• 1
  • 2
2011-06-07, 22:00
Medlem
AdoIfs avatar
Det är ett faktum att många djur lever ojämställt. Varje år begår aphannar miljoner våldtäkter och kannibalism på aphonor. Hur ska vi stoppa denna djupa orättvisa? Förslag på interventioner?'

Men det räcker stannar inte här, varför får lejonhannar leva och para sig med flera honor men inte det omvända? Förslag på interventioner?

Det jag vill diskutera i denna tråd är hur vi ska kunna bekämpa den strukturella diskrimineringen av djurhonorna av djurhannarna.
Senast redigerad av AdoIf 2011-06-07 kl. 22:02.
Citera
2011-06-07, 22:05
Bannlyst
Djur har inte nått lika långt i sitt tänkande, och frågan är om intelligensnivån någonsin kommer komma i närheten av människor. Därför är interventioner nog tämligen svårt.

Djur är så jävla dumma!
Citera
2011-06-07, 22:07
Bannlyst
Den enda rationella lösningen måste vara att låta uppfostra hanvalparna som honor och tvärt om. Detta kommer att lösa alla problem som djurriket brottas med och få det att blomstra på nytt...
Citera
2011-06-07, 22:41
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Vi måste få djuren att förstå att kön egentligen bara är en social konstruktion och att de i själva verket är helt lika tankemässigt. Ingen skillnad finns över huvud taget. Ren och skär idioti att tro annat.

Citat:
Ursprungligen postat av AdoIf
Men det räcker stannar inte här, varför får lejonhannar leva och para sig med flera honor men inte det omvända? Förslag på interventioner?
Här föreslår jag att man skickar ut en kunnig genusvetare som upplyser lejonhonorna om att de faktiskt är individer, och att de själva kan välja vem och hur många de vill para sig med.
Senast redigerad av Detvardåsjälva 2011-06-07 kl. 22:52.
Citera
2011-06-07, 23:03
Medlem
Rasputitsas avatar
Citat:
Förslag på interventioner?

Vad sägs om att vi påtvingar djuren ett förnuft?
Citera
2011-06-07, 23:35
Bannlyst
Wow, jag tror inte det går liksom. Dom lever sin natur, precis som oss. Back in the time var det en människohane som tog hand om 20 människohonor. Dom fick dagligen ta den i tvåan, och vi skyddade dom från mörkrets krafter, det är därför vi är större och starkare än honorna.

Det krävs att ett djur måste kunna förstå att det är skämmigt och fel att bete sig sådär. Det krävs en större hjärna. Får vänta och se.
Citera
2011-06-07, 23:43
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Det är ett faktum att många djur lever ojämställt. Varje år begår aphannar miljoner våldtäkter och kannibalism på aphonor. Hur ska vi stoppa denna djupa orättvisa? Förslag på interventioner?'

Det jag vill diskutera i denna tråd är hur vi ska kunna bekämpa den strukturella diskrimineringen av djurhonorna av djurhannarna.

Jag tycker nog att det är minst lika illa med spindlar där honorna dödar hanarna efter parningen. Eller med bönsyrsorna där honan äter upp hanen efteråt. Här finns det verkligen goda skäl för intervention.
Citera
2011-06-08, 00:31
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag tycker nog att det är minst lika illa med spindlar där honorna dödar hanarna efter parningen. Eller med bönsyrsorna där honan äter upp hanen efteråt. Här finns det verkligen goda skäl för intervention.

Strukturellt sexualiserat våld.
Citera
2011-06-08, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner

Sexualiserat och sexualiserat... det sker ju inte förrän efteråt, faktiskt. Och det vet väl vem som helst att man kan bli lite hungrig när man har gjort av med energi.
Citera
2011-06-08, 00:48
Medlem
Citat:

Våldtäkter och kannibalism på aphonor? Var sker detta?

När det gäller lejonen behöver du inte vara orolig alls. Lejonhannen brukar inte hålla så länge, det kommer rätt snart en yngre förmåga och tar över reviret så honorna får omväxling de också!
Citera
2011-06-08, 01:10
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner

Visst. Det sätter ju denna kuplett i ett nytt ljus: http://www.youtube.com/watch?v=0294bBJ-BCE
Citera
2011-06-08, 02:26
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94

I bönsyrsornas fall så är detta dock en nödvändighet, eftersom att när honan under parningen biter av hanens huvud så leder det till att hanens kropp rör sig mer kraftfullt och levererar då på så sätt sin sperma mycket effektivare.

Så om inte bönsyrsearterna ska behöva bli utrotningshotade så måste man få honorna att inse att insemination för fortplantning är det enda jämställda valet, för det är verkligen inte jämställt att vare sig honorna eller hanarna ska behöva utsättas för dödligt våld enbart för att kunna bilda en familj ihop.

Du som är en konservativ kärnfamiljsivrare måste väl ändå hålla med om att insemination i bönsyrsornas fall, kompletterat med par- och familjerådgivning för de båda makarna är det enda rätta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in