2013-11-21, 18:58
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jahapp, som 32:a och sista lag går de himmelsblå från Uruguay till VM, vilket många nog uppskattar... jag gör det definitivt. Det lär inte bli 2010 all over again, men sant är att åde Cavani och Suarez har tagit väldiga kliv framåt sedan dess. I brist på Sv*rige så kör jag Urgisarna som hobby-lag, med kvartsfinal som målsättning.

Snart är det VM.
Citera
2013-11-23, 13:44
Medlem
Intressant om det stämmer att Algeriet blir diskade, bara för att det är afrika kan man tro att det stämmer, t.ex Kap Verde fick ju resultatet ändrat pga sånt slarv.
http://www.dn.se/sport/fotboll/burki...r-mot-hjalten/
Citera
2013-11-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Intressant om det stämmer att Algeriet blir diskade, bara för att det är afrika kan man tro att det stämmer, t.ex Kap Verde fick ju resultatet ändrat pga sånt slarv.
http://www.dn.se/sport/fotboll/burki...r-mot-hjalten/

Ja det verkar ju vara ett liknande fall som Kap Verde, och i såna fall ska Algeriet diskas annars är det fruktansvärt inkonsekvent.
Citera
2013-11-24, 13:52
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Ja det verkar ju vara ett liknande fall som Kap Verde, och i såna fall ska Algeriet diskas annars är det fruktansvärt inkonsekvent.
Tycker att samtliga Play-off lag ska göra upp om den lilla ynka platsen till Brasilien. Så Sverige får en till chans.
Citera
2013-11-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Tycker att samtliga Play-off lag ska göra upp om den lilla ynka platsen till Brasilien. Så Sverige får en till chans.

Tanken är god men det blir lite svårt att klämma in matcherna innan lottningen
Citera
2013-11-24, 14:52
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Tanken är god men det blir lite svårt att klämma in matcherna innan lottningen
Själva Algeriet platsen kan ju fortfarande dock vara med och lottas. Det är ju möjligt att göra så, men jag antar att det förmodligen är Burkina Faso som får platsen?
Citera
2013-11-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Själva Algeriet platsen kan ju fortfarande dock vara med och lottas. Det är ju möjligt att göra så, men jag antar att det förmodligen är Burkina Faso som får platsen?

Självklart ska platsen gå till Burkina Faso då Afrika fortfarande ska ha sina fem platser, men jag antar att FIFA inte kommer bry sig nämnvärt om detta så vi får nog se Algeriet likt förbannad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in