Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-28, 23:47
  #1
Medlem
Hej!
Denna tråds syfte är i grund och botten att söka lite medhåll samt att skriva av mig lite...

Den här tjejen är en mycket betydelsefull person i mitt liv, vi gjorde slut för lite mer än 2 år sen. Beslutet att göra slut var ömsesidigt och handlade egentligen bara om att vi var väll lite vana/uttråkade med varandra.
Trots har vi fortsatt att vara nära varandra från och till i perioder, vi har inte släppt varande helt & hållet så att säga. Jag trivs med henne & det verkar vara ömsesidigt .
nu till problemet, på den senare tiden har vi grälat/tjafsat som bara fan med varandra, vi är verkligen less på varandra. Att bli ovänner i perioder är väldigt påfrästande för mig och henne. Inte nog med att hon går i min klass, hon är dessutom en mer uppskattad Person i kompis gänget (en snygg tjej går alltid före en kille). Där av brukar det för det mesta innebära jag blir den som får ta avstånd från klass polarna.

Vi har jätte mysigt när vi träffas och sover över, har sex, myser & röker cannabis,
Men allt det försvinner i klassrummet, då blir vi direkt ovänner igen.
det bara blir så, vi pratar typ olika språk,
Jag tycker hon är dryg, och hon tycker jag är otrevlig & kränkande.
Jag anser själv att jag är hyfsat själv kritisk, jag kan ta att folk kan störa sig på saker jag gör och har inte svårt för att be om ursäkt ifall personen ifråga tar illa upp. Den här tjejen däremot kan inte detta. Hon är alltid fel fri. hon är väldigt skärpt och har riktigt grymma betyg, med detta som belägg har hon sällan fel enligt henne själv. (enligt mig då

Igår hade vi blivit vänner igen efter en tidigare dispyt, vi sitter och fikar. hon utrycker sitt missnöje inför att hon eventuellt INTE vinner skol stipendiet för typ bäste elev, "oj vad tråkigt, välkommen till dem övriga mänskliga" känner jag.
senare berättar hon efter ett halvt gräl om en slacker vi känner som van stipendiet förra året, hon berättar hur förbannade hans klass kompisar blev när han vann med tydligen enkla ambitioner, då jag inte förstår missnöjet då jag vet personen i fråga var förtjänt, gör hon en liknelse om mig tex "att om jag vann samma stipendium skulle hon minsann bli skit arg, i & med jag är så jävla kass i skolan"...
alltså det är ganska välkänt jag är väldigt slapp i skolan, men vaffan, är det ok och utrycka ur sig hur som helst? tjejen älskar att rätta & påpeka och det är så JÄÄÄÄÄÄÄVLA DRYGT. jag är så sjukt fucking less på henne, hon tycker självklart det är jag som är otrevlig & spydig.

En nära vän föreslog att jag lägger korten på bordet och förespråka ett mer simpelt KK förhållande, i & med vår relation är så tärd den kan bli, samt vi har ju ändå som roligast tillsammans när vi är intima (inte bara bokstavligt då) antingen försöker vi ha kul när vi kan eller så får vi fan ta och släppa taget o gå vidare med våra liv tycker jag.

hon tyckte nog inte riktigt det samma, efter jag framfört ovanstående förslag kändes det som hon tog tillfället att bli sur/ledsen/drama queen, "jaha fine"
jag skriver detta inlägg för jag har så få att prata med detta om, jag är så himla frustrerad.
Jag hatar henne, jag älskar henne, GAHHHHHHH

Tack ni som palla läsa,
Sov gott.
__________________
Senast redigerad av slappyMCnasty 2011-05-28 kl. 23:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback