen inte min tro, utan värdesätter något annat högre. Jag får förlika mej med det, de får förlika sej med att alla inte kommer dela deras liberala syn på sex. På inget sätt kan jag se att deras frivilliga val kan vara förnedrande. Dumma, ogenomtänkta, i vissa fall farliga. Men de har ändå gjort valet. Frivilligt.
Citera
2011-06-11, 01:40
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel.lofgren
Just sexköp är något som man verkligen framhäver sin makt över en annan människa direkt. Indirekt begår jag också en makthandling när jag köper nya skor som inte min granne har råd med för tillfället. Så din jämförelse är inte särskilt adekvat.

Just sexköp? Det behöver ju inte sluta där, man kanske kan säga samma sak om att betala för att få massage? Man vill utöva makt över den andre människan? Eller fyfan.. betala någon för att de ska utföra piercing på en! Usch, vilket maktutövande.

Vi får nog förbjuda allt som har med köp som gäller personliga tjänster, som tatueringar, piercings, massage, akupunktur, akupressur.. personliga tränare! De är ju nästan som slavar, ju. Jag vet, vi gör som med sexköpslagen. Det är tillåtet att sälja, men inte att köpa. Då skyddar vi ju säljarna (på något sätt) och på så sätt så hjälper vi alla de stackarna som tvingas sälja såna här.. förnedrande tjänster.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in