Ett nyhetsprogram med Filip & Fredrik som snds live och som de beskriver som en blandning mellan
Boston Tea Party och deras
Podcast p Aftonbladet.
Har ni lyssnat p deras podcast? Kommer upp varje fredag och ligger alltid etta i Sverige p iTunes.
Jag tycker det r en av veckans hjdpunkter att lgga sig i soffan, slappna av med kanske en kall l och stta in lurarna i ronen och lta iPhone spela upp deras podcast.
De har snt jvla grymt flow i sitt snack. Visst, allt r inte speciellt serist, men de pratar nd p ett vldigt behagligt stt.
Boston Tea Party var ocks ett bra program, de pratade om bra mnen och hade experter som gjorde programmet bra. Att de gr den jmfrelsen betyder nog att de kommer frdjupa sig mer i de nyheter de tar upp, samtidigt som de har mer tid att prata, precis som de har i sin podcast jmfrt med vad de har i sina TV-program.
Samtidigt knns det som en nedtonad version av
Sndagsparty dr de snde frn New York, smtt drabbade av hybris och deras i mina gon absolut strsta flopp.
Jag saknar tiden nr de gjorde program som "Grattis Vrlden" och liknande, nr de kte runt jorden och hittade p saker. Det var roliga program. Men ren har gtt och de har blivit ldre, ett snt program skulle kanske vara s roligt lngre.
Om "Breaking News" r hlften s bra som podcasten s kommer Breaking News bli jvligt bra! Och jag tror de r fullt medvetna om att podcasten r vldigt populr och det r drfr de vgar sig p det hr.
Fr er som inte lyssnat p deras podcast - gr det! Det r det bsta rdet ni kommer f under sommaren 2011!
Samtidigt kommer programmet inte kunna bli lika bra som podcasten. Det finns ingenting de kan lgga in i bild som gr den bttre n att ligga och lyssna p den nertankad frn iTunes.
Eller? Filip & Fredrik kan branschen, s jag hoppas att de har ett ess i skjortrmen och trollar fram ngonting som imponerar p mig...
Jag har i vilket fall som helst stora frvntningar p "Breaking News"!