Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-06-05, 12:49
  #25
Medlem
Har man stark sprit, 96 %, gör det inte så mycket på smaken om man tar upp folkisen till 4-5 procent. Det är väldigt lite sprit som ska i.

Men frågan är varför man ska göra det om man har sprit. Folkisen är godare som måltidsdryck och törstsläckare i befintligt skick.

Det är på alla sätt roligare och trevligare och godare att blanda några goda snapsar och hutta till.
Citera
2011-06-05, 15:27
  #26
Medlem
BountyKillers avatar
Visst, du säger att du inte har åldern inne för bolaget, dvs du är under 20år, men du är ju 18+ hoppas vi då det är kravet för att vara medlem här på flashback. Och om du ändå är 18-19år så ska du inte ha några problem att fixa starköl/sprit/whatever från bolaget via andra vänner, föräldrar, vad fan som helst.. nää sorry grabben men jag tror inte ens du är myndig. Hur som helst.. prova på din idé o sen märker du ju om det funka. Jag personligen vet inte ett skit om sådant så kan varken säga ja eller nej.
Citera
2011-06-05, 15:31
  #27
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Har man stark sprit, 96 %, gör det inte så mycket på smaken om man tar upp folkisen till 4-5 procent. Det är väldigt lite sprit som ska i.

Men det är en hel del sötma i den mängden etanol. Plötsligt har balansen mellan sötma och beska rubbats.
Citera
2011-06-05, 16:21
  #28
Avstängd
random.dudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Har man stark sprit, 96 %, gör det inte så mycket på smaken om man tar upp folkisen till 4-5 procent. Det är väldigt lite sprit som ska i.

Men frågan är varför man ska göra det om man har sprit. Folkisen är godare som måltidsdryck och törstsläckare i befintligt skick.

Det är på alla sätt roligare och trevligare och godare att blanda några goda snapsar och hutta till.
Vart kan man köpa sprit på 96%? Men det är så att jag inte får handla på systemet än och har tillgång till gratis folk öl.
Citera
2011-06-05, 20:05
  #29
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av random.dude
Vart kan man köpa sprit på 96%? Men det är så att jag inte får handla på systemet än och har tillgång till gratis folk öl.

Den får du köpa med specialtillstånd, köpa i utlandet eller tillverka själv.

Gratis är inte alltid så jävla gott. Du kan väl hosta upp en tjuga till en flaska läsk om du ska grogga. Så fattig är du väl ändå inte att de inte går?
Citera
2011-06-05, 21:38
  #30
Medlem
Bengt-Gerhards avatar
Om du bara vill ha en billig fylla så är det väl bara att gå och köpa en vinsats och göra eget vin.
Citera
2011-06-07, 16:24
  #31
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Fin idé, lär smaka träskröv.
Citera
2011-06-08, 08:44
  #32
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av random.dude
Låter avensjuk, jag har inte klagat, frågade bara om det finns något sätt att få upp alkoholhalten på floköl för att men behöver dricka så jävla mycket för att bli full ju, och nu när min nacke är paj och jag inte kan träna så vill jag inte behöva dricka 3st 6-pack folköl för att bli full för då kommer jag bli jävligt fet.
Dom flesta kalorierna sitter i alkoholen, jag tror inte
du blir så mycket fetare bara för att ölen är svag.
Citera
2011-06-08, 10:28
  #33
Medlem
UnderwearMans avatar
Brygg vin istället runt 500 spänn får du allt du behöver för första satsen på ~20 liter nästa gång blir det ännu billigare, ha i extra socker så de blir starkt som fan och spä ut det med lemon-lime läsk. Så gör studenter för att bli fulla billigt iaf.
Citera
2011-06-08, 11:44
  #34
Avstängd
random.dudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Dom flesta kalorierna sitter i alkoholen, jag tror inte
du blir så mycket fetare bara för att ölen är svag.
Okej, det visste inte jag tack för svaret.
__________________
Senast redigerad av random.dude 2011-06-08 kl. 11:46.
Citera
2011-10-26, 20:46
  #35
Medlem
ArmeCykels avatar
www.pgw.se har allt du behöver för att lyckas med din ölbryggning!
Citera
2018-10-31, 15:40
  #36
Medlem
Jag är seriöst intresserad av att jäsa upp folköl.
Utgångspunkten 2.8%.

Siktar på 5%

Bara i med socker och jäst? Buteljera med mer socker?

Tänkte köra petflaskor.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback