2011-06-02, 15:12
Citat:
Ursprungligen postat av Megalogic
men vafan, han är neger!!!
alla negrer var inte slavar precis som alla vita inte var nazister.
alla negrer var inte slavar precis som alla vita inte var nazister.
Ah, killen som förfalskar fakta för att rekrytera folk till ditt parti. Dina två cents är ju jävligt mycket värda i mina ögon. Skär dig själv, helst ovanför torson.
"Vallon":
Nej, jag säger inte att Svenskar ska känna någon skuld för vad andra människor i Europa gjorde, men eftersom det var DU som började dra upp begreppet "vita och svarta slavar" så får vi även fokusera på vilka människor i denna situationen som är just "vit och svart". Att man kollar på den provokation som ledde till brottet så är uppviglande, om inte hatbrott, så ärekränkning.
"neger är lika med slav"
Vi kan också kolla på i vilken utsträckning slavar togs från och från vilka länder. Jag lyckades hitta någorlunda statistik på en hemsida. Att den sedan refererar till wikipedia ibland är inte så jävla trovärdigt, men det är en början på diskussionen. Han verkar dessutom vara objektiv.
http://www.gluefox.com/komment/slaveri.shtm
(Ponera siffrorna 1.5 miljoner vita kontra 50 miljoner svarta, just a tip)
Som nämns så har även "gula", indier, svarta, araber och vita sålts som slavar.
Grejen är att det inte spelar någon roll vem som har sålt som slav och inte sålts som slav, det är ärekränkning att kalla en människa för slav, med tanke på vad en slav är, var och hur historien kring slaveriet ser ut.