Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-31, 18:17
  #1
Medlem
Relays avatar
Läste att Thomas Dennerby tränaren för det svenska damlandslaget i fotboll petat Linnea Liljegärd och Kosovare Aslani från truppen till VM. Kan bara beklaga att Thomas inte är vuxen nog att ta risker som man alltid måste göra i idrott. I värsta fall så är han en ny Lagerbäck som nära på raserade hela landslaget som Lagerbäck gjorde med herrarna. slani var väl en målgörare? som landslaget så väl behöver så vad tänkte Dennerby på. Beror det på att Aslani inte är blond och blåögd kanske? Han kanske är rasist vem vet (ironi)
Men jag tror inte Sverige kommer att ta sig vidare från gruppen med Dennerbys hängslen och livrem filosofi.
Citera
2011-05-31, 18:48
  #2
Medlem
Steff83s avatar
Hade Dennerby tränat herrlandslaget med samma förutsättningar som damlandslaget har så hade han fått sparken för längesen...Och dom klagar på varför sporten aldrig ska tas på mer allvar?
Citera
2011-05-31, 18:59
  #3
Avstängd
hapes avatar
Aslani har väl varit skadad ganska länge nu, och hennes form är långt ifrån den hon hade för något år sen. Rätt beslut tycker jag. Man ska inte bara komma med för att man är ett affischnamn, man ska ju spela till sig en plats i landslaget. Talangen Sofia Jakobsson har i mitt tycke varit riktigt bra och fick ju nyligen ett genombrott.

Aslani är bara 21 år och har mycket kvar i sin karriär. När hon återfår sin form och börjar prestera, ja då är hon värd en plats i landslaget.
Citera
2011-06-28, 16:27
  #4
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Läste att Thomas Dennerby tränaren för det svenska damlandslaget i fotboll petat Linnea Liljegärd och Kosovare Aslani från truppen till VM. Kan bara beklaga att Thomas inte är vuxen nog att ta risker som man alltid måste göra i idrott. I värsta fall så är han en ny Lagerbäck som nära på raserade hela landslaget som Lagerbäck gjorde med herrarna. slani var väl en målgörare? som landslaget så väl behöver så vad tänkte Dennerby på. Beror det på att Aslani inte är blond och blåögd kanske? Han kanske är rasist vem vet (ironi)
Men jag tror inte Sverige kommer att ta sig vidare från gruppen med Dennerbys hängslen och livrem filosofi.

Exakt vad jag satt och tänkte här i soffan, när jag nu kollar på Columbia-Sverige. Dennerby är ju för f-n EXAKT som Lagerbäck. Reagera, styr upp, byt ut, engagera dig!!!

Minns fortfarande (tror det var i senaste OS då Sverige spelat skitdåligt någon match) då han i intervjun efteråt i princip stod och småfnittrade och ryckte på axlarna åt resultatet, istället för att komma med en ordentlig analys och lite konstruktiva idéer inför kommande matcher.

Så jag håller med, byt till nån som bryr sig om damfotboll någonsin ska kunna tas seriöst.
Citera
2011-06-28, 16:41
  #5
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Som någon sa; hade Dennerby samma spelarmatrial i herrlandslaget hade han varit borta för längesedan
Citera
2011-06-28, 16:51
  #6
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlybjoern
Som någon sa; hade Dennerby samma spelarmaterial i herrlandslaget hade han varit borta för längesedan

Eller som sagt snarare kört med samma ledarstil, dvs i princip obefintlig. Då hade han definitivt inte blivit långlivad.

Nästan så man önskar att Marika kom tillbaka. Men bara nästan.

1-0 mot Colombia är ju f-n PINSAMT!
Citera
2011-06-28, 17:16
  #7
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
Eller som sagt snarare kört med samma ledarstil, dvs i princip obefintlig. Då hade han definitivt inte blivit långlivad.

Nästan så man önskar att Marika kom tillbaka. Men bara nästan.

1-0 mot Colombia är ju f-n PINSAMT!

Jo men snälla. Sveriges damlandslag har ju flera spelare i bättre klubbar än herrlandslaget. Svenska ligan i damfotboll är inte dålig
Citera
2011-06-28, 17:26
  #8
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlybjoern
Jo men snälla. Sveriges damlandslag har ju flera spelare i bättre klubbar än herrlandslaget. Svenska ligan i damfotboll är inte dålig

Vet inte om du missförstår mig eller nåt, för jag håller med dig helt och hållet. Det är ju därför det är så skamligt att Dennerby inte lyckas bättre än han gör, med den spelartillgången han har.

Det är BARA Dennerbys kompletta inkompetens jag är ute efter här.
Citera
2011-06-28, 18:13
  #9
Medlem
Nahibos avatar
Känns ju lite tråkigt att en kille som har spelat i Degerfors och varit assisterande i Hammarby (och landslaget.. men det känns mer som lag i landslaget än en tillfällighet om man vill bli förbundskapten) kan vara tränare för ett landslag.

Tänk bara om någon tränare som är någorlunda bra skulle tänka "hm, ja.. man kanske skulle lära tjejer att spela riktig fotboll ändå" och slå sak i saken.

Hur mycket bättre skulle ett damlandslag bli med tex Hiddink som förbundskapten?
Citera
2011-06-29, 03:52
  #10
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
ApanBapan, missförstånd

Någon som vet hur spelarna tycker om Dennerby nu?
Citera
2011-06-30, 18:48
  #11
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Dennerby fick mycket skit av tysk tv. Tycker han var för 'snäll' och inte agerade så mycket på många nivåer
Citera
2011-06-30, 19:40
  #12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlybjoern
Dennerby fick mycket skit av tysk tv. Tycker han var för 'snäll' och inte agerade så mycket på många nivåer

ja..Dom har ju rätt...Märkligt egentligen..Vad är det med manliga tränare som hamnat inom damfotbollen? Dom saknar ju alla något aldrig hade fungerat bland herrar...

Nä..In med Pia Sundhage genast när hon är klar med USA...Där har vi en GRYM tränare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback