Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-27, 17:47
  #1921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman
Det är lite av en myt jag får höra rätt ofta, att man enkelt kan köpa skjutvapen via Darknet, ärligt talat tror jag aldrig man kunnat göra det -- det har varit rena scams eller polisarbete bakom. Som du säger finns det dock gått om knogjärn, batonger, knivar & tasers. Men glöm att ni drar hem ett automatvapen från någon sida, vissa i min krets tror att det är "enkelt" att lösa ett vapen från DNM...

Väldigt lite med Darknet är så enkelt som man tror. Bara att läsa på https://www.deepdotweb.com/ så inser man att det åker fast någon varenda dag som tror sig vara säker på Darknet.
Citera
2018-09-27, 17:52
  #1922
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
Väldigt lite med Darknet är så enkelt som man tror. Bara att läsa på https://www.deepdotweb.com/ så inser man att det åker fast någon varenda dag som tror sig vara säker på Darknet.

Precis. Det är fortfarande yngre (och tyvärr äldre som inte har gjort sin research) som tror att man kan beställa mord/torpeder med några klick. Har blivit lite av en "frän" grej att våga sig ut på Darknet, men snacka om att folk blir besviken när de bara kan komma åt skumma barn***sidor utöver knarket.

Det finns, eller fanns ett antal sidor man kunde gå in på för att handla "vapen" och "hits" men det var alltid som en tom sida där dina mynt försvann om du försökte klicka hem en sprillans ny AR-15
Citera
2018-10-03, 14:21
  #1923
Medlem
Nån som har koll på Dream Market? Kan man kryptera automatiskt som på flugis elelr måste man lösa egen kryptering?
Citera
2018-10-05, 13:20
  #1924
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalani
Nån som har koll på Dream Market? Kan man kryptera automatiskt som på flugis elelr måste man lösa egen kryptering?
Du kan checka i en checkbox när du skriver meddelande för att skicka det krypterat, ja.

”Not for chit chat”!
Citera
2018-10-05, 15:14
  #1925
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalani
Nån som har koll på Dream Market? Kan man kryptera automatiskt som på flugis elelr måste man lösa egen kryptering?
Jag har använt DM vid några tillfällen och är väldigt nöjd.
Citera
2018-10-06, 11:06
  #1926
Medlem
DreamMarket var väl ett sällsynt dåligt val av de som hade möjlighet att påverka vart alla skulle flytta efter Flugsvamp.

Störst risk för exitscam. Den största marknaden löper alltid störst risk för en exitscam. Den största marknaden har helt enkelt mest pengar och lockelsen blir enorm. Att vara den största marknaden är också en enorm psykisk press och med tiden så kommer pengarna locka mer och mer.

Störst risk för att plockas av polismyndigheterna. DreamMarket lär ligga överst på alla agencys topplista och enorma resurser lär läggas ner på att plocka ner just denna marknadsplats.

Sammantaget så lär DreamMarket försvinna inom ett år eller två.

Eftersom Flugsvamp har varit så stabilt i över tre år så tror jag många svenskar inte riktigt har fattat vad som har hänt internationellt. Efter alla exitscams och att man plockade ner AlphaBay och Hansa på ett spektakulärt sätt så är förtroendet för Darknetmarkets historiskt lågt internationellt. Detta påverkade inte Sverige alls då vi hade Flugsvamp.

Tror det behövs plockas lite svenska säljare igen och kanske en exit från DreamMarket för att den svenska marknaden ska vakna. Minnet är otroligt kort bland droganvändarna.
Citera
2018-10-08, 21:57
  #1927
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
DreamMarket var väl ett sällsynt dåligt val av de som hade möjlighet att påverka vart alla skulle flytta efter Flugsvamp.

Störst risk för exitscam. Den största marknaden löper alltid störst risk för en exitscam. Den största marknaden har helt enkelt mest pengar och lockelsen blir enorm. Att vara den största marknaden är också en enorm psykisk press och med tiden så kommer pengarna locka mer och mer.

Störst risk för att plockas av polismyndigheterna. DreamMarket lär ligga överst på alla agencys topplista och enorma resurser lär läggas ner på att plocka ner just denna marknadsplats.

Sammantaget så lär DreamMarket försvinna inom ett år eller två.

Eftersom Flugsvamp har varit så stabilt i över tre år så tror jag många svenskar inte riktigt har fattat vad som har hänt internationellt. Efter alla exitscams och att man plockade ner AlphaBay och Hansa på ett spektakulärt sätt så är förtroendet för Darknetmarkets historiskt lågt internationellt. Detta påverkade inte Sverige alls då vi hade Flugsvamp.

Tror det behövs plockas lite svenska säljare igen och kanske en exit från DreamMarket för att den svenska marknaden ska vakna. Minnet är otroligt kort bland droganvändarna.


Jag förstår att du inte tar droger själv, men menar du verkligen att det går att plocka bort en lönsam droghandel online bara så där? Det finns alltid en marknad för droger därför att man inte kan styra över människors självbestämmande!

The Pirate Bay ligger ju fortfarande uppe med fildelning trots att huvudmännen har häktats och fått sina straff? DM har säkert tillförlitliga nätverksnoder på flera ställen både i Europa som i Nordamerika som kan kompensera eventuella tillslag.

Även om ett huvud huggs av så växer istället två nya fram på ormen i all oändlighet...
Citera
2018-10-12, 20:02
  #1928
Medlem
NotBads avatar
https://www.deepdotweb.com/2018/10/1...ted-in-sweden/
Citera
2018-10-22, 23:05
  #1929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
DreamMarket var väl ett sällsynt dåligt val av de som hade möjlighet att påverka vart alla skulle flytta efter Flugsvamp.

Störst risk för exitscam. Den största marknaden löper alltid störst risk för en exitscam. Den största marknaden har helt enkelt mest pengar och lockelsen blir enorm. Att vara den största marknaden är också en enorm psykisk press och med tiden så kommer pengarna locka mer och mer.

Störst risk för att plockas av polismyndigheterna. DreamMarket lär ligga överst på alla agencys topplista och enorma resurser lär läggas ner på att plocka ner just denna marknadsplats.

Sammantaget så lär DreamMarket försvinna inom ett år eller två.

Eftersom Flugsvamp har varit så stabilt i över tre år så tror jag många svenskar inte riktigt har fattat vad som har hänt internationellt. Efter alla exitscams och att man plockade ner AlphaBay och Hansa på ett spektakulärt sätt så är förtroendet för Darknetmarkets historiskt lågt internationellt. Detta påverkade inte Sverige alls då vi hade Flugsvamp.

Tror det behövs plockas lite svenska säljare igen och kanske en exit från DreamMarket för att den svenska marknaden ska vakna. Minnet är otroligt kort bland droganvändarna.

Håller med dig angående risken för en exit-scam men på DM skickas dina pengar till din plånbok
direkt efter att du tryckt på PROCEED knappen. Man väntar inte på att nån admin ska godkänna ditt uttag som på FS, gör man uttag efter varje gjord affär kan man undvika en större förlust om det värsta skulle inträffa.
Citera
2018-10-30, 12:50
  #1930
Medlem
Det fanns en säljare på olika markets tidigare som kallade sig xdoc.
Är det någon som vet var han håller hus nu för tiden eller hur man får tag på honom?
Citera
2018-11-08, 16:11
  #1931
Medlem
Fazerfazers avatar
Jag har skaffat mig en användare på dream market. IOM det har jag då fått en Bitcoin-adress tilldelad till mitt konto. Jag har ett flertal gånger försökt att skicka bitcoins från mitt konto på blockchain vart jag har pengar. Men det står att adressen är invalid trots att jag kopierat den och det är den som står på mitt DM-konto. Någon som kan förklara vad jag gör för fel?
Citera
2018-11-09, 12:48
  #1932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer
Jag har skaffat mig en användare på dream market. IOM det har jag då fått en Bitcoin-adress tilldelad till mitt konto. Jag har ett flertal gånger försökt att skicka bitcoins från mitt konto på blockchain vart jag har pengar. Men det står att adressen är invalid trots att jag kopierat den och det är den som står på mitt DM-konto. Någon som kan förklara vad jag gör för fel?



Går inte att skicka via blockchain,har du ingen annan plånbok? Jag skickar från Localbtc direkt ba och det funkar klockrent.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback