Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-29, 22:24
  #1
Medlem
Hej,

Är som så att släktingar jag har i USA är på g att åka hem till Sverige i sommar. Tänkte då beställa lite kläder till dom i USA som dom sen tar med sig hit. Vill höra med er på flashback om det är några speciella märken som är extra prisvärda att köpa i USA. Är till störst del skjortor jag är intresserad av.

Tack på förhand!
Citera
2011-05-29, 22:31
  #2
Medlem
iMatters avatar
Tja, Levi's tex kostar 270-290 för ett par 501or (ca 40 USD) mot 700-1000:- Sek i Sverige. Samma med en hel del andra saker. Gå in på www.macys.com och kolla runt lite.
Citera
2011-05-29, 22:36
  #3
Medlem
kamelapans avatar
Nu var det något år sedan jag var "over there" men då tyckte jag att tex. Ralph Lauren och Tommy Hilfiger kläder och då specielt Pikéer var riktigt billiga, handlade iof på stora märkesoutlets men iallafall, en piké gick väl på cirka 200-300kr.
Citera
2011-05-29, 22:38
  #4
Medlem
Grytters avatar
Allt är mycket billigare...jeans som påpekats är extra billigt i förhållande till sverige, Levi's alltså.

Ralph Lauren är likaså väldigt billigt i USA.
Citera
2011-05-30, 00:33
  #5
Medlem
PeterBorossys avatar
svar: märkesoutlets, där är alla kläder fruktansvärt billiga. Annars är det inte något speciellt märke som har mycket bättre priser, möjligtvis levi's som nämnts i tråden.
Citera
2011-05-30, 02:04
  #6
Medlem
EvilGuys avatar
Förvänta dig inte under halva priset på Ralph Lauren i vanliga butiker, kanske 20-40% på det mesta och 50% på enstaka plagg (såvida vi inte pratar väldigt udda plagg på outlet för då kan man komma lägre). Det är definitivt billigare med kläder i USA men när man skriver "väldigt billigt" förväntar sig nog många H&M-priser och så är inte riktigt fallet för märkeskläder. Men att hitta skjortor av varierande märken på t.ex. Macys gör du från $20 och uppåt. Sist jag var där hittade jag en skjorta från Sean John (kommentarer överflödiga) jag gillade och den låg på ungefär $25 vill jag minnas.

Happy shopping
Citera
2013-12-27, 01:31
  #7
Medlem
KilledByProffsets avatar
Bumpar denna, hur ser läget ut idag?
Citera
2014-12-01, 16:14
  #8
Medlem
eliiiit1s avatar
Drar en bump på den här!
någon som har koll på läget just nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback