2011-06-04, 03:05
Medlem
Big89Daddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eir
Jag ska väl se upp för alla gäng?
Svennar, blattar negrer, sneögon, sandnegrer. Ja, alla!
Jag ursäktar din naiva inställning för att du inte bott där innan. Men kom tillbaka efter att du blivit våldtagen och förnedrad av 20 blattar med den PK inställning.

Nej, såvida du inte ser ut som en blatte är Bersjön inte någon attraktiv ort att bo i. Om jag vore du hade jag sökt mig längre ifrån stan, antar att ni inte har råd med lägenhet i Linné eller Vasa då ni sökt där. Försök att hitta något i Partille, Kålltorp eller ännu längre.
Citera
2011-06-05, 18:00
Medlem
Eirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big89Daddy
Jag ursäktar din naiva inställning för att du inte bott där innan. Men kom tillbaka efter att du blivit våldtagen och förnedrad av 20 blattar med den PK inställning.

Nej, såvida du inte ser ut som en blatte är Bersjön inte någon attraktiv ort att bo i. Om jag vore du hade jag sökt mig längre ifrån stan, antar att ni inte har råd med lägenhet i Linné eller Vasa då ni sökt där. Försök att hitta något i Partille, Kålltorp eller ännu längre.

Så du antar att jag kommer bli våldtagen alltså? Det var fint sagt.
Jag är inte så värst PK av mig, men jag ser upp för alla gäng. Svarta som vita och gula etc.

Under mina 22 år i livet så har jag aldrig varit med om att utländska människor
har varit hotfulla mot mig. Dock så muckade ett skinnskallegäng med mina vänner
för ett antal år sedan helt utan orsak. Vi är inte blattar någon av oss för övrigt.

Men visst, det är jättemycket utlänningar i Bergsjön och jag kan inte blunda för
att det har hänt mycket skit där. Men jag fick en positiv känsla av området där
lägenheten ligger och jag ville mest höra om det är stökigt just i det området/gatan.

Haha, det är inte så mycket bättre på Linné! Min bästa vän bor där och det är
våldtäkter där titt som tätt. Hon vittnade till och med om ett våldtäktsfösök
utanför hennes port ( Neeeej, GM var inte en blatte! ) Men visst, hade vi några
miljoner till övers så hade vi ju köpt en lägenhet där eller i Vasa.
Men nu är vi två fattiga studenter som bara har hyresrätt som alternativ
och då får man nöja sig med Bergsjön. Längre ut vill vi inte ha, för vi vill ha skapligt
nära till skola och jobb.

Jag är inte intresserad av vad folk har för åsikt om min inställning till utlänningar f.ö..
Tack och hej!
Citera
2011-06-06, 20:18
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Glöm inte bort Elin Krantz öde, detta skedde iof i länsman men det finns inget som säger att det inte kan hända i Bergsjön också, hade en tjej som bodde på tycho Brahes gata längst upp i Bergsjön, hon va blond och hon blev inte långvarig där.

Även fast du inte vill vara fördomsfull bör du ändå tänka en vända till ang flytt till det området.
Citera
2011-06-06, 20:43
Medlem
Bergsjön är inte ett "farligt" område alls. Däremot förekommer det där, som i alla andra stadsdelar, brottslighet.

Så länge du inte bor inom det mest centrala så är det ett relativt lugnt ställe. Trots detta så hade jag avrådit dig från att bosätta dig där. Det finns bättre ställen med samma ekonomiska krav.
Citera
2011-06-06, 23:32
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Lögner, påhitt och politiskt korrekt daltande

Flytta gärna till Bergsjön, flicka. Alla bara överdriver, det är i Angered och på Hisingen brotten begås.
Citera
2011-06-07, 19:43
Medlem
Eirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n3urochrono
Bergsjön är inte ett "farligt" område alls. Däremot förekommer det där, som i alla andra stadsdelar, brottslighet.

Så länge du inte bor inom det mest centrala så är det ett relativt lugnt ställe. Trots detta så hade jag avrådit dig från att bosätta dig där. Det finns bättre ställen med samma ekonomiska krav.

Jo, hade det funnits bättre ställen med samma ekonomiska krav så hade vi ju tagit det.
Men det finns ju i princip bara lediga lägenheter i Bergsjön för ingen vill ju bo där, haha.
Citera
2011-06-07, 19:43
Medlem
Eirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Flytta gärna till Bergsjön, flicka. Alla bara överdriver, det är i Angered och på Hisingen brotten begås.

Känner detsamma
Citera
2011-06-07, 19:46
Medlem
Eirs avatar
Okej, idag fick vi reda på att vi inte fick lägenheten vid Galileis Gata. FAN!
Dock har vi ett till erbjudande på en annan lägenhet som är snäppet bättre ( storlek och hyra ).
MEN! .. Det ligger vid Rymdtorget. Hur är det där?
Citera
2011-06-07, 19:59
Medlem
Citat:
Jo, hade det funnits bättre ställen med samma ekonomiska krav så hade vi ju tagit det.
Men det finns ju i princip bara lediga lägenheter i Bergsjön för ingen vill ju bo där, haha.

Det finns bättre ställen med samma ekonomiska krav. Det gäller bara att veta var man letar.
Citera
2011-06-07, 20:22
Medlem
Eirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n3urochrono
Det finns bättre ställen med samma ekonomiska krav. Det gäller bara att veta var man letar.

Tell me please! Haha
Citera
2011-06-08, 01:25
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Bussen går ju iofs upp till Berget nästan precis vid lägenheten.
Men den går nog inte så ofta.
Ja, jag får införskaffa mig en sådan
Dom är inte lagliga va?

Låter som att du ska bo på Tycho Brahe? Min erfarenhet säger mig att det är sjukt lugnt där. Teleskopgatan är en väldigt lugn hållplats, och under tiden jag bodde där hände det mig aldrig något. På Tycho bor mest svenskar. Många är visserligen "white trash", men ändå. Det positiva med just hållplatsen Teleskopgatan är ju att det inte är något torg som gängen kan hänga på, som exempelvis torget vid Galilei och Rymdtorget. Tolkade det som Tycho just för att du skrev att bussen gick "upp till berget".

Edit: Gällande Rymdtorget är jag fan tveksam alltså. Har märkt av mycket skrikiga invandrargäng när jag har varit där på kortare besök i alla fall. Skulle inte vilja bo där och låta min flickvän gå ensam från hållplatsen i alla fall.
Senast redigerad av ArturoBandini 2011-06-08 kl. 01:28.
Citera
2011-06-08, 15:03
Medlem
Eirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Låter som att du ska bo på Tycho Brahe? Min erfarenhet säger mig att det är sjukt lugnt där. Teleskopgatan är en väldigt lugn hållplats, och under tiden jag bodde där hände det mig aldrig något. På Tycho bor mest svenskar. Många är visserligen "white trash", men ändå. Det positiva med just hållplatsen Teleskopgatan är ju att det inte är något torg som gängen kan hänga på, som exempelvis torget vid Galilei och Rymdtorget. Tolkade det som Tycho just för att du skrev att bussen gick "upp till berget".

Edit: Gällande Rymdtorget är jag fan tveksam alltså. Har märkt av mycket skrikiga invandrargäng när jag har varit där på kortare besök i alla fall. Skulle inte vilja bo där och låta min flickvän gå ensam från hållplatsen i alla fall.

Nja, Astronomgatan var det. Så himla synd att vi inte fick den lägenheten.
Vi som trodde vi hade goda chanser då vi var det enda paret = bättre ekonomi. Nåja!

Vi har pratat med Byggnadsbolaget som har Tycho Brahes och de sa att de kanske hade en ledig lägenhet till oss snart. Hoppas verkligen vi får där! Det är fint där. Skulle ju vara kanon att få någon av deras etagelägenheter

Det är inte bra vid Rymdtorget alltså? Illa.
Jag som är så nervös av mig när jag går själv här i Göteborg kommer ju bli helt knas i huvudet om vi ska bo där. Haha! Men vad ska man göra? Bättre än hemlös..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in