Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-31, 20:32
  #1
Medlem
kaffakortas avatar
Efter att ha spenderat ca 500 kr på obemannade solarium dom 2 senaste veckorna har jag fått nog. I mina ögon så ger dem obemannade sämre resultat och kostar minst det dubbla. Går mest på dom då jag ofta jobbar sent och även för att det är mycket minde människor . Det finns säkert dom obemannade som är jätte bra, men vart finns dom? Skulle även vara gött med tips på övriga solarium i Göteborgs området.

Vill bara tillägga att jag inte solar ofta och inte direkt är ljushyad. Men ska man sola ska man fanimej bli brun också. Tack på förhand
Citera
2011-06-01, 01:11
  #2
Medlem
EvilGuys avatar
Nu vet jag inte om om du har någon anledning till att sola i just ett solarium men väderprognosen för Göteborg ser lovande ut inför helgen och med lite solskyddsfaktor och ett flertal timmar solande per dag lär du bli rätt brun. Dessutom bör det inte, vädermässigt, vara något problem att få en timme eller två sol imorgon-fredag heller.
Citera
2011-06-01, 02:24
  #3
Medlem
Silfverklingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffakorta
Efter att ha spenderat ca 500 kr på obemannade solarium dom 2 senaste veckorna har jag fått nog. I mina ögon så ger dem obemannade sämre resultat och kostar minst det dubbla. Går mest på dom då jag ofta jobbar sent och även för att det är mycket minde människor . Det finns säkert dom obemannade som är jätte bra, men vart finns dom? Skulle även vara gött med tips på övriga solarium i Göteborgs området.

Vill bara tillägga att jag inte solar ofta och inte direkt är ljushyad. Men ska man sola ska man fanimej bli brun också. Tack på förhand

Det finns ett obemannat drop-in-solarium uppe på Stigbergstorget, de säger sig ha de bästa och starkaste lysrören i Göteborg. Om det verkligen stämmer vet man aldrig, men jag var där en hel del i fjol och kan bara säga att jag var jävligt nöjd. Billigt var det också.
Citera
2011-06-01, 17:17
  #4
Medlem
Fettopappas avatar
Då rekomenderar jag verkligen "Bara sol" i Bellevue. Det är gångavstånd och du ser deras skylt från hållplatsen.
Citera
2011-06-01, 19:22
  #5
Medlem
kaffakortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverklinga
Det finns ett obemannat drop-in-solarium uppe på Stigbergstorget, de säger sig ha de bästa och starkaste lysrören i Göteborg. Om det verkligen stämmer vet man aldrig, men jag var där en hel del i fjol och kan bara säga att jag var jävligt nöjd. Billigt var det också.

Låter skit bra. Vad är öppettiderna där? Google runt lite men kunde inget hitta.



Citat:
Ursprungligen postat av Silfverklinga
Då rekomenderar jag verkligen "Bara sol" i Bellevue. Det är gångavstånd och du ser deras skylt från hållplatsen.

Åker förbi där vartannan dag skulle jag tro då min kusins butik är i trakterna. Brukar slänga en blick mot "Bara Sol". Det ser lite väl sunkigt ut (utifrån iaf).
Citera
2011-06-01, 23:21
  #6
Medlem
Silfverklingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffakorta
Låter skit bra. Vad är öppettiderna där? Google runt lite men kunde inget hitta.

Om jag minns rätt så är det öppet 07-22. Kommer tyvärr inte ihåg namnet på det, och jag var där senast för ganska exakt ett år sedan. Men det är helt värt ett besök! Det ligger precis vid spårvagnshållplatsen där 11:an stannar då den kör mot Bergsjön, bredvid en affär som säljer LP-skivor.
Citera
2017-11-18, 02:42
  #7
Medlem
BUMP!

Jag har aldrig någonsin solat solarium, men jag tänkte att jag skulle testa för att kanske slippa se ut som ett lik nu på vintern...

Så vad finns det för prisvärda solarium i västra/sydvästra/centrala Göteborg?


Jag googlade lite snabbt och hittade bla. http://sunhawaii.se/index.html ( https://www.facebook.com/sunhawaii ), vilka påstår sig vara "Sveriges mest prisvärda solarium".
De har 3 olika prisklasser, 45, 55 och 60 kr.
Är det per kvart som anges (och som är standard inom solarium)?

Kikade även på http://vasasol.com/ och http://opensun.eu/

Något som har erfarenhet av något av dessa, eller vet något annat?
(Hittade även den här tråden genom min googling, därav bumpen.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback