Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-03, 09:25
  #1
Medlem
På sista tiden har jag funderat på hur oattraktivt det är med tjejer som bryter, spelar ingen roll hur snygg hon är.
Exempelvis när jag var i stan i tisdags och såg en skitsnygg brud som var av utländsk härkomst. Hon såg verkligen ut som en tiopoängare. Hon gick tillsammans med en annan tjej och när jag hörde henne prata med den grövsta brytningen som jag någonsin hört så sjönk attraktionskraften enormt mycket.

Jag tycker själv att kommunikationen inom en relation är viktig och kanske är det därför jag inte känner någon attraktion för de som bryter på ett språk. Visst om man kan förstå sin partner är klart bra men är brytningen riktigt grov så funkar det inte för mig iallafall.

hur ser ni andra på det. faller attraktionskraften när en Kille/Tjej bryter mycket när de pratar?

(det är Svenska språket som ska vara centrum)
Citera
2011-06-03, 09:30
  #2
Medlem
hubblabubblas avatar
Detta har inget mellan en relation mellan killar och tjejer dock, men det kanske passar. Har en utländsk kompis som kom till Sverige i vuxen ålder. Hon är riktigt trevlig och det är kul och prata med henne, men helst står avstår jag från det. Anledningen är hennes brytning som låter som att hon klagar och förvränger ljudet på språket

Detta hade med kommunikation att göra iaf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback