• 2
  • 3
2011-06-08, 15:19
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eir
Nja, Astronomgatan var det. Så himla synd att vi inte fick den lägenheten.
Vi som trodde vi hade goda chanser då vi var det enda paret = bättre ekonomi. Nåja!

Vi har pratat med Byggnadsbolaget som har Tycho Brahes och de sa att de kanske hade en ledig lägenhet till oss snart. Hoppas verkligen vi får där! Det är fint där. Skulle ju vara kanon att få någon av deras etagelägenheter

Det är inte bra vid Rymdtorget alltså? Illa.
Jag som är så nervös av mig när jag går själv här i Göteborg kommer ju bli helt knas i huvudet om vi ska bo där. Haha! Men vad ska man göra? Bättre än hemlös..

Är man inte nödvändigtvis tvungen att lägga vantarna på etagelägenheterna på Tycho så säger i alla fall min erfarenhet mig att det är väldigt lätt att få lägenhet där. Alla jag känner som har sökt har fått där i alla fall, och det är nog det lugnaste stället att bo på om vi snackar Bergsjön.
Citera
2011-06-08, 15:59
Medlem
Eirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Är man inte nödvändigtvis tvungen att lägga vantarna på etagelägenheterna på Tycho så säger i alla fall min erfarenhet mig att det är väldigt lätt att få lägenhet där. Alla jag känner som har sökt har fått där i alla fall, och det är nog det lugnaste stället att bo på om vi snackar Bergsjön.

Ja, det verkar ganska så lätt
Dom var riktigt trevliga när vi ringde och de tyckte synd om oss som skulle bli hemlösa snart
så de satte oss högt på listan. Haha
Citera
2011-06-08, 22:48
Medlem
Ha pepparsprej ifall att du skulle råka på ett "testorondjur" så går det nog bra att bo dær.
Skitungarna i gæng e nog inget å oroa sig før.
Men som sagt var vaksam mot testorondjuren, prata inte med fræmmande karlar hur vænliga dom æn verkar vara.
Citera
2011-08-26, 00:55
Medlem
wippedcreams avatar
Det är lugnt på rymdtorget...iallafall under dom 25år jag varit där
Citera
2011-08-26, 11:09
Medlem
Eftersom det inte förekommer något gängkrig i bergsjön( iaf inte i samma utsträckning som i övriga förorter) så är bergsjön ett rätt lugnt ställe. Den förorten jag känner mig tryggast i att traska runt på kvällarna, kanske för att jag har en bra relation med de tyngre kriminella där men vad jag vet så är det inga utomstående som kommer in och försöker ta över.
Citera
2011-08-26, 18:26
Medlem
lirareflashbacks avatar
va är det för skitsnack jag läser här. både galileis och rymdtorget (särskilt rymdtorget) är ju rent obehagligt att vistas i pga alla kriminella som bor där. det är i princip bara slödder som bor där, soc fall och kåkfarare. har en polare med betalningsanmärkningar som inte kan få lgh nån annanstans så därför bor han kvar. när man tar spår vagnen dit (hälsar på han 1 gång per månad) är det rent obehagligt kvällstid.
90 procent är blattar och wannabe gangsters. flytta för fan inte dit om du absolut inte måste.
Citera
2011-08-26, 19:35
Medlem
wippedcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
va är det för skitsnack jag läser här. både galileis och rymdtorget (särskilt rymdtorget) är ju rent obehagligt att vistas i pga alla kriminella som bor där. det är i princip bara slödder som bor där, soc fall och kåkfarare. har en polare med betalningsanmärkningar som inte kan få lgh nån annanstans så därför bor han kvar. när man tar spår vagnen dit (hälsar på han 1 gång per månad) är det rent obehagligt kvällstid.
90 procent är blattar och wannabe gangsters. flytta för fan inte dit om du absolut inte måste.

Hmm skitsnack tycker jag inte då jag själv går av vid rymdtorget...gått av hundratals gånger själv vid alla möjliga tider men aldrig stött på nåt problem
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in