2011-05-31, 14:23
Medlem
Laroyys avatar
Tjenare!
Gjorde en hemsida åt en kompis för ett tag sedan i iWeb.
Exporterade sidan och la den i dropbox, för att vi skulle kunna redigera de tillsammans.
anyway, han köpte domänen och hosting för hemsidan.
När vi skulle ladda upp hemsidan till vår hostingsida (one.com), kunde vi dock bara lägga upp en fil i taget, inga mappar heller.
Vi kontaktade supporten som sa att de hade haft problem med just uppladdningssidan, men att iWeb hade en automatisk uppladdning direkt från programmet.

Saken är den att när jag la in hemsidan i dropbox, så försvann den från iWebs Domain.
Dvs att jag inte kunde öppna hemsidan via iWeb igen.

Vad ska jag göra?

Tack på förhand!
/Laroyy
Citera
2011-05-31, 14:58
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laroyy
Vad ska jag göra?
Lära dig att alltid ha backup-planer om det skiter sig?

I övrigt vet jag inte vad du kan göra åt saken annat än att börja om. Ju tidigare du börjar om, ju tidigare blir du klar. Livet är hårt ibland och det är smällar man får ta.
Citera
2011-05-31, 16:07
Medlem
Laroyys avatar
Det ordnade sig
Men sant, ska alltid ha backup. Trodde dock inte att det kunde paja allt om jag la in filerna i dropbox
Citera
2011-05-31, 16:29
Medlem
SexTredjedelars avatar
IWeb har jag ingen erfarenhet av men jag gissar på att det exporteras till vanliga html och css filer, då är det bara att ta reda på One.com's ftp adress och liknande och ladda upp den.. ser inte riktigt vad problemet kan vara.

Edit: oj missade att det hade löst sig
Senast redigerad av SexTredjedelar 2011-05-31 kl. 16:32.
Citera
2011-05-31, 19:54
Medlem
systems avatar
Skönt att det löste sig.

Jag väljer ändå att peka på det som står nedanför, kanske kan någon annan ha nytta av det.
Citat:
Ursprungligen postat av Laroyy
Det ordnade sig
Men sant, ska alltid ha backup. Trodde dock inte att det kunde paja allt om jag la in filerna i dropbox
Dropbox har förstört vissa filer för mig också, och då främst sådana som inte hör hemma på internet. Lösningen är att göra ett zip-arkiv av de filer man inte vill att Dropbox ska ha sönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in