2011-06-08, 16:23
Medlem
Walkers avatar
Vad tror ni om F & Fs nya satsningen (ej hemliga reseprogrammet), personligen gillar jag tanken p en svensk variant av Jon Stewarts "The Daily Show" eller Steve Colbert "The Colbert Report". Dremot r jag tveksam till om F & F r rtt personer att leda den typ av komiskt nyhetsprogram, som reportrar absolut, men som "Nyhetsankare" behvs en komiker med pondus. Fast programmet verkar mer inspirerat av Larry King enligt Aftonbladet, vi fr vl se hur det slutar.

Citat:
Efter "Nittileaks" r det dags fr en ny Filip & Fredrik-satsning i hst: Nyhetsmagasinet "Breaking news". Programmet beskrivs som ett nyhetsmagasin med rykande frska snackisar och aktuella gster i studion. Tanken r ocks att programmet ska direktsndas.

Vi skulle kunna g p en presskonferens med Hkan Juholt om det triggar oss, sger Fredrik Wikingsson till Aftonbladet.

http://www.resume.se/nyheter/2011/06...-leder-nyhets/

http://www.resume.se/nyheter/2011/06...-varvar-afton/

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle13139247.ab
Senast redigerad av Walker 2011-06-08 kl. 16:29.
Citera
2011-06-08, 22:27
Medlem
GoogleThats avatar
Innan alla jkla PK-relaterade kommentarer trillar in s sger jag; Varfr inte? Det kan nog bli rtt bra.
Citera
2011-06-09, 00:19
Medlem
Tlps avatar
Det hr kan nog bli riktigt bra! Om Grattis vrlden samt podcasten r det bsta dom gjort, s kan detta inte bli smre n dom andra produktionerna som gjorts. I teorin i alla fall.
Citera
2011-06-10, 01:43
Medlem
AndrewRyans avatar
Med all respekt fr F&F s r de ljusr ifrn Stephen Colbert och Jon Stewart, programmet lr bli mer likt Nyhetsbyrn om ngot.
Citera
2011-08-02, 20:09
Medlem
Claritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tölp
Det hr kan nog bli riktigt bra! Om Grattis vrlden samt podcasten r det bsta dom gjort, s kan detta inte bli smre n dom andra produktionerna som gjorts. I teorin i alla fall.
Precis! Fr hoppas p lnga djupgende dialoger om personer i en spnnande milj.

Det vore lite trligt om en ny Anders gr mayham eller ngon liknande hndelse som prglar alla nyheter skulle hnda under en direktsndning. Kan bli lite svr underhllning d
Citera
2011-08-09, 17:56
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarity
Precis! Fr hoppas p lnga djupgende dialoger om personer i en spnnande milj.

Det vore lite trligt om en ny Anders gr mayham eller ngon liknande hndelse som prglar alla nyheter skulle hnda under en direktsndning. Kan bli lite svr underhllning d

Fr mig dom nmnde i senaste podcasten (eller kanske Fredriks twitter) att programmet skulle sndas fyra dagar i veckan. Har man en sdan relativt stor "nyhetsbevakning" r risken stor att typiska F & F-isnlag som "Porrpung p vrldens ledare" kan krocka med en ny krnkraftsolycka, terrordd eller vem vet kanske lite upplopp London-style nra The Hammar Mansion i LA
Citera
2011-08-15, 14:01
Medlem
Andy85s avatar
Jag hoppas verkligen p detta program. Jag kan inte minnas NTT program som F&F har gjort som har varit dligt.
Om 1 vecka idag har vi svaret :-)
Citera
2011-08-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy85
Jag hoppas verkligen p detta program. Jag kan inte minnas NTT program som F&F har gjort som har varit dligt.
Om 1 vecka idag har vi svaret :-)

Hello Sydney?
Citera
2011-08-15, 15:51
Medlem
zizacons avatar
Det r vl, som ngon nmnde, en dlig kopia av dessa amerikanska nyhets-diskussions-program som finns. Jag undrar om det blir s bra. USA r ju betydligt mer politiserat n Sverige. Ta Real Time, med Bill Maher p HBO exempelvis, det r som demokraternas partikonvent ungefr, i nyhetsform ( ven om det alltid r sevrt nr Seth Macfarlane - family guys skapare - r med, i synnerhet i kombination med ngon rbarkad republikan ).

The daily show, med Jon Stewart r ju lite samma grej. Politiserat med demokrat-touch. Det ju det, ngonstans, som konceptet bygger p, fr att ha ngon utgngspunkt i hur man bemter nyheter och hur man diskuterar med gster.

Och Vad ska FF d gra i Sverige? Serisa nyheter och hndelser blir ju svrt att kommentera, om man inte har ngon utgngspunkt fr det. Alliansen hjer skatterna, jaha, vad ska man tycka om det d? Eller Socialdemokraterna vill lmna Libyen. Det blir ju helt meningslst , om man inte har ngon grund att st p frn brjan.

S frmodligen blir det bara massa trams i vanlig ordning. Ngon har fastnat med pungen i blixtlset, Filip apar sig en stund och visar hur ont det mste gra. Sedan hnvisar man till Arjeplogs lokaltidning dr en gubbe skjutit med hagelgevr mot ekorrar p sin egen tomt: h,h,h: och s apar man sig lite till. Drefter reklam. Och sedan avslutar man med att en flicka i Vsters hittat en rttsvans i skolmaten, h, fy vad ckligt. Och s reklam, och s avslutning.

Nej jag mste sga att jag brjar bli trtt p de dr tv nu.
Citera
2011-08-15, 22:17
Medlem
Walkers avatar
Det verkar som F & F delvis tnker anvnda sig av tittarnas inslag. P hemsidan finns en "Nyhetemulator" dr man kan stta ihop egna mer eller mindre serisa rubriker, fr att sedan avslutas med en fotolnk p personen.

http://breakingnews.kanal5.se/

Knns lite Stellan Sundalskt ver detta, "vad i vad?!" Vi gamlingar minns skert de inslaget frn "Snacka om nyheter".
Citera
2011-08-16, 03:55
Medlem
Arbetarbroders avatar
Ett nyhetsprogram med Filip & Fredrik som snds live och som de beskriver som en blandning mellan Boston Tea Party och deras Podcast p Aftonbladet.

Har ni lyssnat p deras podcast? Kommer upp varje fredag och ligger alltid etta i Sverige p iTunes.
Jag tycker det r en av veckans hjdpunkter att lgga sig i soffan, slappna av med kanske en kall l och stta in lurarna i ronen och lta iPhone spela upp deras podcast.
De har snt jvla grymt flow i sitt snack. Visst, allt r inte speciellt serist, men de pratar nd p ett vldigt behagligt stt.
Boston Tea Party var ocks ett bra program, de pratade om bra mnen och hade experter som gjorde programmet bra. Att de gr den jmfrelsen betyder nog att de kommer frdjupa sig mer i de nyheter de tar upp, samtidigt som de har mer tid att prata, precis som de har i sin podcast jmfrt med vad de har i sina TV-program.
Samtidigt knns det som en nedtonad version av Sndagsparty dr de snde frn New York, smtt drabbade av hybris och deras i mina gon absolut strsta flopp.

Jag saknar tiden nr de gjorde program som "Grattis Vrlden" och liknande, nr de kte runt jorden och hittade p saker. Det var roliga program. Men ren har gtt och de har blivit ldre, ett snt program skulle kanske vara s roligt lngre.

Om "Breaking News" r hlften s bra som podcasten s kommer Breaking News bli jvligt bra! Och jag tror de r fullt medvetna om att podcasten r vldigt populr och det r drfr de vgar sig p det hr.

Fr er som inte lyssnat p deras podcast - gr det! Det r det bsta rdet ni kommer f under sommaren 2011!
Samtidigt kommer programmet inte kunna bli lika bra som podcasten. Det finns ingenting de kan lgga in i bild som gr den bttre n att ligga och lyssna p den nertankad frn iTunes.
Eller? Filip & Fredrik kan branschen, s jag hoppas att de har ett ess i skjortrmen och trollar fram ngonting som imponerar p mig...

Jag har i vilket fall som helst stora frvntningar p "Breaking News"!
Citera
2011-08-16, 06:21
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewRyan
Med all respekt fr F&F s r de ljusr ifrn Stephen Colbert och Jon Stewart, programmet lr bli mer likt Nyhetsbyrn om ngot.
Det finns inte en chans i helvetet att de ska kunna konkurrera med de brillianta Stewart och Colbert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in