• 2
  • 3
2011-06-05, 16:05
Medlem
Varför allt detta kvinnoförakt?
Citera
2011-06-05, 18:06
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthAkesson
Varför allt detta kvinnoförakt?

Handlar väl inte om kvinnoförakt i ordets rätta bemärkelse utan att väga upp för det minst sagt obalanserade medieklimatet.
Citera
2011-06-05, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Självklart blir det skillnad beroende på vad som sägs och självklart förändrade du betydelsen när du klippte bort momentet av gissning/spekulation i citatet.
Innehållet ändras ej bara för att du inte tror på det som sägs.

Citat:
Om det är trångsynt att läsa vad som faktiskt står i artikeln och utgå från det istället för att fantisera ihop eget så är jag trångsynt - absolut. Du borde prova att vara lite mer trångsynt själv kanske.
Artikeln är från Aftonbladet, om vi endast diskuterar utifrån det som står skrivet är denna tråden helt meningslös.

Citat:
Så i enligt dina "sanningar" fungerar mäns och kvinnors kroppar likadant? Fick du ut det också av din "tolkning" av artikeln?
Nej, din tolkning "kvinnor faktiskt lägger på sig lättare" är (av oklar anledning) det du fick fram av texten, jag påpekade enbart hur efterblivet detta var.
Hur du fick det till en tolkning av artikeln vet bara du själv.
Citera
2011-06-06, 00:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallah
Innehållet ändras ej bara för att du inte tror på det som sägs.
Nej, men det ändras när du förvanskar citatet - vilket är skillnad.

Citat:
Artikeln är från Aftonbladet, om vi endast diskuterar utifrån det som står skrivet är denna tråden helt meningslös.
Läskunnigheten är på topp förstår jag när du inte ens lyckas tyda ut att artikeln är från Dagens Nyheter och inte från Aftonbladet.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/man...e-med-bantning

Citat:
Nej, din tolkning "kvinnor faktiskt lägger på sig lättare" är (av oklar anledning) det du fick fram av texten, jag påpekade enbart hur efterblivet detta var.
Hur du fick det till en tolkning av artikeln vet bara du själv.
Fast nu skrev jag inte ens att det var en tolkning av artikeln - jag skrev att orsaken inte framgår av artikeln. Testa att inte klippa bort början på det som skrivs för en gångs skull;

Det framgår faktiskt inte. Det kan lika gärna handla om att kvinnor faktiskt lägger på sig lättare.
Citera
2011-06-06, 11:51
Bannlyst
Citat:
Nej, men det ändras när du förvanskar citatet - vilket är skillnad.

Läskunnigheten är på topp förstår jag när du inte ens lyckas tyda ut att artikeln är från Dagens Nyheter och inte från Aftonbladet.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/man...e-med-bantning

Fast nu skrev jag inte ens att det var en tolkning av artikeln - jag skrev att orsaken inte framgår av artikeln. Testa att inte klippa bort början på det som skrivs för en gångs skull;

Det framgår faktiskt inte. Det kan lika gärna handla om att kvinnor faktiskt lägger på sig lättare.
Slutsats:

Sketen artikel, dålig tidning, inget diskussionsunderlag, tråkigt ämne och död tråd.

Om män faktiskt har det lättare att banta än kvinnor vet inte jag och förmodligen inte du heller.
Ska sanningen fram så berör inte ämnet mig det minsta utan jag kände mer ett behov av att svara på dina irriterande inlägg (grattis).
Senast redigerad av Wallah 2011-06-06 kl. 11:55.
Citera
2011-06-06, 18:53
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthAkesson
Det är nog mest av rent fysiologiska skäl. Fettreserver är viktigare för kvinnan och hennes kropp förbrukar mindre energi.

Studien handlar ju mer om att kvinnor är dem som oftast går upp i vikt igen, efter att ha gått ner, medan män stannar runt den vikten de gick ner till.
Citera
2011-06-06, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Studien handlar ju mer om att kvinnor är dem som oftast går upp i vikt igen, efter att ha gått ner, medan män stannar runt den vikten de gick ner till.

Fast fler män behåller sin övervikt så män är överviktigare än kvinnor. De börjar inte ens försöka banta ens då tydligen, det kanske är det som gör dem bättre och mer logiskt tänkande eller?
Citera
2011-06-06, 19:19
Medlem
The Beach boys avatar
Jag har en teori varför kvinnor är Feminister det handlar nämligen om penisavund. Dom är besvikna av att dom inte föddes som män och att det är därför dom klagar så mycket. Såg att jag inte kom på det först så där rök mitt potentienella doktorand i antifeminsim om det hade existerat vill säga vilket det inte gör .
Senast redigerad av The Beach boy 2011-06-06 kl. 19:21.
Citera
2011-06-06, 19:56
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Fast fler män behåller sin övervikt så män är överviktigare än kvinnor. De börjar inte ens försöka banta ens då tydligen, det kanske är det som gör dem bättre och mer logiskt tänkande eller?

Jag ser mer överviktiga kvinnor än män när jag är ute, men det kanske bara är jag.
Citera
2011-06-06, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Jag ser mer överviktiga kvinnor än män när jag är ute, men det kanske bara är jag.

Jag måste hålla med, tjejer idag är i regel minst 10 kg över vad dom borde väga.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in