Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-02, 01:58
  #1
Medlem
netcasts avatar
Tjenare, för ett par månader sedan installerade jag Ubuntu för att delvis utforska operativsystemet (Var ny till Linux, vilket jag fortfarande är!) och för det såg mindre prestandakrävande ut.
Nu är det så att jag vill testa ett annat distro(?) som folk verkar kalla det och vill helt enkelt bli av med Ubuntu.
Eftersom jag inte är helt IQ befriad så har jag givetvis googlat runt och hittade detta
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=508927
Men jag har ej en windows 7 CD till mitt förfogande, och behöver därför eran hjälp.
Alltså, hur tar jag bort Ubuntu och ger tillbaka utrymmet till Windows så jag sedan kan installera en ny Linux distribution på hårddisken, utan att behöva en windows cd?

Beklagar eventuella stavfel och uttryck.
-Netcast
Citera
2011-06-02, 02:09
  #2
Medlem
Throw it right to /dev/null/ Nej, är alldeles för full för att kunna uttrycka mig så att någon förstår vad jag säger. Har du inte fått hjälp imorgon, så slänger jag gärna in ett inlägg.
Citera
2011-06-02, 02:17
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Om du ska ha in en annan dist, strunta i det bara.
Den nya disten kommer formatera och uppdatera grub automatiskt!
Citera
2011-06-02, 02:32
  #4
Medlem
netcasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Om du ska ha in en annan dist, strunta i det bara.
Den nya disten kommer formatera och uppdatera grub automatiskt!

Så om vi säger att jag exempelvis vill installera backtrack 5, kör jag bara ner .ISOn på en CD, trycker in den och sen väljer att den ska ta över Ubuntus partioner?
Skulle uppskattas om du kunde fördjupa dig lite mer.
Tack så mycket
-Netcast
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback