Citat:
Ursprungligen postat av julkalendern
Genustänk ser jag mer som ett framtida 'självklarhetstänk'. Att man förlorar social status om man inte följer dessa självklarheter, lite som i den riktningen miljöfrågorna varit på väg den senaste tiden. Fast ännu mer.
Hjärntvätt, med andra ord? Som ska upprätthållas genom sociala sanktioner/utfrysning?
Håll inte andan för länge i din väntan: det kommer aldrig att ske. Man kan inte motarbeta den naturliga ordningen hur länge som helst, och de flesta kan redan se att vinden vänt och att tiden är ute för genus"vetenskapen". Den är på väg att gå samma öde till mötes som drabbade alkemin, astrologin, rasbiologin, och andra pseudovetenskaper.
Citat:
Du inser säkert själv att ingen människa är 'stark' och 'självständig' nog att inte påverkas av könsmaktsordningen
Det finns ingen "könsmaktsordning". Man behöver inte vara speciellt stark för att vinna över något som inte existerar.
Citat:
Din fascistiska syn på svaghet kontra styrka gör mig lätt illamående.
Den bjuder jag på!
Citat:
En del människor är svaga och vi bör hjälpa dem, inte trycka ner dem ännu hårdare in i marken.
Problemet med de som låter sig objektifieras av andra är att de trycker sig själva ner i marken.