• 3
  • 4
2013-01-04, 20:35
Medlem
FRA-mannens avatar
Allt beror på vad man köper och vart man bor. Till exempel, bor man i skåne så kan man räkna med att dom ligger runt 100 - 150 kr flaket och bor man till exempel i dalarna så kan priset ligga runt 150 - 200 kr flaket. Man får räkna med att "märkes öl" kostar lite mer och sen beror det på vart ölet har sitt ursprung, exempelvis: Lapin Kulta kommer ju från finland, etc, ect. Alla som jag har stött på som har sålt smuggel har alltid haft hemkörning i priset, slå det systembolaget!
Citera
2013-01-05, 23:50
Medlem
Preatures avatar
Insåg precis att smuggel är helt meningslöst. 150 för ett flak harboe är ju ganska rimligt. Men när jag kollar på bolagets hemsida kostar harboe pilsner 10kr för 0,5l räknar på det och kommer fram till att literpriset är 18,75 för smuggelölen och 19,80 på bolagets. Att spara en krona litern är ju ren idioti så ska fan sluta köpa smuggel nu om jag inte blir erbjuden för 100kr plattan eller liknande.
Citera
2013-01-06, 01:00
Medlem
100-120 spänn per lock tycker jag är reko, givetvis högre om jag får det hemkört eller vill ha det på någon knepig tidpunkt eller liknande.
Citera
2019-02-28, 13:44
Avstängd
Lacerdas avatar
Vad kostar en platta smuggelöl nu för tiden i områden som Stockholm, Mälardalen och Östergötland?
Citera
2019-02-28, 22:48
Medlem
zxcvb45s avatar
Förr när jag handlade smuggel så köpte jag aldrig ett flak över 150, det var min gräns.
Citera
2019-03-01, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Vad kostar en platta smuggelöl nu för tiden i områden som Stockholm, Mälardalen och Östergötland?

Vad det kostar i stockholm och Östergötland vet jag inte, i Göteborg får du ge mellan 180 och 200 beroende på fabrikat i skövde får du ge 170. Det är skillnad på pris i Tyskland också om du köper Harboe eller om du köper Mariestads typ.
Citera
2019-03-02, 00:03
Medlem
Vad som är ett rimligt pris beror helt och hållet på ålder, enligt mig.
Är man 20+ ska man ha ett bra pris (ca 100-130kr/flaket) eftersom man kan själv handla på bolaget och den enda risken säljaren tar är själva smugglandet.

Är man 18+ får man räkna med ett sämre pris (130-200kr/flak känns rimligt) då säljaren kan ta hänsyn till att du kan inte handla på bolaget själv.

Är du under 18 är det rimligt att du får pröjsa, mindre antal möjliga säljare som är villiga, du kan inte handla på bolaget själv samt att säljarn tar störst risk.

Det är min tankebana iaf.
Citera
2019-03-02, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsbrukarn
Vad som är ett rimligt pris beror helt och hållet på ålder, enligt mig.
Är man 20+ ska man ha ett bra pris (ca 100-130kr/flaket) eftersom man kan själv handla på bolaget och den enda risken säljaren tar är själva smugglandet.

Är man 18+ får man räkna med ett sämre pris (130-200kr/flak känns rimligt) då säljaren kan ta hänsyn till att du kan inte handla på bolaget själv.

Är du under 18 är det rimligt att du får pröjsa, mindre antal möjliga säljare som är villiga, du kan inte handla på bolaget själv samt att säljarn tar störst risk.

Det är min tankebana iaf.

Man får ju tycka vad man vill men att tro att någon åker till Tyskland och drar hem en platta öl typ Mariestads eller pripps blå och lägger på 20 -25 kronor är ju lite komiskt. Minderåriga skall inte ha tillgång till smuggelöl överhuvudtaget.
Citera
2019-03-02, 09:27
Medlem
Jag har inte köpt smuggelöl på länge men tycker de är lite för dyra.
Vissa tar 170 kr och det är för mycket.
Finns många öl på bolaget för 9 spänn burken vilket ger ett plattpris på ca 210 kr.
Säger som flera andra att runt 150 är max och då inga Slots guld.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in