Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-08, 18:45
  #1
Medlem
Hur vet man hur originalet ska se ut?

Längst ner på baksidan av alla clear eyes förpackningar finns adressen till den officiella clear eyes hemsidan (www.cleareyes.com)

På deras sida kan man se hur originalet ska se ut.

#Toy-boy.se hävdar att deras cleareyes är original. Men sanningen är att de har den gammla förpackningen. Alla som har köpt clear eyes för ett par årsen vet att clear eyes såg ut så då. Så visst deras produkt är orginial men dem är långt ifrån ensama om att sälja originalet som dem hävdar. Och det är bara en tidsfråga innan dem får in den nya förpackningen som finns på cleareyes.com#



Vad exakt är Clear eyes (Nafazolin ögondroppar)?

Clear eyes är ögondroppar som innehåller nafazolin. Nafazolin orsakar sammandragning av blodkärlen i ögonen och minskar kliande och irritation i ögonen. Preparatet används för att lindra rödhet, irritation och torrhet i ögonen.

Vad är det viktigaste jag behöver veta om Clear eyes?

Det är viktigt att man använder produkten på rätt sätt för att undvika infektioner. Droppglaset ska hållas rent och hållas borta från all yta (undvik t ex att låta en öppnad Clear eyes ligga på skrivbordet), inklusive ögon och händer som också för med sig många bakterier. Om droppglaset blir förorenat kan det orsaka infektioner i ögat.

Om du använder linser skall du ta ut dessa först, innan du droppar in Clear eyes i ögat. Fråga din läkare om linserna kan sättas in igen efter att du har använt produkten. Nafazolin kan innehålla konserveringsmedel (bensalkoniumklorid) som kan orsaka missfärgning av kontaktlinser.

Använd inte Clear eyes oftare eller kontinuerligt under längre tid än 48 till 72 timmar utan att rådfråga en läkare. Kronisk användning av detta läkemedel kan skada blodkärl (vener och artärer) i ögonen. Du bör rådfråga din läkare om symptomen inte upphör eller förvärras. Använd inte Nafazolin ögondroppar om du har glaukom, utom under överinseende av din läkare.

Innan du använder nafazolin ögondroppar är det bra att rådfråga din läkare ifall:
• Du har hjärtproblem eller högt blodtryck
• Du har astma
• Du tar mediciner för hjärtsjukdomar
• Du har sköldkörtelproblem

Om du är gravid

Det är inte känt om nafazolin kan skada fostret hos en gravid kvinna eller om det kan påverka barnet vid amning. Det är därför bättre att undvika användning av Clear eyes i dessa fall innan du har pratat med din läkare.

Hur använder jag Clear eyes?

Luta huvudet bakåt en aning och dra ner på det undre ögonlocket. Placera pipetten ovanför ögat. Titta upp och bort från pipetten. Pressa ut en droppe och stäng ögat. Tryck lätt på insidan av ögonvrån (nära näsan) i ca 1 minut för att förhindra att vätskan rinner ner din tårkanal. Upprepa proceduren i det andra ögat om det behövs.
Följ alltid anvisningarna som står på förpackningen.
Tvätta alltid händerna före och efter användning av produkten.

#
Var kan man köpa cleareyes ?
Utomlands
Främst i USA men det lönar sig inte om du ska köpa en. Även om det är billigt! Så är frakten dyr och leveranstiden lång. Men USA är det bästa alternativet om du ska köpa in många.

I Sverige

Cleareyesonline.com - frifrakt säljer även till Danmark och Norge så de borde va seriösa? (rabbatkod på 10% "cleareyes")

toy-boy.se rätt dyr antagligen för att dom hävdar att dom är ensama om orginalet (Not true, hatar lögnare) Säger även att dom har certifikat att få sälja clear eyes inom EU (bullshit fråga läkemedelsverket)

Kosmetikan.se ej prövat men har varit med och sålt länge.

Cleareyes.nu Ej prövat men sidan ser fett oprofessionell ut (Dock har dem 6ml) + dom har varit med sen början

Swedshopp.se väldigt ny shopp... billigast i Sverige för tillfället men frakten ingår ej.

Informationen kommer från http://www.drugs.com/mtm/clear-eyes.html men är översatt google translate.
Texten inom #Är personliga erfarenheter och saker jag har kollat upp#

#

Sen har vi NÄSSPRAY

Nässpray är godkänt för att användas i Näsan. Tillverkarna har inte räknat med att det ska användas i ögonen. Tror personligen inte att det är bra men har frågat läkemedelsverket och dom sa bara

"Förkylningsnässprayer är godkända läkemedel men de är inte godkända för att sprayas i ögonen."

Så det kanske inte är så farligt...


Har ni mer information om Clear eyes? dela med er....
Citera
2011-06-09, 01:50
  #2
Medlem
Unikos avatar
Bara en fråga på det här - Tar Clear Eyes bara bort rödnaden osv, eller kan det få ögonen att inte se så jävla fuckade ut när man är bäng?
Citera
2011-06-09, 08:44
  #3
Medlem
Tycker hela grejen med att spraya något i ögonen känns ganska obehaglig 0.0
Som tur är så blir mina ögon inte så röda, så kan oftast gå runt på stan när det värsta ruset lagt sig och se helt normal ut.

Att spruta något i ögonen som man hittat på en webshop känns också obehagligt.. Köp det hellre på ett riktigt apotek vid nästa utlandssemester, lägger man det i necessären så ska det mycket till för att tull ska uppmärksamma det.

Vad gäller nässpray så sägs det innehålla samma verksamma ämnen som clear eyes men då det även finns en viss risk för att det innehåller en och annan kemikalie som inte är nyttig i ögonen och då förpackningen ser annorlunda ut och mer sannolikt huserar en bakterieflora så skulle jag verkligen inte rekommendera att spruta sån skit i ögonen!

Stanna hellre hemma någon timme extra, gott folk.
Citera
2011-06-09, 08:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Bara en fråga på det här - Tar Clear Eyes bara bort rödnaden osv, eller kan det få ögonen att inte se så jävla fuckade ut när man är bäng?
Det drar ihop blodkärlen, om du får påsar under ögonen och kisar så lär det minska lite (du gör ju detta för att blodkärlen är vidgade) men var noga med att uppträda på rätt sätt och att se respektabel ut, det är nog bättre än alla preparat i världen.


Skönt att man kan vandra runt med solglasögon nu utan att det ser suspekt ut

Känner till en snubbe som går runt med bruntonade glasögon enbart för att kunna vara bäng överallt ^^ Han ser ut som en kokaindealer från någon 70-talsfilm.
__________________
Senast redigerad av leo135 2011-06-09 kl. 08:51.
Citera
2016-06-16, 12:36
  #5
Medlem
snowflake84s avatar
ClearEyesKungen.com verkar vara rätt seriösa...
Citera
2016-06-16, 12:42
  #6
Medlem
Lidltyrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowflake84
ClearEyesKungen.com verkar vara rätt seriösa...

Men i helvete vanliga apoteket har...... Varför beställa från konstiga sidor då??
Citera
2016-06-16, 13:43
  #7
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lidltyrannen
Men i helvete vanliga apoteket har...... Varför beställa från konstiga sidor då??

clear eyes är olagligt att köpa i sverige. vi har bara skit droppar här om du inte får nåt på recept
Citera
2016-06-16, 14:05
  #8
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
clear eyes är olagligt att köpa i sverige. vi har bara skit droppar här om du inte får nåt på recept
Snackar du om naphazoline ophthalmic som ska vara "the shit" ?
Finns 20-30 olika sorters ögondroppar på apoteket och du har testat alla antar jag?
Pantade potheads som inte vet att ögondroppar finns på vanliga apotek och tror att clear eyes endast är till för att linda röda ögon efter dom har rökt
Gick in och köpte Lomudal och funkar precis lika bra som min polares "Clear eyes" fast min va billigare och innehöll mer.
Citera
2016-06-16, 14:27
  #9
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Snackar du om naphazoline ophthalmic som ska vara "the shit" ?
Finns 20-30 olika sorters ögondroppar på apoteket och du har testat alla antar jag?
Pantade potheads som inte vet att ögondroppar finns på vanliga apotek och tror att clear eyes endast är till för att linda röda ögon efter dom har rökt
Gick in och köpte Lomudal och funkar precis lika bra som min polares "Clear eyes" fast min va billigare och innehöll mer.

uh lugna ner dig lite.ä vsrför så aggresive? clear eyes är för lindra röda ögon. varför det är förbjudet i sverige vet jag inte. vanlig nässprey innehåller samma ämne och lindrar röda ögon lika bra. vad du gaggar om vete fan. för det finns inget i apoteket i samma class som clear eyes. då får du antagligen inte så röda ögon att du behöver nåt liknande. jag röker inte ens däremot lider mina ögon av en åkomma så ja jag har testat alla receptfria å det är skit för just röda ögon. däremot finns det bra ögondroppar på recept som tar bort både det röda och smörjer ögonen.
Citera
2016-06-16, 14:39
  #10
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
angry wall of text.

Lomudal
Verksamt ämne: natriumkromoglikat 20 mg..
lol
Citera
2016-06-16, 15:02
  #11
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
uh lugna ner dig lite.ä vsrför så aggresive? clear eyes är för lindra röda ögon. varför det är förbjudet i sverige vet jag inte. vanlig nässprey innehåller samma ämne och lindrar röda ögon lika bra. vad du gaggar om vete fan. för det finns inget i apoteket i samma class som clear eyes. då får du antagligen inte så röda ögon att du behöver nåt liknande. jag röker inte ens däremot lider mina ögon av en åkomma så ja jag har testat alla receptfria å det är skit för just röda ögon. däremot finns det bra ögondroppar på recept som tar bort både det röda och smörjer ögonen.
Citat:
Ursprungligen postat av Ghurp
Lomudal
Verksamt ämne: natriumkromoglikat 20 mg..
lol
Tog endast Lomudal som ett exempel då det är den enda jag prövat från apoteket (vilket i övrigt fungerar fint) men finns säkert bättre ögondroppar som innerhåller histaminer vilket är det optimala.
Den aktiva substansen du glorifierar i CLEAR EYES (MAXIMUM REDNESS RELIEF)
0.03% Naphazoline Hydrochloride

Är lite bitter p.g.a för lite sömn menar inget illa kram
Citera
2016-06-16, 15:08
  #12
Medlem
snowflake84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lidltyrannen
Men i helvete vanliga apoteket har...... Varför beställa från konstiga sidor då??

har testat dem från apoteket, Clearí, om det är dem du syftar på? fungerade inte alla på samma sätt måste jag säga! Verkligen inte samma effekt! Har du verkligen testat och jämfört?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback