Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-28, 21:11
  #13
Medlem
nietsoviets avatar
Han låter precis som min pappa, klipp klipp klipp fort som fan!
Citera
2011-05-28, 21:27
  #14
Medlem
strandeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Jag skulle klargöra att detta INTE är ok om jag skulle fortsätta träffa honom, OM han påstår han inte kan påverka det hela så skulle jag föreslå att han går till en läkare för reda ut det hela innan du kommer tillbaka.
Ska följa ditt råd han kommer lyssna men kanske inte ta intiativ till det, men det är ju hans problem, inte mitt.
Nu ska jag försöka bli fri.
Det har tagit mer på självförtroendet än vad jag tidigare förstått. Det är som att det smyger sig på en och man tror att orsakerna är andra och man skyller ju ofta på sig själv när man är en medvetenhetssträvare som jag. Sen är det ju inte svart eller vitt då hade det varit enklare för han är en väldigt fin person för övrigt som kan se sig själv men inte ta intiativ till förändring.
Citera
2011-05-28, 21:30
  #15
Medlem
strandeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nietsoviet
Han låter precis som min pappa, klipp klipp klipp fort som fan!
Har din pappa någon diagnos eller misstänker du någon diagnos typ Asperger eller borderline?
Citera
2011-05-29, 07:25
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stranded
Jag har tänkt på Borderline också men han är ju så förstående emellan allt detta? Är borderlinepersonligheter också förstående och kloka är inte de mest egoistiska jämt eller har jag missuppfattat det?

Nej, det är helt normala emellanåt.
Min pappa har också borderline och det låter precis som honom. Lättast att bryta med sådana.
Citera
2011-05-29, 14:40
  #17
Medlem
nietsoviets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stranded
Har din pappa någon diagnos eller misstänker du någon diagnos typ Asperger eller borderline?
Nää, han är för narcissistisk för att ens gå med på att prata med någon som eventuellt gör en analys på honom. Jag tror faktiskt bara att "han är som han är". Det blir värre med tiden, tro mig. Du kan leva med det nu för han har sina bra sidor, men det kommer knäcka dig om du inte sticker (det har jag gjort nu).
Citera
2011-05-30, 00:39
  #18
Medlem
strandeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nietsoviet
Nää, han är för narcissistisk för att ens gå med på att prata med någon som eventuellt gör en analys på honom. Jag tror faktiskt bara att "han är som han är". Det blir värre med tiden, tro mig. Du kan leva med det nu för han har sina bra sidor, men det kommer knäcka dig om du inte sticker (det har jag gjort nu).

Jag har nog redan blivit knäckt några gånger. Jag har fått ångestattacker och blivit så ledsen så jag supit ner mig fast jag knappt dricker vanligtvis. Det har hänt några gånger.

Det är svårast just med pendlingarna att han är jätte förstående och snäll, kärleksfull och ångerfull sen blir han som att jag är ivägen igen och inte nått värd i hans liv och inte betyder någonting. Han blir kall oförstående, dryg och kaxig.
Han mins inget av det vi pratat om eller hur vi varit i samförstånd. Dessa pendlingar gör mig extremt orolig och jag får ångest. Han kan vara anklagande och tycka helt tvärtemot vad han sagt tidigare. Vända mina svagheter emot mig. Det gör ont att bli sviken så där gång på gång.
Hans vänner tror jag är ett problem tror jag och det är med kränkande.
Kallkänsla är ju tyst medans gråt gör väsen av sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback