Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-18, 08:06
  #1813
Medlem
ahwlhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Gå aldrig in på någon .onion sida på mobilen, oavsett Andriod eller iOS... Det är verkligen inte säkert. Gratis VPNer från Google Play har andra policies, de flesta brukar logga. Det är rekommenderat att bara använda den officiella TOR-Browser. Gärna på Linux men andra operativsystem går ändå.

Okej får väl spara till en dator då. Väntan kommer vara värt det
Citera
2018-04-18, 08:07
  #1814
Medlem
ahwlhs avatar
Men fire.onion är väl samma sak som tor? Är det verkligen inte säkert?
Citera
2018-04-18, 08:45
  #1815
Medlem
albinotomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahwlh
Men fire.onion är väl samma sak som tor? Är det verkligen inte säkert?

Allt går att hacka, men en smartphone är betydligt mer sårbar än en dator. Och nej, fire.onion är inte Tor. Ska du köra via android behöver du så vitt jag vet tre appar för att vara så anonym och säker som möjligt. VPN, Orbit Proxy with Tor & Orfox Tor Browser.
Citera
2018-04-18, 09:13
  #1816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albinotomten
Allt går att hacka, men en smartphone är betydligt mer sårbar än en dator. Och nej, fire.onion är inte Tor. Ska du köra via android behöver du så vitt jag vet tre appar för att vara så anonym och säker som möjligt. VPN, Orbit Proxy with Tor & Orfox Tor Browser.
Det behövs bara Orbot och Orfox, förr behövde du starta Orbot för att Orfox skulle fungera men nu är det förbättrat så att man endast behöver Orbot installerat för att Orfox ska fungera. Det startar sig självt när man kör Orfox
Citera
2018-04-18, 09:18
  #1817
Medlem
albinotomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LortBerra
Det behövs bara Orbot och Orfox, förr behövde du starta Orbot för att Orfox skulle fungera men nu är det förbättrat så att man endast behöver Orbot installerat för att Orfox ska fungera. Det startar sig självt när man kör Orfox

Jo, för att starta TOR, men rekommenderas en VPN för extra privacy.
Citera
2018-04-19, 16:16
  #1818
Medlem
ahwlhs avatar
Säger lagen ännu att inrikespost inte får öppnas? Tacksam för alla svar
Citera
2018-04-19, 16:32
  #1819
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahwlh
Säger lagen ännu att inrikespost inte får öppnas? Tacksam för alla svar

Bara om fängelse 2 år finns i straffskalan.
Citera
2018-04-19, 16:50
  #1820
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahwlh
Säger lagen ännu att inrikespost inte får öppnas? Tacksam för alla svar
Noja inte upp dig för frakten.
Citera
2018-04-19, 16:54
  #1821
Medlem
ahwlhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Noja inte upp dig för frakten.

Okej. Tänkte bara, jag har läst det, undrade bara om det ännu var så, att det är mot lagen att öppna mina brev.
Citera
2018-04-19, 17:01
  #1822
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahwlh
Okej. Tänkte bara, jag har läst det, undrade bara om det ännu var så, att det är mot lagen att öppna mina brev.
Såklart de inte får öppna ditt brev. Men myndigheterna får ju göra det. Men som sagt behöver du inte oroa dig, de kan aldrig bevisa att du beställt det. Det kan lika bra vara någon som skickar det till dig bara för att sätta dit dig.

https://www.flugwiki.se/vad-ska-jag-saga-i-polisforhor/
Citera
2018-04-19, 19:45
  #1823
Medlem
ahwlhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Såklart de inte får öppna ditt brev. Men myndigheterna får ju göra det. Men som sagt behöver du inte oroa dig, de kan aldrig bevisa att du beställt det. Det kan lika bra vara någon som skickar det till dig bara för att sätta dit dig.

https://www.flugwiki.se/vad-ska-jag-saga-i-polisforhor/

Jag har läst det där. Lät väl lite för bra för att vara sant, att dom inte får öppna. Laddade ner en "complete wipe" app ifall att. Bara att klicka och gömma mobilen tills det är klart.
Citera
2018-04-19, 22:42
  #1824
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahwlh
Jag har läst det där. Lät väl lite för bra för att vara sant, att dom inte får öppna. Laddade ner en "complete wipe" app ifall att. Bara att klicka och gömma mobilen tills det är klart.
Om du nu är så nojig, varför beställa från mobilen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback