Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-13, 00:23
  #217
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Jag pratade om folk som ena minuten hejar på krig mot araber för att i nästa minut klaga på alla arabiska flyktingar som är resultatet av de krig de precis hyllade.
Nog inga nationella som anser att man ska kriga mot Israel fiender. De som vill detta är nyttiga idioter åt Israellobbyn.
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Menar du att det är ok för polisen att skjuta vänsterdemonstranter för att någon vänsterdiktatur tidigare mördat folk?
Nej. Anser du att vänsterdemonstranter har rätt att försöka döda eller skada poliser vid kravaller och husockupationer?
Citera
2015-02-28, 14:41
  #218
Medlem
Jag var runt ett par och tio år när det hela avlöpte och såg det på TV:n som någon slags fotbollsmatch. När det hade lagt sig konstaterade jag att polisen vann.

Så här ett decennium senare så undrar jag fortfarande var videobilderna på nazisterna som sprang skytteltrafik genom polisens avspärrningar, heilade och skrek rasistiska slagord är någonstans? Jag förnekar inte att så kan ha skett men jag har inte sett några bevis för det. Hannes Westberg finns det otaliga videobilder på däremot när han hivar iväg sten för glatta livet. Han bjöd upp till dans och kallar stenkastning för självförsvar. Kanske lite illa valt tillfälle att sätta kulan i honom, för nog tror jag polisen visste vem de sköt, men han bad om det.
Citera
2015-02-28, 19:52
  #219
Medlem
Var noen av researchgruppens medlemmer med på dette?

Jeg leser av og til at oppløpet var politiet sin skyld. Man da er det vanskelig å forklare dette:

Citat:
En genomgång av tingsrättsdomarna i kravallmålen visar att många som dömdes hade en kriminell bakgrund sedan tidigare. Hälften fanns i belastningsregistret redan före 2001 – för bland annat misshandel, skadegörelse, rån och narkotikabrott. Sju personer hade dömts för våldsamt upplopp.
Och av dem som dömdes för kravallerna har många begått nya brott och fått nya straff.
Kaliber har sökt i Sveriges alla domstolars arkiv – och funnit att var tredje person med en dom från Göteborg har blivit dömda igen under de senaste fem åren – våldsamt motstånd, misshandel, brott mot knivlagen och narkotikabrott är de mest förekommande brotten.
Två av de dömda deltog i det uppmärksammade Landvetterrånet för 5 år sedan … då maskerade män med automatvapen hotade personalen vid ett flygplan som precis ankommit och rånade utländsk valuta till ett värde av drygt 7,8 miljoner kronor.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4539005
Citera
2015-03-01, 14:04
  #220
Medlem
rockingnrollings avatar
Jag reste från stockholm för att delta i protesterna. Polisen betedde sig förjävligt från första början mot fredliga demonstranter och picknickfamiljer som de trakasserade brutalt. Då gjorde några motstånd när de fick nog av polisvåldet och slog tillbaka. Då svarar polisen med mer våld. Polisen var inkompetent. Hade de inte blockat gymnasien och slagit folk utan anledning hade inget hänt.
Citera
2015-03-04, 19:38
  #221
Medlem
kebabloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalusPaterFamilias
Har ungdomar någon aning om Göteborgskravallerna?
Det har ju gått ett bra tag sedan händelserna i Göteborg, och man kan väl säga att det har tillkommit en ny generation sedan dess.

Det vore därför intressant att få veta om vad dagens ungdomar har för koll.
Ni som var under 8 år när Göteborgskravallerna ägde rum, har ni någon uppfattning om dessa händelser?
Om så är fallet, vilken uppfattning har ni?

Min uppfattningen är att polisen begick mened när de manipulerade de flesta videor som användes som bevis material i utredningen och att det hela var ett rättsvidrigt övergrepp på politiskt aktiva ungdomar som enligt etablissemanget anser har "fel" politisk åsikt.
Citera
2016-06-06, 21:09
  #222
Medlem
urverksapelsins avatar
http://www.stadsteatern.goteborg.se/...gskravallerna/
kan vara intressant
Citera
2016-06-06, 21:15
  #223
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det mest festliga med Göteborgskravallerna var att att man demonstrerade mot globaliseringen. Därefter har idioterna fått kontraorder & är numera för globaliseringen. Utan att egentligen begripa varför. Samma efterblivna rövhål, fast motsatt ideologi. Nyttiga idioter med andra ord.
Citera
2016-07-08, 00:10
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockingnrolling
Jag reste från stockholm för att delta i protesterna. Polisen betedde sig förjävligt från första början mot fredliga demonstranter och picknickfamiljer som de trakasserade brutalt. Då gjorde några motstånd när de fick nog av polisvåldet och slog tillbaka. Då svarar polisen med mer våld. Polisen var inkompetent. Hade de inte blockat gymnasien och slagit folk utan anledning hade inget hänt.

Polisen agerade dumt, men jag håller inte med om att de agerade inkompetent. De var väldigt få, de jobbade dag och natt i flera dygn, de hade kropparna fulla av blåmärken från stenkastandet, men ändå kunde de fajtas på riktigt bra. De svingade batong för glatta livet och några av dem hade sinnesnärvaro nog att vända på batongen för att göra den till ett effektivare vapen. De hade sina sköldar, batonger och pistoler. Inga vattenkanoner, inga gummikulor osv. bara muskler, vilja och batongsvingande i flera dygn. Några av dem improviserade och kastade tillbaks sten med i brist på annat vilket var både tragiskt och desperat, men något måste de ju göra.

Utan att nämna namn men jag vet en av dem som fortsatte fajtas trots en fkn jävla skallfraktur och nästan blind pga sitt eget blod i ögonen.

Jag undrar om dagens poliser hade kunnat kämpa på så bra med så lite medel, men det verkar ha skett nån slags fjollifiering av vår poliskår sedan dess.
__________________
Senast redigerad av mr.gegge 2016-07-08 kl. 00:12.
Citera
2021-06-11, 13:02
  #225
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalusPaterFamilias
Har ungdomar någon aning om Göteborgskravallerna?
Det har ju gått ett bra tag sedan händelserna i Göteborg, och man kan väl säga att det har tillkommit en ny generation sedan dess.

Det vore därför intressant att få veta om vad dagens ungdomar har för koll.
Ni som var under 8 år när Göteborgskravallerna ägde rum, har ni någon uppfattning om dessa händelser?
Om så är fallet, vilken uppfattning har ni?

Jag har öppnat en tråd om Göteborgskravallerna på historieforumet, men den här diskussionen kanske också kunde bumpas?
Citera
2021-08-18, 04:37
  #226
Medlem
Nej, väldigt få skulle jag tro har det. Å andra sidan så har inget frö som såtts i göteborg av den autonoma vänstern växt till något vackert, fint, eller farligt, och som det ser ut och sett ut i gbg dom senaste 20 åren, så är det ju högst begripligt att ingen ung kille eller tjej, vill höra från "dom som var med", i och med att dom där reclaimarna är så väldigt dåliga sammantaget sett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback