Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-30, 14:59
  #13
Medlem
Häng vid den där badplatsen i sommar, ge det en månad.

Träffar du henne så säg helt enkelt rakt uppochner att du skulle vilja bjuda henne på middag för att hon ser trevlig ut. Få tjejer säger nej till någon som har balls att göra detta, jag lovar!

Att stalka upp henne på facebook - nja, not so good :P Använd det som nödlösning om det mot förmodan skulle vara så att du ej ser henne igen. Då får du dock komma på någon riktigt "icke-stalker" anledning.
Citera
2011-05-30, 15:56
  #14
Medlem
Wickermans avatar
Ja ni har nog rätt. De flesta verkar tycka att kontakt via Facebook är en dålig idé. Någonstans känner jag väl det själv med annars hade jag inte frågat. Eftersom jag knappt känner henne blir det lite stalker-varning, och om inte annat lite konstigt. Jag får vara där (badplatsen) så ofta jag kan och hoppas hon dyker upp samt att situationen inte blir för akward om hon är i sällskap med sin mor eller liknande. Då krävs det ta mig fan cojones för att fråga om date / telefonnummer om hennes morsa står bredvid, men jag kanske fixar det med. :P

Jag tror jag har fått den sista pushen för att våga mig ut på marknaden igen i alla fall. Det är inte riktigt ett år som singel, snarare 10 månader, men livet rullar ju på och det blir lite ensamt.
Citera
2011-05-30, 23:27
  #15
Medlem
Kör på! Facebook är ett utmärkt raggningsredskap. Och kanske, kanske kan hon hjälpa dig bli 100 % redan efter sommaren. Men det får vi ju aldrig veta om du inte testar.
Citera
2011-05-31, 20:01
  #16
Medlem
Nothing2says avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnim
Fan det bästa jag har hört på länge, riktigt jävla bra sagt.
Åh, tack =)
Citera
2011-05-31, 20:16
  #17
Medlem
Nothing2says avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wickerman
Jag jag har tänkt lite likadant på citatet ovan, jag kommer förmodligen gå och dra på det i evigheter om jag kör safe... Såren från relationerna är nog läkta tror jag, det är nog jag själv som inte är 100% läkt bara.
Du har nog bara blivit rädd... rädd för att bli sårad igen. För att känna dig bestulen och lurad och allt vad som kan höra till. Men man missar nog rätt mycket då...

Citat:
Vi har presenterat oss för varandra, och jag har hälsat på hennes mamma ett par gånger, och mina föräldrar känner hennes mor. Ja det är badplatsen till ett sommarstugeområde där både mina föräldrar och hennes mor har sommarstuga.

Ja köra på ska jag nog göra om jag får chansen. Jag håller med om att det vore bättre IRL. Problemet är att jag dels inte vet när jag stöter på henne igen. Dels som kommer förmodligen den enes eller andres föräldrar vara i närheten... I går trodde jag hon hade en kille där, men det var nog inte något sånt. Typ jag är lite orolig för att OM jag träffar henne igen kommer det vara andra närvarande som gör att det känns lite jobbigt att fråga om hon vill träffas. Kan bli pinsamt för henne med kanske...

Äsch, du kan väl bjuda in grannarna på BBQ kväll.. så har du säkert nån liten lucka för att prata ensam med henne =)
eller så får man helt enkelt bara börja prata lite allmänt. Föräldrar är inte mer än människor. Jag vet att min farfar älskade att berätta om när han och farmor träffades och allt spännande som hände runt och alla känslor... en så där 60 år efteråt.. Han hade sin faster med sig faktiskt =)
Du kanske bara letar ursäkter?
Det är lätt att göra det... det gör jag också! Av någon anledning är det hur enkelt som helst att prata med främmande människor, så länge man inte är attraherad av denne...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback