Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-03, 15:48
  #1
Medlem
Visste inte vart jag skulle göra tråd eller vad rubriken skulle va.

Meningen med tråden är att "lista" ut vad som gör att många dras till att gå runt och stoltsera med New Era keps, säga fuck aina, lyssna kartellen och helt enkelt leka Gangstah(så att säga).

Är jag den enda som stör mig på detta? Jag skulle aldrig kunna va som dessa wannabe's och gå runt med olika New Era kepsar varje dag med både olika färg varje dag osv...

Har dom det för att leka coola?
För att det är snyggt?
För att i stortsett bli utskrattade av större delen av USA? (tro mig, dom flesta svenskar blir det när amerikaner får se hur vi svenskar går runt med röda LA kepsar osv...)
Citera
2011-06-03, 15:54
  #2
Medlem
igl0s avatar
Sen så tror jag ju inte att alla som går runt med new era keps vill hävda sig och vara " gangster"
Citera
2011-06-03, 15:55
  #3
Medlem
igl0s avatar
Du kan ju gärna skriva vad du går runt i så kan jag nog hitta något fel i den klädstilen med
Citera
2011-06-03, 15:57
  #4
Avstängd
Zerorexs avatar
För de helt seriöst tror att de skulle bli ''farligare'' i samhällets ögon om de stal amerikansk stil.

Ganska roligt för om någon av de har en röd LA keps och går in i fel område blir det skottlossning. (i USA då ofc)
Citera
2011-06-03, 15:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igl0
Du kan ju gärna skriva vad du går runt i så kan jag nog hitta något fel i den klädstilen med

Vanliga jeans, billiga skor, random t-shirt jag hittar , men oftast nån DIF tröjja(oftast JK-Syd), sen min fina DIF keps


Citat:
Ursprungligen postat av Zerorex
För de helt seriöst tror att de skulle bli ''farligare'' i samhällets ögon om de stal amerikansk stil.

Ganska roligt för om någon av de har en röd LA keps och går in i fel område blir det skottlossning. (i USA då ofc)

Dom riktigt "hardcore" wannabes som jag känner är riktiga problem barn som seriöst tror dom är Crips å Bloods
Citera
2011-06-03, 16:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Visste inte vart jag skulle göra tråd eller vad rubriken skulle va.

Meningen med tråden är att "lista" ut vad som gör att många dras till att gå runt och stoltsera med New Era keps, säga fuck aina, lyssna kartellen och helt enkelt leka Gangstah(så att säga).

Är jag den enda som stör mig på detta? Jag skulle aldrig kunna va som dessa wannabe's och gå runt med olika New Era kepsar varje dag med både olika färg varje dag osv...

Har dom det för att leka coola?
För att det är snyggt?
För att i stortsett bli utskrattade av större delen av USA? (tro mig, dom flesta svenskar blir det när amerikaner får se hur vi svenskar går runt med röda LA kepsar osv...)


Så jävla grymt inlägg, stör mig som fan på det okej om du är kåkfarare,maffia,gangster,kriminell, men dom riktig tunga går ju inte runt med hiphop kläder iaf dom jag känner springer inte runt med hiphop kläder och lyssnar på 50cent hahah så jävla fucking löjligt när jag ser ''wiggers'' helt vanliga svensson's eller invandrare med hiphop stil så jävla skratt retande

Ey brush langa hit din mobil!

hahahahahaha
Citera
2011-06-03, 16:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strodle
Så jävla grymt inlägg, stör mig som fan på det okej om du är kåkfarare,maffia,gangster,kriminell, men dom riktig tunga går ju inte runt med hiphop kläder iaf dom jag känner springer inte runt med hiphop kläder och lyssnar på 50cent hahah så jävla fucking löjligt när jag ser ''wiggers'' helt vanliga svensson's eller invandrare med hiphop stil så jävla skratt retande

Ey brush langa hit din mobil!

hahahahahaha

Inget slår 100 % svenskar som går runt i Tupac tröjjor och byxor och leker Gangstah !
Citera
2011-06-03, 16:17
  #8
Medlem
Att ha en LA Keps i sverige handlar inte om att representera LA här, det är snarare mode / snyggt, enligt ägaren som har den. Jag själv har en sweet new era keps.. för att jag tycker det är snyggt. Det är väl olika med vad man tycker. Sen folk som går omkring med hyper stora kläder på sig och kaxxar mot allt o alla är väl irriterande, tycker väl alla. Dom växer ifrån det eller möter sin överman förr eller senare, så låt dom.
Citera
2011-06-03, 17:10
  #9
Medlem
Jag rockar baggy byxor och någon shysst t-shirt men jag ser inget fel med det. Trivs ganska så bra faktiskt. Beter mig iofs inte som en idiot heller men jag gillar min stil. Svensk är jag också men mitt hjärta slår för hiphop så enkelt är det. Då blir det ju ganska lätt att stilen blir därefter också.
Citera
2011-06-03, 18:55
  #10
Avstängd
vuXen-poJkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Visste inte vart jag skulle göra tråd eller vad rubriken skulle va.

Meningen med tråden är att "lista" ut vad som gör att många dras till att gå runt och stoltsera med New Era keps, säga fuck aina, lyssna kartellen och helt enkelt leka Gangstah(så att säga).

Är jag den enda som stör mig på detta? Jag skulle aldrig kunna va som dessa wannabe's och gå runt med olika New Era kepsar varje dag med både olika färg varje dag osv...

Har dom det för att leka coola?
För att det är snyggt?
För att i stortsett bli utskrattade av större delen av USA? (tro mig, dom flesta svenskar blir det när amerikaner får se hur vi svenskar går runt med röda LA kepsar osv...)

Citat:
Ursprungligen postat av Strodle
Så jävla grymt inlägg, stör mig som fan på det okej om du är kåkfarare,maffia,gangster,kriminell, men dom riktig tunga går ju inte runt med hiphop kläder iaf dom jag känner springer inte runt med hiphop kläder och lyssnar på 50cent hahah så jävla fucking löjligt när jag ser ''wiggers'' helt vanliga svensson's eller invandrare med hiphop stil så jävla skratt retande

Ey brush langa hit din mobil!

hahahahahaha

wow vilka oskulder hahaha!!

det är ju bara kläder! döm inte boken efter dess utsida! vilka jubelidioter

säg nu vad ni klär er i så vi kan avsluta denna tråden med en riktig fanfar!
Citera
2011-06-04, 13:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vuXen-poJke

säg nu vad ni klär er i så vi kan avsluta denna tråden med en riktig fanfar!

Läs lite högre upp så ser du
Citera
2011-06-04, 14:28
  #12
Avstängd
vuXen-poJkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Vanliga jeans, billiga skor, random t-shirt jag hittar , men oftast nån DIF tröjja(oftast JK-Syd), sen min fina DIF keps


Så är du bitter för att du väljer att klä dej sådär? Du beter dig som 90talets wannabenazister.. Dom som hatar men kan inte förklara varför för att efter dom tröttnat / fått för mkt stryk konverterar till kulturberikare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback