• 2
  • 3
2011-06-08, 02:39
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-308
Jag tror att vanföreställningen att feminism handlar om att förminska mannen är sprungen ur det faktum att många män inte har begript att det inte bara krävs "starkare" kvinnor utan att man lämnar ifrån sig lite av den centrerade plats man tagit.

Hur ska kvinnor bli "starkare" genom att KVOTERAS in till olika yrken och utbildningar och på så sätt slippa konkurrera enligt samma svårighetsgrad som männen måste?

Hur ligger det i mitt intresse som man att arbeta FÖR att jag ska riskera att bli exkluderad från ett jobb eller en utbildning bara för att någon med fitta ska få företräde bara för att "det är så synd om alla stackars kvinnor som bara blir diskriminerade från arbeten och utbildningar hela tiden"?

Hur STÄRKS kvinnor av detta egentligen? Det faller på sin egen orimlighet. Ändå är det fascistiska tvånget om total 50/50-fördelning mellan könen inom ALLA sektorer i samhället ett feministiskt påfund, likväl är idiotin om att kvinnor ska KVOTERAS till dessa sektorer så att man ska kunna uppnå denna siffra.
Citera
2011-06-08, 06:17
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-308
Jag tror att vanföreställningen att feminism handlar om att förminska mannen är sprungen ur det faktum att många män inte har begript att det inte bara krävs "starkare" kvinnor utan att man lämnar ifrån sig lite av den centrerade plats man tagit. Det är den där lilla uppoffringen, tror jag, som många inte riktigt vill göra - och då sparkar man bakut istället. Sanningen är den att om kvinnor ska ha samma rättigheter och samma friheter så krävs det en ganska omfattande förändring i värdegrunden - något som kommer tolkas som en minskning av männens makt/inflytande. Så det antifeminister kallar grundläggande mental förmåga och kapacitet kallar jag för barnslig girighet och tjurskallighet.

Jag är hellre långtids arbetslös då samhället förbjuder jakt för eget bruk så kan jag leva som tiggare, och bo i tält i skogen, så slipper jag ligga samhället till last med,
än att studera och skaffa mig fina examina om jag som kvinna skall bli kvoterad och få åka på grädfil fär att det är såååå syyynd om mig som kvinna.

Jag tror att många män (och även några kvinnor) skulle nog gladligen skänka mig pengar (frivilligt) om jag stod med en skylt: "Hellre arbetslös kvinnlig tiggare, än en kvoterad arbetande kvinna"..

Jag ser inget människovärde i att bli kvoterad. Snarare ett sätt att stuka mitt självförtroende som människa baserat på mitt kön och signaler: "du är kvinna du kommer aldrig att kunna kämpa själv till en bra position i samhället, det är därför du skall kvoteras".
Något som feministerna förespråkar att det skall ske i arbetslivet kvotering.

Sedan så är det knappast "rädsla för att lämna i från sig makten" som antifeministerna har..
Det antifeministerna vänder sig emot är att feministerna anser att man skall "hjälpa kvinna på traven" via lagstiftningar med kvoteringar. Det är en viss skillnad. Männen som har nått maktpositioner i samhället har inte fått den gratis. Då det inte är män i grupp som har "makten". Men feministerna anser detta av någon anledning.

Nu är ju iofs jag varken antifeminist eller feminist.. Jag är en liten simpel Equalist (eller Ekvivallist om man fördrar den stavningen, eller franska ordet Egalitarianism ).. Men jag ser vad antifeministerna menar..

P.S
"Positiv särbehandling" som feministerna hävdar att de heter ser jag bara som ett tjusigare uttryck för "kvotering"
Citera
2011-06-08, 06:28
Medlem
dbaw84s avatar
äh, stila er, man får ligga om man låtsas att man håller med. Det är iallafall vad jag vill, blir fett kåt när jag lyckas ragga upp en manshatare bara för att hon tror jag är anorlunda.
Citera
2011-06-08, 20:57
Medlem
Frequns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthAkesson
Genom naturlig mental utveckling.
hahahahahaha +Rep ahaahaha
Citera
2011-06-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frequn
hahahahahaha +Rep ahaahaha
sant

On topic: När jag insåg att feminister verkligen tror att de är bra och tar därför för sig nåt grymt mycket
Citera
2011-06-09, 08:39
Medlem
Genom gemenskap med Gud insåg jag att könen var olika.
Citera
2011-06-09, 14:48
Medlem
erzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbaw84
äh, stila er, man får ligga om man låtsas att man håller med. Det är iallafall vad jag vill, blir fett kåt när jag lyckas ragga upp en manshatare bara för att hon tror jag är anorlunda.
lulz
Citera
2011-06-09, 23:45
Medlem
Roxanas avatar
Antifeminist vet jag inte men jag är så förbannat trött på feministernas maniska stämplande av tjejer som förledda, utnyttjade, objektifierade offer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in