• 1
  • 2
2011-05-31, 20:05
Medlem
neurogens avatar
sedan 2005 ungefär har jag varit fascinerad av alternativa teorier om vår verklighet.
jag har sedan dess använt väldigt mycket av min fritid till att läsa böcker, se dokumentärer, läsa artiklar från alla internets små hörn.

det började väl med att jag läste och såg på dokumentärer om allt som hade med illuminati att göra. (en jäävla massa Jordan Maxwell dokumentärer) och ja, jag tror stenhårt på att de finns och att de är eliten bakom hur världen idag ser ut gällande politik och ekonomi.
sedan fick jag upp intresset för 9/11 och även där, absorberade allt som fanns att tillgå.
sedan började jag läsa david icke och fick upp intresset för reptiler.
med detta som grund har jag stött på de flesta konspirations teorier som finns och tagit del av det stora utbud som internet ger.

men idag, 6 år senare börjar jag nästan känna att det kanske bara var ett "hopp" om att verkligheten skulle se annorlunda ut än vad den gör. kanske var jag trött på livet och ville söka kunskap om att det kunde vara annorlunda.

jag led av depression och ångest och missbrukade en hel del. kanske är det en anledning till att jag blev så fascinerad av allt detta.

än idag är jag fortfarande intresserad av det alternativa och konspirationsteorier.
men börjar inse att det nog bara är fiktion.
jag skall vänta tills 2013 och se vad som utspelar sig för att sedan antagligen lägga foliehatten på hyllan för gott.

hittils har jag än idag inte fått nåt vidare kött på benen vad gäller reptiler, illuminati och världsordning.. bara massa konspirations teorier som egentligen inte gett något över huvud taget..

är det fler som känner som jag?

så vad kan denna tråden ha för diskussionsunderlag.. jo..
jag vill gärna diskutera med er foliehattar på ett objektivt och realistiskt plan.. för att se om det egentligen finns något av värde över huvud taget till att fortfarande ha foliehatten på huvet..

eller om det bara är nonsens alltihopa. 9/11 konspirationerna har till en mycket stor del blivit debunked, och dehär med reptilerna är enligt mig bara rykten och inget konkret finns. (jo jag känner till de sumeriska tavlorna och sitchin... men det är egentligen bara ännu mer rykten.)

det enda som finns kvar är illuminati och det är egentligen inget konstigt att ett "fåtal" människor styr världen. det känns snarare naturligt att det är så.
varför skulle det inte vara så? såklart är det inte presidenterna som bestämmer.. såklart är det en "hemlig" makt bakom..
så det anser jag inte ens vara en konspirationsteori.. utan snarare mer common sense.

nåja, nu blev det alldeles för mkt svammel har ett par liter öl i mig..
hoppas ni ser diskussionunderlaget och kan hjälpa mig lägga foliehatten på hyllan för gott eller behålla den på!

ge mig lite hard evidence på att vi styrs av reptiler tex..

EDIT:
eller varför inte ta Planet X som ett ytterligare exempel. Fan jag trodde verkligen på dendär skiten. I 2007 läste jag att Planet X kommer bli synlig för en viss del av befolkningen nån gång i 2008, och synlig för alla i Maj 2011. MEN VART FAN ÄR DEN DÅ? Jag väntade ju på den
Senast redigerad av neurogen 2011-05-31 kl. 20:17.
Citera
2011-05-31, 20:18
Medlem
Att elitgrupperna finns och att den nya världsordningen trätt i kraft råder det inget tvivel om. Att de har makt över individer är dock fiktion, och de är inte direkt något att oroa sig för eller ens viktiga. De är bara helt vanliga giriga personer som vet hur man får ut det mesta av sin girighet.

Det är därmed inte en konspirationsteori utan verklighet.

Det andra om reptiler, jättar, utomjordingar och liknande som bestämmer över oss är bara påhitt. Visst är det väldigt intressanta ämnen, men det är inte sanning.

Det är inget fel med att ha teorier om något, inte heller att intressera sig för "alternativa fakta." Men foliehatteri är paranoia och galenskap.
Lägg foliehatten på hyllan för gott.
Citera
2011-05-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
sedan 2005 ungefär har jag varit fascinerad av alternativa teorier om vår verklighet.
jag har sedan dess använt väldigt mycket av min fritid till att läsa böcker, se dokumentärer, läsa artiklar från alla internets små hörn.

det började väl med att jag läste och såg på dokumentärer om allt som hade med illuminati att göra. (en jäävla massa Jordan Maxwell dokumentärer) och ja, jag tror stenhårt på att de finns och att de är eliten bakom hur världen idag ser ut gällande politik och ekonomi.
sedan fick jag upp intresset för 9/11 och även där, absorberade allt som fanns att tillgå.
sedan började jag läsa david icke och fick upp intresset för reptiler.
med detta som grund har jag stött på de flesta konspirations teorier som finns och tagit del av det stora utbud som internet ger.

men idag, 6 år senare börjar jag nästan känna att det kanske bara var ett "hopp" om att verkligheten skulle se annorlunda ut än vad den gör. kanske var jag trött på livet och ville söka kunskap om att det kunde vara annorlunda.

jag led av depression och ångest och missbrukade en hel del. kanske är det en anledning till att jag blev så fascinerad av allt detta.

än idag är jag fortfarande intresserad av det alternativa och konspirationsteorier.
men börjar inse att det nog bara är fiktion.
jag skall vänta tills 2013 och se vad som utspelar sig för att sedan antagligen lägga foliehatten på hyllan för gott.

hittils har jag än idag inte fått nåt vidare kött på benen vad gäller reptiler, illuminati och världsordning.. bara massa konspirations teorier som egentligen inte gett något över huvud taget..

är det fler som känner som jag?

så vad kan denna tråden ha för diskussionsunderlag.. jo..
jag vill gärna diskutera med er foliehattar på ett objektivt och realistiskt plan.. för att se om det egentligen finns något av värde över huvud taget till att fortfarande ha foliehatten på huvet..

eller om det bara är nonsens alltihopa. 9/11 konspirationerna har till en mycket stor del blivit debunked, och dehär med reptilerna är enligt mig bara rykten och inget konkret finns. (jo jag känner till de sumeriska tavlorna och sitchin... men det är egentligen bara ännu mer rykten.)

det enda som finns kvar är illuminati och det är egentligen inget konstigt att ett "fåtal" människor styr världen. det känns snarare naturligt att det är så.
varför skulle det inte vara så? såklart är det inte presidenterna som bestämmer.. såklart är det en "hemlig" makt bakom..
så det anser jag inte ens vara en konspirationsteori.. utan snarare mer common sense.

nåja, nu blev det alldeles för mkt svammel har ett par liter öl i mig..
hoppas ni ser diskussionunderlaget och kan hjälpa mig lägga foliehatten på hyllan för gott eller behålla den på!

ge mig lite hard evidence på att vi styrs av reptiler tex..

EDIT:
eller varför inte ta Planet X som ett ytterligare exempel. Fan jag trodde verkligen på dendär skiten. I 2007 läste jag att Planet X kommer bli synlig för en viss del av befolkningen nån gång i 2008, och synlig för alla i Maj 2011. MEN VART FAN ÄR DEN DÅ? Jag väntade ju på den

Jag skulle rekommendera det bestämdaste att du ser till att först innan du tar tag i dessa frågor går iväg och rätar ut de frågetecken du har inom dig. Mår man inte bra så kan du inte heller bedöma vad som är sanning eller myt. Det skulle jag vilja säga är helt omöjligt.
Därefter så kan du komma tillbaka och se verkligheten med allt det du berört med öppna ögon. Då ser du också hur den osynliga makteliten styr. Börja med infowars.com. Där tycker jag man ser vart det bär hän.
Citera
2011-05-31, 22:58
Medlem
Parkers avatar
Om du bestämmer dig för att följa rådet att snurra in på http://www.infowars.com (jag gissar förresten att du redan är bekant med sajten) hoppas jag att du, och alla andra som har funderingar kring konspirationer, också avlägger en visit här; http://www.randi.org/site

Framförallt är forumdelen som handlar om just konspirationsteorier en ypperlig källa till kunskap.

http://forums.randi.org/forumdisplay.php?f=91

Inget ont om Alex Jones, men hans åsikter mår bra av att balanseras.
Citera
2011-06-01, 03:26
Medlem
allt.o.ingets avatar
Ett visst mått av konspirationsteorier är nödvändigt för att man inte ska bli totalt förblindad av miljön man lever i. Man måste vara kritisk och ifrågasätta saker.
Dock finns det en gräns och den gränsen bör man inte gå över för då skapar man själv en verklighet som inte finns.
Citera
2011-06-01, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Ett visst mått av konspirationsteorier är nödvändigt för att man inte ska bli totalt förblindad av miljön man lever i. Man måste vara kritisk och ifrågasätta saker.
Dock finns det en gräns och den gränsen bör man inte gå över för då skapar man själv en verklighet som inte finns.

Förmodligen det vettigaste inlägget jag läst i denna del av FB.

Tycker det är starkt gjort av dig TS att ta ett steg tillbaka och reflektera över vad du egentligen håller på med. Det är helt klart ett beteende som bör uppmuntras.
Citera
2011-06-01, 13:46
Medlem
Jag brukar intressera mig för det här i perioder. Det är för intressant för att låta bli, men det är samtidigt inte hälsosamt att bli alldeles för inne i dessa tankebanor. Kolla bara på den där killen som brukar vara med på tv och representera vaken.se Han verkar nästan bete sig som om han vore helt hjärntvättad.

Om man ständigt tänker på konspirationsteorier och har det som sitt främsta intresse då tror jag att det kan vara en god idé att hitta andra saker att intressera sig för en tid. David Icke har ju sagt att han tänker på det här hela tiden, och det går ju för sig för honom då han har det som yrke och måste vara uppdaterad och komma med alternativa infallsvinklar på världshändelser.

En vanlig medborgare gör nog dock bäst i att ta det här med konspirationsteorier med en nypa salt. Inte på så sätt att man inte ska ta det på allvar det man läser, för det är allvarliga saker det handlar om, utan jag menar att det är nog bra att inte liksom snöa in sig. För om det nu dröjer hundratals år innan någonting riktigt spektakulärt händer, då har man lagt ner sitt liv till att sitta och vara paranoid och troligtvis missat massa kul bara för att man varit så fokuserad på att få en inofficiell vm-titel i illuminatikunskap
Citera
2011-06-01, 18:13
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barapadem
Jag skulle rekommendera det bestämdaste att du ser till att först innan du tar tag i dessa frågor går iväg och rätar ut de frågetecken du har inom dig. Mår man inte bra så kan du inte heller bedöma vad som är sanning eller myt. Det skulle jag vilja säga är helt omöjligt.
Därefter så kan du komma tillbaka och se verkligheten med allt det du berört med öppna ögon. Då ser du också hur den osynliga makteliten styr. Börja med infowars.com. Där tycker jag man ser vart det bär hän.

tack för tipset men infowars och alex jones har jag lämnat bakom mig.
Citera
2011-06-01, 18:14
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gearshifter
Förmodligen det vettigaste inlägget jag läst i denna del av FB.

Tycker det är starkt gjort av dig TS att ta ett steg tillbaka och reflektera över vad du egentligen håller på med. Det är helt klart ett beteende som bör uppmuntras.

håller med om att det var ett vettigt inlägg.
och tack! jag håller med.. flera borde ta ett steg tillbaka och verkligen se på det hela med öppna ögon.
Citera
2011-06-01, 18:14
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qpasatiabuena
Jag brukar intressera mig för det här i perioder. Det är för intressant för att låta bli, men det är samtidigt inte hälsosamt att bli alldeles för inne i dessa tankebanor. Kolla bara på den där killen som brukar vara med på tv och representera vaken.se Han verkar nästan bete sig som om han vore helt hjärntvättad.

Om man ständigt tänker på konspirationsteorier och har det som sitt främsta intresse då tror jag att det kan vara en god idé att hitta andra saker att intressera sig för en tid. David Icke har ju sagt att han tänker på det här hela tiden, och det går ju för sig för honom då han har det som yrke och måste vara uppdaterad och komma med alternativa infallsvinklar på världshändelser.

En vanlig medborgare gör nog dock bäst i att ta det här med konspirationsteorier med en nypa salt. Inte på så sätt att man inte ska ta det på allvar det man läser, för det är allvarliga saker det handlar om, utan jag menar att det är nog bra att inte liksom snöa in sig. För om det nu dröjer hundratals år innan någonting riktigt spektakulärt händer, då har man lagt ner sitt liv till att sitta och vara paranoid och troligtvis missat massa kul bara för att man varit så fokuserad på att få en inofficiell vm-titel i illuminatikunskap

klockrent inlägg.. håller med!
Citera
2011-06-02, 03:57
Medlem
abbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliehatten

Håll hårt i din hatt, för det är din väg till sanningen. Det är just det "DET" som vill att du ska ta av dig den efter jordens undergång, 21 dec 2012. Planeten Niburu X kommer att galepeyra oss back into oblivion.
Citera
2011-06-02, 13:38
Medlem
Pinkuss avatar
Jag förstår vad du menar, dock tycker jag det du beskriver är specifikt för konspirationsteorier. Alla ideologier, teorier, ja allt, kan användas som verklighetsflyckt. Grundregeln är väl att om det får en att må sämre på lång sikt så bör man nog backa och undra vad man håller på med. Var själv vänster-miljöpartist tidigare och aktiv inom det ungdomsförbundet, och det var många där som levde ut sin privata frustration genom politiken. Samtidigt så behövs människor som vågar utmana etablisemanget, oavsett privat anledning, för att samhället skall utvecklas.

Ang konspirationsteorier så är det lite svårt att sätta gränsen, ibland finns det en tendens att man kallar alla teorier som inte är mainstream för konspirationer. Jag kan berätta något för mina föräldrar som jag läst på nätet, och sen säger de, "det är bara konspirationer" och så läser det samma sak i aftonbladet ett halvår senare och uppfattar det som sant.

Men visst bör man ha distans, har själv kommit fram till följande. Jag är liberterian i grunden, och det står jag till 100% för och kan argumentera för. Det innebär bla att jag är emot FED och valutamonopol och mycket annat vilket av många ses som en konspirationsteori. Jag gör det inte.

När det gäller mer udda teorier som är svårare att lägga fram raka bevis för så ser jag det lite som en rolig intressant hobby att läsa om. Men jag kon omöjligt gå tillbaka och bli en TV4-Aftonbladet mainstream torsk som hyllar socialliberalism och majoritetstyre. Rothchilds, Bilderbergagruppen, CIAs terrordåd, etc etc är bevisligen verkliga.

Så mitt råd är, FORTSÄTT SÖK, men glöm inte att utveckla dig själv personligen också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in