Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-30, 21:53
  #1
Medlem
När det begav sig på internet fanns det en sida som bland annat hade hacking, cracking, serialz som kategorier. Jag har för mig att den heter Pentagon Underground.

Är det någon som kommer ihåg dess URL? Ytterligare vet jag att det fanns en svensk sida, som var rätt så stor. Men detta var precis i internets lindVia, vilket betyder ett gäng år sedan och därmed sviktar minne..

Astalavista var på tiden stor, men vilka andra sidor fanns?
Citera
2018-06-29, 18:54
  #2
Medlem
Var jag enda besökaren till Pentagon Underground?
Citera
2018-06-29, 19:34
  #3
Medlem
Jag har inte hört talas om just den siten du beskriver men jag var ofta inne på sånna sidor. Min favorit var crackmes som ofta var tester för att veta om man var bra nog att vara med i c0re med flera. De känns dock väldigt utdöda nu.
Citera
2018-07-01, 01:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveShy
Jag har inte hört talas om just den siten du beskriver men jag var ofta inne på sånna sidor. Min favorit var crackmes som ofta var tester för att veta om man var bra nog att vara med i c0re med flera. De känns dock väldigt utdöda nu.

Citat:
Ursprungligen postat av ihodey
När det begav sig på internet fanns det en sida som bland annat hade hacking, cracking, serialz som kategorier. Jag har för mig att den heter Pentagon Underground.

Är det någon som kommer ihåg dess URL? Ytterligare vet jag att det fanns en svensk sida, som var rätt så stor. Men detta var precis i internets lindVia, vilket betyder ett gäng år sedan och därmed sviktar minne..

Astalavista var på tiden stor, men vilka andra sidor fanns?
Kan det vara swehack du menar som svensk sida?
Citera
2018-07-19, 18:52
  #5
Medlem
Namnet är ganska långt ifrån men tog själv mina första stapplande steg på hackthissite.org som finns kvar men jag tror inte den är speciellt uppdaterad. Stämmer i övrigt med kategorierna, var att lära sig hacka dummy sidor de satt upp med slutmål att hacka själva huvudsidan för att bli inskriven i hall of fame.
Citera
2018-08-20, 15:15
  #6
Avstängd
Pu94s avatar
Frågan är vad man vill få ut av hackning ?

Information : Använd internet som det är, ägna din tid åt det är intresserad av.
Cia : hemligstämplad information, ja är du så duktig så köp en trisslott !
Personnummer : Kolla cookies
CVV koder/kort-nummer : Beställ bara färdiga på Darknet
Miltära vapen : Inget är väl omöjligt? sen behöver man mycket ström och ett säkert en linux system tuggare som ser till att du inte finns bakom en skärm.
Konspirationsteorier : Du hackar ju, du är en del av ett globalt nätverk som tänker lika som andra eller varandra.

Vad är det man vill få ut av hacking ? säga att amerikanska govermentet är skit och yttra sig i smågrejer ? Få reda på den sanningen, som inte finns tillgänglig just här på jorden men har gjort. vilket man ändå blir så rädd av att möta så man aldrig blir normal i psyket igen när man väl ser dom koderna.
massförstörelse eller få tag i kärnvapen ? om du vill få tag i kärnvapen lär du inte försöka hacka jaktplan på datorn, utan faktiskt ge dig ut på ett flyg fält med teorier om att du helt enkelt ska in i ett plan.
Citera
2018-08-20, 20:57
  #7
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pu94
Frågan är vad man vill få ut av hackning ?

Information : Använd internet som det är, ägna din tid åt det är intresserad av.
Cia : hemligstämplad information, ja är du så duktig så köp en trisslott !
Personnummer : Kolla cookies
CVV koder/kort-nummer : Beställ bara färdiga på Darknet
Miltära vapen : Inget är väl omöjligt? sen behöver man mycket ström och ett säkert en linux system tuggare som ser till att du inte finns bakom en skärm.
Konspirationsteorier : Du hackar ju, du är en del av ett globalt nätverk som tänker lika som andra eller varandra.

Vad är det man vill få ut av hacking ? säga att amerikanska govermentet är skit och yttra sig i smågrejer ? Få reda på den sanningen, som inte finns tillgänglig just här på jorden men har gjort. vilket man ändå blir så rädd av att möta så man aldrig blir normal i psyket igen när man väl ser dom koderna.
massförstörelse eller få tag i kärnvapen ? om du vill få tag i kärnvapen lär du inte försöka hacka jaktplan på datorn, utan faktiskt ge dig ut på ett flyg fält med teorier om att du helt enkelt ska in i ett plan.

beror väl helt på vem man är som person. Tvivlar inte på att folk som är daytraders har några hackare på lönerullarna. Med hjälp av dem kan de se om de ska köpa eller sälja innan någon annan och på så vis göra sig en hacka.

bryter man ner det så finns det säkert folk här i Sverige med ambitioner att hacka t.ex. högskoleprovet för att skaffa sig fördelar.

någon annan vill sätta dit en fiende och lämnar lite digitala spår från datorn man är inne i.

någon gör det bara för spänningen, som att det står en påse pengar på gatan, varför inte ta det?

jag kan fortsätta, men folk är olika är den korta förklaringen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback