Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-06-01, 23:05
  #1
Medlem
Tja.

Har ett problem här, de senaste 2 veckorna då jag har tagit i och kört hårt i gymmet så känner jag att jag kommer spy om jag fortsätter köra på.

Har tränat i typ 2 år nu och har aldrig haft såna här kräk reflexer förut.

Någon som vet vad det kan bero på :O
Citera
2011-06-01, 23:06
  #2
Medlem
jag-bara-ljugers avatar
Träna inte så hårt, kanske brist på vitaminer eller annat
Citera
2011-06-01, 23:15
  #3
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Är inge expert på träning eller så.. men du kanske behöver vila ett tag?
Citera
2011-06-01, 23:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muhahaha94
Tja.

Har ett problem här, de senaste 2 veckorna då jag har tagit i och kört hårt i gymmet så känner jag att jag kommer spy om jag fortsätter köra på.

Har tränat i typ 2 år nu och har aldrig haft såna här kräk reflexer förut.

Någon som vet vad det kan bero på :O


Käkar du mat före du tränar, isf vad och hur mycket äter du?
Tar du någon PWO (rage, jack3d osvosv)?
Citera
2011-06-01, 23:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogaholmslimpan
Är inge expert på träning eller så.. men du kanske behöver vila ett tag?


Ska testa och vila Från idag till måndag


Citat:
Ursprungligen postat av crankshaft5
Käkar du mat före du tränar, isf vad och hur mycket äter du?
Tar du någon PWO (rage, jack3d osvosv)?


Äter mat typ 1 h innan jag går och tränar. äter inte så mycket innan brukar äta mycket efter.

1 tallrik med ris kött, kyckling eller vad det nu blir.

Nepp tar inget sånt inga proteiner heller, Bara vanlig mat.


Men förr har det aldrig varit ett problem med illamåendet. :S
Har alltid ätit såhär.
Citera
2011-06-01, 23:36
  #6
Medlem
exakt samma sak har hänt mig på senaste tiden, endast när jag gymmar hårt dock, när jag tränar kondition så känner jag inget illamående. jag har testat att äta 2-3 timmar innan passet med det hjälper inte heller. käkar för övrigt inget kosttillskott eller något prestationshöjande.....
Citera
2011-06-02, 00:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddah.Junior
exakt samma sak har hänt mig på senaste tiden, endast när jag gymmar hårt dock, när jag tränar kondition så känner jag inget illamående. jag har testat att äta 2-3 timmar innan passet med det hjälper inte heller. käkar för övrigt inget kosttillskott eller något prestationshöjande.....

Antagligen pga stressen som hård träning utsätter cns för, har också vart där och strax efter blev jag övertränad så det är nog dax för lite vila och sluta köra till fail om ni eventuellt gör det.

Mvh
Citera
2011-06-02, 01:23
  #8
Medlem
Kariminells avatar
Ja, men så känner jag om jag tar i riktigt hårt. Hur menar du med hårt, tar du i så att du inte orkar mer och när det börjar svarta för ögonen?
Eller är hårt för dig, när du tar i så att det endast bränner i musklerna?
Allt är ju som sagt relativt, tar du i otroligt hårt så är det normalt att kräkreflexer framkallas.
Se bara till att dricka mycket vätska, ha lite salter i dig och allt annat man behöver, då borde det inte vara någon fara.

I värsta fall får du ta och söka upp en läkare om detta fortsätter.
Citera
2011-06-02, 09:15
  #9
Medlem
Highsounds avatar
Blir alltid illamående av benträning. Bara gå och spy sen kör några set till.
Citera
2011-06-02, 10:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Ja, men så känner jag om jag tar i riktigt hårt. Hur menar du med hårt, tar du i så att du inte orkar mer och när det börjar svarta för ögonen?
Eller är hårt för dig, när du tar i så att det endast bränner i musklerna?
Allt är ju som sagt relativt, tar du i otroligt hårt så är det normalt att kräkreflexer framkallas.
Se bara till att dricka mycket vätska, ha lite salter i dig och allt annat man behöver, då borde det inte vara någon fara.

I värsta fall får du ta och söka upp en läkare om detta fortsätter.


Kör inte riktigt riktigt hårt som om jag skulle skita på mig.


Brukar köra sådär hårt, så det bränner i musklerna, Efter jag kört typ 6 gånger så börjar kräk reflexen komma.

Förr körde jag till 10 gånger(oftast fail där) utan att vilka spy.
Citera
2011-06-02, 11:03
  #11
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muhahaha94
Kör inte riktigt riktigt hårt som om jag skulle skita på mig.


Brukar köra sådär hårt, så det bränner i musklerna, Efter jag kört typ 6 gånger så börjar kräk reflexen komma.

Förr körde jag till 10 gånger(oftast fail där) utan att vilka spy.

Men om det oroar dig så himla mycket, så tycker jag definitivt att du borde ta och söka upp en läkare.
Du kanske har problem med matsmältningen eller vadsom helst, det är otroligt många faktorer som påverkar kroppen.
Sover du bra?
Citera
2011-06-02, 14:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Men om det oroar dig så himla mycket, så tycker jag definitivt att du borde ta och söka upp en läkare.
Du kanske har problem med matsmältningen eller vadsom helst, det är otroligt många faktorer som påverkar kroppen.
Sover du bra?


Ska vila några dagar och se om det blir bättre, annars så får jag söka upp en läkare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback