Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-30, 12:19
  #1
Medlem
Dollhouses avatar
Tja. Som titeln antyder så har jag funderingar på att inleda kvällen med en liten cocktail. Jag är medveten om att man generellt sett varnas för att blanda vissa av dessa substanserna, men jag tänker mig att om jag minimerar doserna så borde det ge ett både behagligt och riskfritt rus? Nånting i stil med

Alprazolam; 2mg
Kodein; 120mg
Tramadol; 300mg
Alkohol; 6cl
Cannabis; 1g
Paracetamol; 1.5g

Och ja, jag vet att de sista två på listan inte bör göra varken från eller till, men lika bra att skriva ut det. Så, är jag på väg in i en potentiell dödsfälla, eller har jag underdrivit doserna så mycket att jag inte kommer få nåt ut av det? Värt att nämna är att jag för tillfället inte har uppbyggd tolerans på egentligen något av ämnena förutom Cannabis. Jag undrar också om jag lugnt kan köra på med Tramadolen senare under kvällen, både Kodein och Alprazolam har väl såpass kort halveringstid att man borde kunna räkna bort dom efter en 3-4 timmar?

Tack på förhand.
Citera
2011-05-30, 13:07
  #2
Medlem
aiiss avatar
Skippa alkoholen och paracetamolen då det ändå inte kommer ge något märkbart, och sen rekommenderar jag dig att ta kodeinet först och vänta lite innan du tar tramadolet (för att vara på den säkra sidan - dessutom ökar kroppen toleransen mot kodein ganska snabbt när man redan har opioder i kroppen, om jag inte missminner mig).
Citera
2011-05-30, 13:25
  #3
Medlem
Dollhouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiis
Skippa alkoholen och paracetamolen då det ändå inte kommer ge något märkbart

Nja, paracetamolet sitter fast i Kodeintabletterna, och det går inte göra CWE på en så liten mängd så vitt jag vet. Även alkoholen kommer nog slinka ner, alldeles för fint väder för att inte dricka en öl eller två. Men tack för ditt svar!
Citera
2011-05-30, 15:48
  #4
Medlem
Tycker det ser ut som en väldigt enkel och behaglig coctail. Ser inga potentiella faror om du nu inte är ovanligt känslig. Dosen kodein är ju väldigt väldigt liten och personligen skulle jag ha skippat denna och på så vis även skippat det oönskade paracetamolet.
Det är ju dock roligt att blanda och tror och hoppas på en trevlig eftermiddag för din del
Citera
2011-06-01, 03:34
  #5
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Din lever kommer ogilla dig efter den dosen paracetamol kombinerat med alkohol, och eftersom du ska bruka opioder och sedan kombinera detta med benso och alkohol så finns ju risken för andningsdepp om det vill sig illa, även fast dosen inte är allt för hög så har du ju ingen tolerans säger du så. Skit i alkoholen och paracetamolet imo.
Alprazolam + alkohol = kaos de flesta gångerna, brukar sluta med att man hittar en tom karta bredvid stället man däckade samt lite minnesluckor här och där, så att blanda alkohol med alprazolam brukar sluta galet
__________________
Senast redigerad av Doktor-B.Alle 2011-06-01 kl. 03:37.
Citera
2011-06-01, 16:48
  #6
Medlem
Superfluous.s avatar
Jag skulle helt hoppa över Citodon:en och ta en Tramadol eller två extra istället. Kodeinet ger liksom varken till eller från i den blandningen, inget man inte kan "uppväga" med lite extra Tram i vart fall.

Sen tar levern väl egentligen ingen skada av större mängder Paracetamol (och alkohol) vid engångsintag, eller då och då. Men som sagt, varför ta "risken" när det knappt är värt det?
Citera
2011-06-02, 02:57
  #7
Medlem
Dollhouses avatar
Tack för svaren! Tänkte bara meddela att jag fortfarande lever och att cocktailen fungerade utan minsta komplikation. Snarare så hade jag trott det skulle slå hårdare, särskilt med tanke på att jag givetvis inte klarade av att hålla mig till de tänkta doserna.

Som någon rådde mig så tog jag Kodeinet först, tillsammans med 2mg Xanax. När det väl började ge effekt och jag kände mig lite flöddrad och varm så sköljde jag ner en ~200mg Tramadolbomb med en öl och snortade ytterligare ~100mg Tramadol. Sen rökte jag en spliff.

Så fort ruset började avta lite fick jag för mig att jag skulle testa att röka en spliff med Xanaxpulver i, och sen fortsatte experimenterandet. När jag vaknade hade det gått åt 6mg Xanax och 600mg Tramadol, vilket alltså var dubbelt så mycket som jag hade planerat att förbruka. Fick givetvis också ett antal minnesluckor, men inte mer än från en vanlig fylla.
__________________
Senast redigerad av Dollhouse 2011-06-02 kl. 03:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback